Závodní vaše firma ke dnu nebo k nebesům?

Když začnete podnikat a vstoupíte na trh, začnete nevyhnutelně závodit s konkurencí. Ale je na vás, do jakého typu závodu se přidáte. Do závodu nahoru do oblak, nebo do závodu dolů ke dnu.

Závod ke dnu je závod o nejlevnější produkt. Závodit ke dnu znamená podřídit všechno konečné ceně.

Existuje levnější materiál? Výborně! Dokážeme se obejít bez několika zaměstnanců? Pryč s nimi! Můžeme výrobu přestěhovat někam do banánové republiky? Začněte balit továrnu!

Když budete závodit ke dnu a uspějete, budete mít firmu plnou rezignovaných zaměstnanců odpočítávajích každou minutu do konce pracovní doby a robustní právní oddělení, které každému nade vší pochybnost dokáže, že vaše produkty zákony na ochranu spotřebitele technicky neporušují. Budete mít také zákazníky, kteří se před vstupem do vaší prodejny dvakrát rozhlédnout, jestli je nesleduje nikdo z jejich známým.

Jenže brzy se stejně nejspíš objeví firma z Bangladéše, která dokáže zaměstnat dvanáctileté děti a  náklady srazit ještě níž.

Na druhou stranu v závodě do oblak jde o to dělat věci, které mají smysl. O to, aby vaši zákazníci o vás sami s nadšením vyprávěli. O to mít zaměstnance, kterým skutečně záleží na tom co děláte. Jde o to, poskytnou vždy víc, než se od očekává. Vždy překvapit. Vždy vykouzlit úsměv na tváři.

Nic z toho neznamená, že máte špatně hospodařit nebo dokonce plýtvat. Neznamená to ani, že se máte zaměřit na milionářskou klientelu, nebo že musíte být nejdražší. Znamená to jen, že budete svou práci dělat nejlépe, jak je to možné.

Firmy závodící do oblak nikdy nebudou mít nejnižší cenu. Budou mít ale nejspokojenější a nejvěrnější zákazníky.

Je pouze na vás, do kterého závodu se pustíte. Ale budete si muset vybrat.

Tento článek jsem původně publikoval na webu Krawin.cz

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Šindler | středa 14.9.2016 10:19 | karma článku: 11,02 | přečteno: 180x