Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fastfoodové řetězce - marketing jen v kanceláři

Známé značky fastfoodvých řetězců mají velká marketingová oddělení čítající spousty marketérů a PR pracovníků, kteří se neustále snaží posílit image značky, přilákat další zákazníky nebo pobídnout ty stávající k větším nákupům. Jejich prací je zkoumat trh, najít na něm mezery nebo se snažit odlišit od ostatních. Plánují strategie, provádějí analýzy a pracují s daty. Když si jdete koupit hamburger, B-smart nebo Tall Latté – je jejich práce vidět?

Většina firem preferuje skladbu marketingových týmů z řad bývalých zaměstnanců. Ti samozřejmě vědí o fungování řetězce mnohem více než kdejaký absolvent magisterského oboru z oblasti marketingu. Tito marketéři, pocházející z řad běžných pracovníků znají zákazníky, provoz a celý systém, mají výhodu. Ale kdo jejich plány realizuje? Kdo zákazníkům nabízí nové produkty? Kdo jim říká o nabízených službách? Jsou to řadoví zaměstnanci, nikoli marketéři samotní. Všechny nové kampaně se předávají z postu na post. Od marketingového oddělní po vedoucí jednotlivých poboček, přes personalisty, produkt/profit manažery k manažerům vedoucí směny a až poté k zaměstnancům, kteří jsou právě ti, kteří se se zákazníky střetávají tváří v tvář každý den. Je to jako hra na tichou poštu. Na začátku může být světoborný přelomový nový marketing, ale na konci z toho může vylézt úplně něco jiného, nebo dokonce vůbec nic. E-maily s novinkami jsou posílány většinou přímo zaměstnancům a každá společnost preferuje svůj způsob informování zaměstnanců o marketingu, ale přesto zde visí otazník, zda jsou běžní pracovníci schopni pochopit, naučit se a předat dál to, co má na mysli onen marketingový manažer. Dobrý marketing je tak vystaven rizikové cestě za zákazníkem. Z kanceláře totiž musí urazit hodně dlouhou cestu přes hlavy několika lidí, až se v různé formě dostane do úst brigádníka, baristy nebo prodavače. Zákazníci jsou tak vystaveni marketingu vyloženému ,,po svém“. Proto vznikají nepříjemné problémy s placením, nejasnosti okolo slev a kolikrát je i těžké dozvědět se, za co vlastně platíme. Je to chyba zaměstnanců? Nebo za to můžou jejich nadřízení, kteří je o novince neinformovali dostatečně včas a vhodným způsobem. Dělají marketéři chybu při komunikování strategií dolů nebo jsou to manažeři stojící mezi marketingem a řadovými zaměstnanci, kteří nedokáží předat informace srozumitelným způsobem?

Jedno je jisté. Každý kdo si tento problém uvědomí a podaří se mu odstranit potíže při cestě marketingových kampaní z hlav marketérů až k zákazníkům, přinese své firmě nejen efektivnější marketing, ale získá pro svou společnost náskok a výhodu. Bohužel při hodnocení úspěšnosti marketingových aktivit jednotlivých značek zde nelze s přesností změřit podíl všech, kteří se podílí na zmaření, zkreslení a deformaci původních cílů, které vznikly v hlavách marketingového oddělení. Můžete mít sebelepší oddělní pro komunikaci, ale když ti, kteří vašim zákazníkům stojí denně tváří v tvář, komunikují špatně – je vám Peter Drucker v čele marketingového oddělení k ničemu.

Autor: Jindřich | pátek 19.4.2013 8:51 | karma článku: 8,08 | přečteno: 689x
  • Další články autora

Jindřich

Fenomén hipsterů odeznívá, co přijde potom?

Zrodil se z undergroundu, nakonec se stal obětí komerce a konzumu, ostatně jako většina fenoménů v dnešní době. Váhají mezi náhodným seskupením a kurátorským výběrem, nesnáší masovost a váží jeden Instagram.

26.8.2015 v 8:20 | Karma: 6,82 | Přečteno: 584x | Společnost

Jindřich

Bez krásy nejsou koláče aneb proč pohlední lidé vydělávají více

Není žádnou novinkou, že se lidé přirozeně snaží obklopovat krásnými lidmi. Nejen při výběru potenciálního partnera, ale i v zaměstnání při výběru svých kolegů a na pracovním pohovoru hraje vzhled důležitou roli. Proč vydělávají pohlendí lidé více než ostatní a jak naložit s vlastní krásou?

7.10.2014 v 8:42 | Karma: 7,46 | Přečteno: 471x | Společnost

Jindřich

To, že v panelácích žijí jen chudí, je jen další mýtus

Říká koordinátorka projektu „Paneláci“ Mgr. Michaela Vojtková ze sociologického ústavu, která v rozhovoru vysvětluje problematiku projektu a upozorňuje na nežádoucí postoj většiny populace ve vztahu k panelovým domům.

23.9.2014 v 9:34 | Karma: 7,21 | Přečteno: 1391x | Společnost

Jindřich

Nenechte se zlákat podvodnými zaměstnavateli!

Obchodování založené na pyramidovém schématu neboli multi-level marketing (MLM) je jakýsi model procesu finančního růstu, který se nesmí nikdy zastavit, jinak by se zhroutil. Jde o to, že každý nový pracovník musí do firmy naverbovat minimálně čtyři další. Zaměstnanec získává peníze od těch lidí, které sám do firmy přivedl. Ti dostávají peníze zase od svých podřízených a tak tímto způsobem nabírá pyramidový efekt čím dál tím větší dynamiky, která vždycky končí krachem. Přesto, že jsou praktiky MLM nezákonné, jsou neustále praktikovány a to díky tomu, že si firmy vždycky vymyslí nějaký jednoduchý produkt nebo službu (finanční poradenství, přípravky na hubnutí aj.), za kterou se schovávají.

16.9.2014 v 9:28 | Karma: 13,19 | Přečteno: 856x | Ekonomika

Jindřich

Generace opravdových přátel

Byl to jeden z těch letních večerů, kdy je vám ještě v jednu ráno teplo a všude kolem slyšíte cvrčky. Seděl vedle mě a poslouchal přepsaný příběh o tom, jak do mého života nastoupila generace opravdových přátel. Bral jsem to jako samozřejmost, ale proč jsem mu to vlastně vyprávěl? V závanu dalších narozenin a touhy po mém dospělejším já, tu všude kolem létají facebookové zámečky, které chrání mé soukromí. Proč jsem si ho nechránil tentokrát? Chtěl jsem snad, aby se i on stal jedním z opravdových přátel nebo jsem skrz svůj vztah k přátelům chtěl představit sám sebe?

9.9.2014 v 9:15 | Karma: 6,21 | Přečteno: 314x | Společnost
  • Nejčtenější

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Policie prověřovala nákup vojenského materiálu pro Ukrajinu. Zajistila 300 milionů

5. června 2024,  aktualizováno  8.6 21:12

Premium Česká policie v tichosti prověřovala třaskavý případ, který může mít negativní dopad na zbrojní...

Starostové nesouhlasí s plánem na další rušení pošt, testy chtějí překazit

14. června 2024

Premium Česká pošta začala na venkově testovat, nakolik zvládne klasické poštovní pobočky nahradit Mobilní...

Začíná nová éra válčení. Na Ukrajině proběhla první bitva robotů na světě

14. června 2024

Premium Historie si možná bude pamatovat, že jedna z prvních bitev mezi roboty se odehrála na Ukrajině...

Kazaň a Helena. Ruská a americká jaderná ponorka se přiblížily na dohled

13. června 2024  22:12

Na Kubě, kam tento týden dorazily ruské bojové lodě, se nachází i americká jaderná ponorka USS...

„Jako impérium si musíme podrobit barbary.“ Ruský moderátor rozzuřil Číňany

13. června 2024  22:11

Ruský propagandistický moderátor Sergej Mardan silně pobouřil čínské uživatele sociálních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 580x

Seznam rubrik