Bez krásy nejsou koláče aneb proč pohlední lidé vydělávají více
Hodnotit druhé podle jejich vzhledu je velice povrchní. Zdá se, že vzhled vůbec nemá nic společného s úspěchem v našich životech, ale opak je pravdou. Z výzkumu, který provedli ekonomové Daniel S. Hamersmech a a Jeff E. Biddle vyplývá, že pohlední lidé bývají častěji zaměstnáváni, častěji se jim zvyšuje plat a v průměru vydělávají o 10 až 15 procent více než lidé, kteří pohlední nejsou. Prokázalo se také, že firmy, které najaly pohledné pracovníky, vydělávají v průměru o zhruba 12 procent více, než ostatní firmy. Stejně jako v přírodě, kde vítězí lev s největší hřívou a páv s nejpestřejším peřím, mají krásní lidé v naší společnosti značnou výhodu. Většina lidí se domnívá, že je krása subjektivní, každý jsme jiný a tak se nám přece líbí něco jiného. Ale z výzkumů jasně vyplývá, že preference pro krásu jsou již v naší genetické výbavě, což je důvod, proč se děti dívají na krásnou tvář déle než na tvář ošklivou. Ve všech kulturách je krása žádána, vylepšována a nějakým způsobem odměňována. (1)
Vzhled tedy hraje důležitou roli, a pokud budete chtít někdy někoho přesvědčit, získat na svou stranu nebo s někým navázat spolupráci, může vám pěstěný vzhled mnoho věcí usnadnit. Se svými rysy možná nic nenaděláte, ale se vším ostatním ano. Dnešní dobu, do které dorůstá Generace Y a Generace Z, silně ovládají narcistické tendence a hédonistická etika. (2) Tyto faktory silným způsobem změnili chování lidí, kteří dnes ke svému vzhledu přistupují zcela odlišně než před padesáti lety. Dnešní svoboda a individualismus nás motivují k tomu, abychom o svůj vzhled pečovali, sportovali a stravovali se zdravě. Podvědomě jsme přijali pravidla, která zvýhodňují krásu, a taky podle náležitě jednáme. Všechny reklamní nosiče se nás snaží přesvědčit, abychom pečovali o svou krásu. Možná se tytot sdělení snažíme ignorovat, ale všichni moc dobře známe ten skvělý pocit, když víme, že nám to opravdu sluší.
Naše společnost si uvědomuje důležitost vzhledu a lidé dnes podstupují někdy až neuvěřitelné kroky k tomu, aby se stali krásnějšími. Nicméně ani krása není všemocná a ve chvíli, kdy se nebudete umět vyjádřit, budete nespolehliví, leniví a nedokážete vyjednávat, tak se s vámi nikdo nebude bavit, ať už se pohybujete v kterémkoli oboru. „Na základě konzultací v řadě globálních institucí s manažery po celém světě mohu naprosto jednoznačně prohlásit, že zaměstnanci, kteří jsou pilní, spolehliví a mají skvělý přístup, jsou mnohem žádanější než krásní zaměstnanci se špatným přístupem. Mají však jeden společný požadavek – aby byli zaměstnanci dobře oblečení, dobře upravení a dobře se chovali, “ říká autor několika bestsellerů o efektivní komunikaci Joe Navarro.
Ať se ke kráse stavíte jakkoli, je váš vzhled součástí neverbální komunikace, která nenápadně promlouvá k ostatním a vysílá signály o vás samotných. Nemějte strach z odívání a péče o sebe samotné a využijte potenciálu vašeho vzezření. Není nic jednoduššího, než se vhodně obléct, upravit se a tím tak dát ostatním najevo, jak k dané věci přistupujete a na kolik si jí vážíte. Péče o to, jak vypadáme, bychom neměli brát jako zátěž, ale jako nástroj efektivní komunikace.
1. NAVARRO, Joe. Jak prokouknout kolegy i obchodní partnery. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3894-9.
2. Gilles Lipotevsky: Éra prázdnoty, Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor, 2003. ISBN 978-80-7260-190-5.
Jindřich
Fenomén hipsterů odeznívá, co přijde potom?

Zrodil se z undergroundu, nakonec se stal obětí komerce a konzumu, ostatně jako většina fenoménů v dnešní době. Váhají mezi náhodným seskupením a kurátorským výběrem, nesnáší masovost a váží jeden Instagram.
Jindřich
To, že v panelácích žijí jen chudí, je jen další mýtus

Říká koordinátorka projektu „Paneláci“ Mgr. Michaela Vojtková ze sociologického ústavu, která v rozhovoru vysvětluje problematiku projektu a upozorňuje na nežádoucí postoj většiny populace ve vztahu k panelovým domům.
Jindřich
Nenechte se zlákat podvodnými zaměstnavateli!

Obchodování založené na pyramidovém schématu neboli multi-level marketing (MLM) je jakýsi model procesu finančního růstu, který se nesmí nikdy zastavit, jinak by se zhroutil. Jde o to, že každý nový pracovník musí do firmy naverbovat minimálně čtyři další. Zaměstnanec získává peníze od těch lidí, které sám do firmy přivedl. Ti dostávají peníze zase od svých podřízených a tak tímto způsobem nabírá pyramidový efekt čím dál tím větší dynamiky, která vždycky končí krachem. Přesto, že jsou praktiky MLM nezákonné, jsou neustále praktikovány a to díky tomu, že si firmy vždycky vymyslí nějaký jednoduchý produkt nebo službu (finanční poradenství, přípravky na hubnutí aj.), za kterou se schovávají.
Jindřich
Generace opravdových přátel

Byl to jeden z těch letních večerů, kdy je vám ještě v jednu ráno teplo a všude kolem slyšíte cvrčky. Seděl vedle mě a poslouchal přepsaný příběh o tom, jak do mého života nastoupila generace opravdových přátel. Bral jsem to jako samozřejmost, ale proč jsem mu to vlastně vyprávěl? V závanu dalších narozenin a touhy po mém dospělejším já, tu všude kolem létají facebookové zámečky, které chrání mé soukromí. Proč jsem si ho nechránil tentokrát? Chtěl jsem snad, aby se i on stal jedním z opravdových přátel nebo jsem skrz svůj vztah k přátelům chtěl představit sám sebe?
Jindřich
Narcismus Generace Y jako odpověď na lhostejnost a sobeckost

S nástupem Generace Y a Z dosahuje individualismus v naší postmoderní společnosti absolutního vrcholu v podobě narcismu, který se nás všech nenápadně zmocňuje. Apolitičnost, bezohlednost, sobeckost a posedlost vizualitou zásadně zasahují do naší společnosti a mění její chování. Povahou sociálních otřesů se zabývá kniha Gillese Lipotevského „Éra prázdnoty“.
Další články autora |
Skokem do propasti Macocha ukončila život matka oběti střelby na fakultě
Skokem do Macochy ukončila o víkendu život matka jedné z obětí tragické střelby na Filozofické...
Bílá rakev, věnec od Gottové. Na rozloučení se Slováčkovou dorazil i prezident
Rodina a přátelé se v kostele v centru Prahy rozloučili Annou Julií Slováčkovou. Zpěvačka a...
Výbuch v Poličce: ostraha hlásila, že se předtím nad areálem vznášely cizí drony
Exploze v muničním areálu v Poličce, k níž došlo koncem března, stále vyvolává otázky. Ačkoli...
Bili ho, řezali a natáčeli, jak umírá. Mladíci umučili třináctiletého kluka, pro zábavu
Premium Mladistvý spolu s kamarádem zabil v Děčíně před třemi lety třináctiletého chlapce. Nebývale...
Trump si hraje s vojáčky. Stažení by Evropu bolelo, na výběr jsou jen špatné varianty
Premium Je to jen pár dní, co Donald Trump vyslal směrem k Evropě poněkud nepříjemnou zprávu. USA mohou ze...
Šli jsme s nimi pro rozstřílené notebooky. Interventka o pomoci rodičům obětí z FF
Premium Od tragické střelby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy uběhl rok a čtvrt. Střelec tehdy...
Ropovod TAL posílil, Česko už ruské dodávky nepotřebuje. Družba však zůstává
Premium Česká republika je od třetího dubnového týdne výhradně zásobována neruskou ropou, a to západní...
Slintavka škodí, i když tu není. Decimuje český agroturismus
Strach ze slintavky a kulhavky nezkomplikoval jenom chod zemědělských podniků, ale zkazil mnoha...
Smrt, nebo očištění? Odsouzený ruský generál jde na frontu v trestní jednotce
Premium Z červených lampasů do maskáčů trestní jednotky se musel převléknout ruský generál Ivan Popov,...

Jihlava, Žižkova 87 - Pronájem, 3+1
Žižkova, Jihlava
15 500 Kč/měsíc
- Počet článků 32
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 580x