Kulinářský Bahrajn

V minulém díle jsem nastínil, že Bahrajn je kosmopolitní. To se typicky projevuje i v rozmanitém výběru stravovacích zařízení, a když nachodíte po Manámě 18 kilometrů, je potřeba se podívat po doplnění kalorií.

Saudský diplomat Yad nám na naší krátké prohlidce doporučuje Haji Gahwa, podnik v blízkosti Bab Al Bahrain. Mají tu jednoduchá arabská kalorická jídla, která jsou postavená na symbolické dávce masa s vagonem rýže ve všech možných podobách. Jídla vyjdou zhruba na půl až dva a půl bahrajnského dináru, což působí trochu neobvykle v kontextu silné bahrajnské měny. Oběd je to královský, ale šíleně mastný, proto působí trochu výhružně, že tu nemají záchody, na druhou stranu má to tu kouzlo stravováku v zapadlé uličce.

Bahrajnské Chicken Curry
Beef Biryani

Trochu z jiné kategorie je centrum The Avenues, což je obchodní centrum, skrze něž vede  dlouhá zastřešená ulice. Jsou tu všechny druhy rychlého občerstvení, a to i takové, které moc nepotkáte (fast food tady má i Nutella), na druhou stranu si můžete ve Fish Lounge vybrat rybu s chladícího pultu, kterou vám následně udělají.

Později téhož dne jsme v Bahay Kubo, filipínském podniku v širším centru. Ptám se, co je jejich signature meal, servírka překvapí, když poví, že vepřové. Jeden by řek, že to se tu nedá ani koupit. Končím u sépií plněných zeleninovou směsí, které jsou překombinované a připálené. Inu každý den není posvícení a dojem aspoň zpraví filipínské závitky.

Plněné sépie
Filipínské závitky

Je večer a my procházíme přistěhovaleckými čtvrtěmi, které jsem zmiňoval už minule. Po čichu je to tady jak v Kalkatě. Fastfoody střídají prodeje čerstvých ryb, ovoce a zeleniny. Oči by jedly, ale možná by pak tělo poskytlo promptně zpětnou vazbu a už tak mám pocit, že jsem si docela zahrával ve filipínské restauraci.

Pouliční fast food
Pouliční prodej ryb

Po dlouhé vycházce dorazíme na hotel a rozhodneme se, že jdeme ještě na drink a druhou večeři. Vidím mojito a ptám se: Je to opravdové mojito? S rumem? Vrchní opakovaně přikyvuje. Přeci jen jsme v Bahrajnu. Sem jezdí Saúdové z Dammamu zapařit, když je přestane bavit abstinence. Samozřejmě je to nealko mojito a vrchní patrně ani nevěděl, čemu přikyvuje. Co se ale povedlo, je hummus s jehněčím a rozpečeným chlebem.

Nealko mojito

Hummus s jehněčím

Reputaci si ale hotel spraví ráno na snídani. Jak je to na Blízkém východě zvykem je to festival sacharidů s minimem proteinů. S tím ale musíte v tomto regionu tak trochu počítat. Přesto je třeba ocenit rozmanitý výběr.

Ranní švédský stůl

Celkový dojem je, že Bahrajn je takovým švédským stolem toho, co arabský poloostrov obvykle nabízí. Možná to není zrovna top destinace, přesto diverzita je obrovská.

Tímto končí mé vyprávění o 4 denní cestě na Arabský poloostrov. Dojem je možná trochu rozpačitý a otázek je více než odpovědí. Yad vyzdvihuje Omán, Dušo vyzdvihuje Jordánsko a západní pobřeží Saudské Arábie...a z letadla je skvělý výhled na Bagdád.

Noční Bagdád

Asi to bude chtít ještě další prozkoumání.

Autor: Jan Vaverka | pátek 10.2.2023 8:20 | karma článku: 17,28 | přečteno: 403x

Bolívie - 1. díl: Vysokohorská pustina

Vysokohorská poušť, žádná civilizace, žádný asfalt, jen prázdnota. A v ní vulkány, jezera všech barev, gejzíry a bublající bahno. Co víc si přát?

16.2.2024 v 8:20 | Karma: 18,12 | Přečteno: 296x | Diskuse| Cestování

Chile - 6. díl: Na cestě do Bolívie

Je 7. listopadu ráno. Na druhý den máme vyrazit přes kopce do Bolívie. Než ale překročíme hranice, bude to ještě dobrodružství.

9.2.2024 v 8:20 | Karma: 15,49 | Přečteno: 251x | Diskuse| Cestování

Chile - 5. díl: Vysoko do hor

Na závěr našeho pobytu v Chile je potřeba otestovat, co s námi udělá nadmořská výška. A tak vyrážíme k Argentinským hranicím. Tentokrát už budou jezírka a vulkány.

2.2.2024 v 8:20 | Karma: 16,20 | Přečteno: 253x | Diskuse| Cestování

Chile - 4. díl: Do San Pedro de Atacama

San Pedro je oázou uprostřed pouště, která je turistickým centrem Atacamy. Odtud jsou na dostřel kaňony, jezírka, gejzíry i vulkány. My sem míříme i proto, že je branou do Bolívie.

26.1.2024 v 8:20 | Karma: 13,86 | Přečteno: 228x | Diskuse| Cestování

Chile - 3. díl: Astronomická observatoř Paranal

Uprostřed Atacamy, jednoho z nejsušších míst na planetě, je areál se čtyřmi obrovskými teleskopy, které jsou každou sobotu otevřeny veřejnosti. A taky se tu točila bondovka.

19.1.2024 v 8:20 | Karma: 16,89 | Přečteno: 255x | Diskuse| Cestování

Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát

3. května 2024

Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...

Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků

Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

Jmenuju se Honza a jsu z Brna. Přiznávám, že někdy se to promítá i do mého stylu.

Vystudoval jsem Fyzikální inženýrství a nanotechnologie a později i Učitelství fyziky a matematiky pro střední školy. To se naopak projevuje v obsahové strnáce, zvláště tam kde jsem tématicky blízko astronomie.

Vždy jsem rád cestoval. Neprve prstem po mapě, později na vlastní pěst. První větší sólo cestou byl Kazachstán. A tam jsem začal psát cestovatelské blogy. Dnes píši hlavně o místech, o nichž není snadné získavat informace, nebo se tam najezdí v době, kdy cestuju já.

Dříve jsem byl více shromažďovatelem dat a mé blogy připomínaly turistické průvodce, dnes už píši spíše cestopisy.

Jsem subjektivní a mám své favority. Ale i o tom to je. Hlavní je nebýt předpojatý, protože svět je barevný a o překvapení není nouze.