Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Sociální média: Jak využít největší příležitost od doby, kdy si babička koupila televizi

Jedním z hlavních problémů sociálních médií je, že je firmy a podnikatelé nechápou. V jejich očích je to prostě další reklamní prostor, kterému lidé věnují pozornost.  Článek jsem publikoval také na webu Krawin.cz

Další plocha, kam mohou umístit svoji reklamu. Snaží se je používat stejně jako dřív tisk, plakáty nebo televizi. Věří svojí osvědčené metodě, že pokud dostatečně často lidem svojí reklamu ukážou, nakonec je to přivede až do jejich obchodů.

99% reklam vůbec nevnímáme

Jenže tento agresivní přístup rychle přestává fungovat. Lidé se naučili většinu marketingových sděleních nevnímat. Získat si jejich pozornost je čím dál tím těžší.

Zatímco ještě před dvaceti lety stačilo odvysílat televizní reklamu v hlavním vysílacím čase a zájem byl zaručen, v dnešním světě roztříštěné pozornosti jsou potřeba desítky kontaktů s nějakou značkou jen k tomu, aby si lidé vůbec pamatovali, že už ji někde viděli.

Většina z nás tráví denně hodiny u počítače. Denně vidíme stovky, možná tisíce reklam. Na kolik z nich si dokážete vzpomenout?

Sociální sítě jako Facebook, Instagram nebo Snapchat jsou v našich životech relativně novou věcí. Pokud je ale firmy využívají jen jako další reklamní plochu, dokážeme se rychle přizpůsobit a reklamy opět nevnímat.

 

Sociální sítě je třeba pochopit.

Lidé nejsou na sociálních sítích proto, aby viděli něčí reklamu. Jsou tam proto, aby udržovali kontakty se svojí rodinou, s přáteli. Chtějí zjistit co je nového u jejich známých, chtějí se sdružovat v komunitách lidí se stejnými zájmy.

Většina marketérů a podnikatelů toto buď nechápe, nebo věří, že to pro jejich práci není důležité.
Znamená to tedy, že jsou sociální média pro marketing nepoužitelná?

Právě naopak.

Nemám žádné pochybnosti o tom, že sociální média jsou ve světě businessu největším milníkem od doby prvních televizních přijímačů. V nadcházejících letech a desetiletích úplně promění způsob, jak podnikatelé hledají nové zákazníky a jak si lidé vybírají výrobky.

Abychom ale jako podnikatelé mohli tohoto obrovského potenciálu využít, musíme změnit způsob, jak o sociálních médiích přemýšlíme.

Buďte součástí konverzace

Zásadním rozdílem mezi sociálními médii a všemi ostatními typy marketingu je obousměrná komunikace.
Zatímco v případě tisku, rádia, televize, direct mailu, tištěné reklamy a dalších je spotřebitel jen pasivním konzumentem obsahu reklamy, sociální sítě umožňují navázat dialog. Dialog, kde váš zákazník může v reálném čase reagovat na to co se mu líbí a co ne. Může komunikovat nejen s vámi, ale může se také zapojit do konverzace společně se všemi ostatními uživateli, kteří se zajímají o vaši stránku.

Staňte se leaderem komunity

Chcete-li v takovém prostředí jako podnikatel uspět, musíte pochopit, že se vaše role změnila. Musíte se přestat snažit být řvoucím hlasem, který se snaží překřičet všechny ostatní. Hlasem, který na němé lidi křičí informace o sobě a o svých produktech a doufá, že ho občas někdo zaslechne a přijde nakoupit.

Místo toho vytvořte kolem svého businessu živoucí komunitu a sami se staňte jejím leaderem. Buďte moderátorem co řídí a usměrňuje diskusi. Sociální média vám umožní stát se autoritou ve vašem oboru, někým na koho se lidé budou obracet s žádostí o radu a to nejen, pokud si budou chtít něco koupit.

Většina marketérů ze staré školy si s tímhle neumí poradit. Nevytvářejí poutavý a zajímavý obsah, který by možným zákazníkům přinášel opravdovou přidanou hodnotu. Neposlouchají a nezapojují se do konverzace. Místo toho stále hledají další způsoby jak mluvit o svých nových letních slevách, výhodách svých produktů a důvodech, proč si byste si je měli koupit ještě dnes.

Šance je teď

To všechno je dobrou zprávou pro vás. Současná doba je skutečně vyjímečná a bude trvat možná dalších 60 let, než znovu dojde k tak podstatné změně způsobu, jakým firmy komunikují se svými zákazníky.

Právě ke dnešku se budou za deset nebo patnáct let lidé obracet jako k době, kdy bylo možné vystihnout dobu.
Nepropásněte tuhle šanci.

Autor: Jan Šindler | čtvrtek 13.10.2016 13:07 | karma článku: 11,10 | přečteno: 552x
  • Další články autora

Jan Šindler

Je PRIMA nejstupidnější cenzor všech dob?

Pokud za včerejším neodvysíláním Show Jana Krause stál nějaký cenzor, byl to nejspíš nejstupidnější cenzor všech dob.

27.10.2016 v 19:27 | Karma: 15,90 | Přečteno: 868x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

11 důvodů proč byste měli mít vlastní blog

Vybudovat čtený a vysoce kvalitní blog je těžká a časově náročná práce. Výsledek však rozhodně stojí za to. Tady je 11 důvodů, proč by každá firma měla mít svůj pravidelně aktualizovaný blog.

24.10.2016 v 9:10 | Karma: 5,71 | Přečteno: 173x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

Proč přestat sbírat lajky

Kolik lajků má stránka vaší firmy na Facebooku? Sto? Tisíc? Sto tisíc? Nebo rovnou milion? A záleží na tom vůbec?

4.10.2016 v 15:42 | Karma: 10,79 | Přečteno: 259x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

Jaká je opravdová hodnota zákazníka s prázdnou peněženkou

Řada podnikatelů a obchodníků rozlišuje své zákazníky podle toho, jak velkou sumu očekávají, že u nich utratí. Host v restauraci, který má chuť na menu o pěti chodech doplněné o láhev vína, je vítán o poznání vřeleji...

1.10.2016 v 11:36 | Karma: 19,04 | Přečteno: 805x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

Proč je produkt pro každého produktem pro nikoho

Čím víc lidí si se potenciálně může stát vaším zákazníkem, tím víc z nich se jím opravdu stane. Jednoduchá logika? Ne tak docela.

20.9.2016 v 19:19 | Karma: 16,82 | Přečteno: 387x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 682x
Podnikatel a autor webu o podnikání a marketingu: www.KRAWIN.cz

Napište mi na: chlev@krawin.cz

 

Seznam rubrik