Dopravní stavby - obsluha Bohnic metrem?

Nejedná se o stávající problematiku, ale o rozhodování v 90.letech minulého století kam pokračovat s metrem za stanicí Nádraží Holešovice.  

V 90.letech se stavěla trasa metra IV.B Českomoravská - Černý most a bylo nutné rozhodnout co stavět dál, jakou trasu a kam. Vědělo se, že to bude pokračování za Holešovicemi, ale buď na náhorní plošinu do Bohnic, nebo do Kobylis. Hodně materiálů bylo zpracovaných, některé se dělaly nově. Chybělo závěrečné porovnání, technické, ekonomické a rozhodnutí. Varianty byly do Bohnic s doplněním  autobusové, tramvajové, případně trolejbusové dopravy. Varianty byly do Kobylis a dále Ládví. Varianty byly i větvení metra a obsluha obou plošin. Do toho vstoupil tehdejší Útvar hlavního architekta, že by měla být stanice Troja na břehu Vltavy, která by obsluhovala ZOO. Stávající metro může jezdit v maximálním stoupání necelé 4% a z toho vyplynulo, že stanice na náhorní plošině by byla v hloubce cca 50 metrů pod povrchem. To nešlo, dopravně to už nevycházelo. Došlo to až tak daleko, že se stanice udělá pod Vltavou a v Troji budou jen výstupy. To už bylo příliš scestné. Nakonec se dodělalo dopravní, ekonomická posouzení a rovněž další rozvoj. Rozhodlo se, že metro do Bohnic nepojede a obsluha bude z Kobylis tramvajovou, nebo trolejbusovou dopravou. Tyto projekty obsluhy Bohnic se nakreslily a měly i svá vydaná povolení. Jen k realizaci nikdy nedošlo a stále jezdí autobusy. Pro pokračování trasy C směrem do Kobylis a Ládví rozhodla možnost dalšího pokračování do oblasti Proseka a dále k tehdy propagovanému budoucímu Výstavišti. Na konci roku 2020 jsem se dočetl, že se zpracovává studie prodloužení tramvaje na Bílou Skálu k možná budoucí lanovce z Podbaby. Jen autobusy v Bohnicích zůstanou. Asi dobré pro cestu do Libně a Vysočan, ale ten kdo přijede metrem, přestoupí na tramvaj a většina bude muset stejně ještě přestoupit na autobus. Úsek trasy metra IV.C1 se začal stavět v roce 2000 ze stanice Nádraží Holešovice, přes stanici Kobylisy do stanice Ládví a tak se také v roce 2004 zprovoznil.

Trochu politiky

Beru - li první zářijový týden, tak určitě zaujal proslov pana Babiše při jednání o důvěře vládě. Komentováno bylo všude a je to spíše smutné, co pan poslanec za ANO předvedl. Tudy asi cesta nevede. Přečetl jsem si , že pan Michálek  zvolený za Piráty řekl, že s tou energetikou je potřeba něco urychleně dělat. To je vidět jak Piráti se 3 ministry ve vládě myslí na vše. Jenomže pozdě. Takto měli myslet před půl rokem a něco dělat. Náměstky mají skoro na všech ministerstvech. S další "významnou" změnou přišel pan ministr Bartoš z MMR zvolen za Piráty. Původně jsem si myslel, že přichází s novelou Stavebního zákona, nebo s ucelenou změnou Zákona o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ). Ale ani to ne. Navrhovaná změna ZZVZ  je podle mne spíše účelová. Nevím kdo panu ministrovi vnuknul myšlenku ještě zúžit konkurenci a vyřadit z veřejných soutěží, ne soudem danou společnost. ale celé holdingy či jiná uskupení, včetně nových společností v těchto uskupeních. Když už se i díky panu ministrovi málo staví, neboť nejsou potřebná povolení, ani nový Stavební zákon, je nutné zúžit a rozbít konkurenci alespoň o jedno společenství /Metrostav/. Ale proč by se Piráti starali o vše. Je volební kampaň a je potřeba udržet, dle mého, neschopného primátora Hřiba v Praze. Jak jsem se nyní dočetl, tak ve smlouvě STAN a Pirátů před volbami do Poslanecké sněmovny je. že pravidelná odměna státu, která je udělovaná stranám má u PirSTAN, které bylo takto ve volbách, dané dělení. Dvě třetiny odměny pro Piráty (4 poslanci) a jedna třetina pro STAN (22 poslanců).  A STAN prý dohodu drží a platí. Tak je pro Piráty vše v pořádku.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Josef Kutil | pondělí 12.9.2022 9:04 | karma článku: 8,98 | přečteno: 325x