Velká cena Brna a motocykly Kawasaki
ROZCESTNÍK AUTO - MOTO - CYKLISTIKA
cyklistika, motorismus
silniční motocykly Původní Masarykův okruh a Velká cena 1984 - Blog iDNES.cz, Velká cena Brna a motocykly Kawasaki - Blog iDNES.cz, Velká cena Brna a motocykly Kawasaki (tento příspěvek)
různé druhy motocyklových pohonů, silniční cyklistika, sálová cyklistika, motokros, enduro Mechanika KFD 2 - pomaluběžný nebo rychloběžný motor, cyklistické závody - Blog iDNES.cz
motocykly poháněné závěsným motorem (byť okrajově) zmíněny v příspěvku Mechanika KFD / DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola - Blog iDNES.cz
cyklistika podle značek, motorismus podle značek Mechanika A/DPMW: stupně, Ludolfovo číslo a radiány a přepočet rychlosti bicyklu - Blog iDNES.cz jízdní kola Eska
motorismus podle značek Mechanika DPM/W výkon okamžitý z frekvence, nebo statistický z práce - nákladní vozy - Blog iDNES.cz motocykly Praga
silniční cyklistika Mechanika A/DPMW: stupně, Ludolfovo číslo a radiány a přepočet rychlosti bicyklu - Blog iDNES.cz
cyklokros, šlapačky Oblouková míra - stupně, Ludolfovo číslo a radiány a přepočet rychlosti vstup - výstup - Blog iDNES.cz součástí příspěvku je také alternativní výpočet rychlosti z frekvence nebo dráhy, a také výpočet vstupní a výstupní rychlosti bicyklu
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.5320012821396763&type=3 motocykly BMW
laminování, motocykly Simson Aero továrna na letadla / kompozity - konstrukční materiál pro letectví a kosmonautiku - Blog iDNES.cz
automobilový průmysl
Laurin a Klement, Škoda
iDNES.cz Mechanika KFD / DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola - Blog iDNES.cz + automobilová opravna Josef Procházka Jihlava z časů první republiky
Mercedes - Benz, vojenská vozba
nákladní vozidla různých značek Mechanika DPM/W výkon okamžitý z frekvence, nebo statistický z práce - nákladní vozy - Blog iDNES.cz
1. něco na úvod
KAWASAKI
Kawasaki's Aircraft Company zahájila vývoj motocyklového motoru v roce 1949. Vývoj byl dokončeen v roce 1952 a sériová výroba byla zahájena v roce 1953. Motor byl vzduchem chlazený, 148 ccm, OHV, čtyřdobý˝ jednoválec s maximálním výkonem 4 PS (2,9 kW; 3,9 k) při 4 000 ot/min. V roce 1954 byl první kompletní motocykl Kawasaki vyroben pod názvem Meihatsu, dceřiinou společnností letecké továrny Kawasaki Aircraft. V roce 1960 Kawasaki dokončil výstavbu nové továrny a koupil továrnu na motocykly Meguro. Firemní barva je limetkově zelená.
Grand Prix, MotoGP
Z jezdců na strojích Kawasakiho první titul získal Dave Simmonds v roce 1969, kdy vyhrál mistrovstvi světa do 125 ccm. V letech 1978 až 1982 značka Kawasaki ovládla závody Grand Prix 250 ccm a 350 ccm a získala čtyři tituly v každé kategorii. Toto období lze považovat za zlatou éru Kawaski.
2. Mistrovství světa silničních motocyklů a Velká cena Brna v létech 1970 - 82
1970 – Z programu zmizely pětistovky, ale naopak se zde poprvé v rámci MS představily sajdkáry; přijeli všichni ze světové špičky včetně úřadujícího mistra světa Klause Enderse - ale i mistr tesař se utne; v tréninku se svým spolujezdce Wolfgangem Kalauchem havaroval a na místo vážně zraněného spolujezdce musel narychlo zaskočit Ralf Engelhardt, s nímž už Enders slavil v letech 1967 a 1969 titul mistra světa; vyhráli nejen tento závod v Brně, ale také titul; v letech 1972-1974 přidali ještě další tři.
1975 – Jubilejní 25. GP Československa se konala na zkráceném okruhu 10,920 km a trať již míjela obce Kohoutovice, Pisárky a Nový Lískovec; prvně přijela nejzářivější kometa sezóny Johnny Cecotto, ale ani jeden ze svých dvou závodů nedokončil; pětistovky ovládl opět Read na na MV Agustě, postupně svedl úžasné souboje s oběma jezdci Suzuki, Sheenem a Länsivuorim, jimž ale jejich stroje nevydržely; 2.místo Agostiniho znamenalo jeho 15. titul a současně první v 500 ccm pro Yamahu
KAWASAKI
1978 – Kork Ballington s Greggem Hansfordem na svých zelených továrních „rosničkách“ Kawasaki, to byl hlavní kolorit celé sezóny kubatur 250 a 350 ccm; v Brně také obsadili v obou těchto třídách první dvě příčky ve výsledkové listině a Balligton to ještě podtrhl ziskem obou dvou mistrovských titulů; po čase byla v Brně k vidění i tovární Jawa, ovšem s mnohem skromnější prezentací, Angličan Hickman ani zdaleka nenaplnil očekávání a dojel až na 17. místě.
1979 – Opět Ballington, opět Kawasaki, opět dvě vítězství a opět dva mistrovské tituly pro tohoto jihoafrického závodníka; k tomu ale také překvapivé vítězství dosud téměř neznámého Francouze Bertina ve 125 ccm a rovněž první vítězství sajdkárisky Rolfa Bilanda, ovšem v dalších letech nezůstalo jen u něho a Biland zde postupně přidal celou řadu dalších prvenství, nezastavil ho ani pozdější přechod na nový motodrom a nakonec se stal nejúspěšnějším sajdkáristou v historii naší Grand Prix.
1980 – Kawasaki pokračovala ve vítězném tažení – tentokráte v sedle s Toni Mangem; to byl hukot, a to nejen na trati, ale především v ochozech, kde bylo v posledních letech vždy přítomno několik desítek tisíc východoněmeckých návštěvníků, při každém Mangově průjezdu dělali „Dederoni“ jako zkažený a vůbec jim nevadilo, že z politického hlediska by měl být Mang vlastně jejich kapitalistickým třídním nepřítelem, všichni Němci bez rozdílu měli Toniho prostě za svýho.
,
1981 – Toni Mang obhájil svá dvě loňská vítězství v kubaturách do 250 a 350 ccm a získal v nich také titul mistra světa; na takové mety namohli naši zástupci ani pomyslet, a tak snad jen v nejslabší kubatuře 50 ccm jsme si mohli malovat jakés takés naděje na nějaký ten mistrovský bodík, z osmičky našich jezdců ale dokončili závod jen otec a syn Havrdové, jejich 14. a 18. místo bylo ovšem až za bodovanými pozicemi.
3. Mistrovství Evropy a Mistrovství Světa Tourist Trophy. F2 a Velká cena Brna v létech 1983 – 1986
Brněnský okruh pro mistrovsví světa svými parametry byl označen jako nevyhovující - ale několik let se zde pořádaly ještě méně známé mezinárodní závody - ovšem z hlediska publika návštěvnost zůstávala stále velmi slušná - neboť závody bylo rovněž jistým oknem na západ.
Roku 1983 na brněnském okruhu poprvé pořádányjen závody Mistrovství Evropy. 1984 – Závodní program byl rozšířen o závod MS TT F2, tedy kategorii motocyklů, vycházejících především ze sériové produkce a velice populárních hlavně ve Velké Británii včetně legendárného závodu Tourist Trophy.
4. nový okruh
Novou kapitolu v historii brněnského okruhu začal psát rok 1987, kdy v červnu zahájil svůj provoz speciální automotodrom o délce 5,394 km, vybudovaný v členitém terénu původních lesů poblíž osady Kývalka, vzdálené od boxů starého okruhu sotva deset kilometrů. Projekční vývoj Masarykova okruhu je pevně spjat se jménem inženýra Jaroslava Suchého. Není bez zajímavosti, že v projektu byla snaha zachovat některé původní partie okruhu - třeba Farinnovu zatáčku. Na okruh se také vrátily závody mistrovství světa silničních motocyklů, které zde od roku 1987 vynechaly pouze jeden ročník (1992). A zanedlouho trať získala zpět historický název Masarykův okruh.
období kdy se na okruhu jezdilo mistrovství Evropy je věnován jiný blog
Původní Masarykův okruh a Velká cena 1984 - Blog iDNES.cz
Jan Tomášek
Rychlost, zrychlení, tah a výkon proudového letounu, letiště Žatec a Mig 29
Alespoň stručně jak fungují letecké měřící přístroje a jaké veličiny jim odpovídají a především jak se liší od fyzikálních definic, především jak se zjišťuje rychlost a zrychlení (měří nebo počítá)
Jan Tomášek
Válka rozvodů Edison - Tesla / DC motor/ MVE Kroměříž / FVE / veřejná a domácí elektrárna
Malá vodní elektrárna postavená firmou Křižík, Simonova továrna na uzeniny, a také automobily Simca. Nejen podobně znějící názvy firem mohou být důvodem ke sloučení více námětů v jeden. Pro Kroměříž trochu netypická turistika.
Jan Tomášek
Mechanika DAV(PM): Holešov - vzlet a zrychlení letounu Zlín XIII a Z 142
Vzlet letadla a matematicko - mechanické veličiny - především se zaměřením zrychlení, pohyb rovnoměrný a rovnoměrně či nerovnoměrně zrychlený...
Jan Tomášek
Na konečné v Řečkovicích - proč byl u tramvají zaveden stejnosměrný proud a co je měnírna
Kromě informací o stejnosměrné napájecí trakce pro tramvaje, též pojednání o liniových stavbách jako jsou třeba různé rozvody, třeba elektrické - takovou typickou liniovou stavbou je ovšem plynovod nebo ropovod.
Jan Tomášek
Mechanika DPM 2 - elektro MFE 5 - výkon a kruhový diagram, asynchronní motor s kotvou
Další pokračování v bádání nad veličinami mechaniky - a to zejména statiky a dynamiky - především z matematického hlediska, v příspěvku rovněž zmíněna elektrotechnika - a kruhový diagram asynchronního indukčního motoru
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem
Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x