Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nezáleží kdo jste, pracujete v marketingu

V době,kdy světu vládl televizní marketing měla každá úspěšná firma podobnou strukturu. Někdo se staral o výrobu, někdo o prodej a někdo o marketing.

Produktové a výrobní oddělení mělo na starosti, jak jinak, produkt. Jak navrhnout, vyvinout a vyrobit takový výrobek nebo službu, aby přesně splňoval zadané specifikace a očekávání zákazníků. Odpovědnost produktového oddělení končila ve chvíli, kdy hotový výrobek sjel z výrobní linky.

Pak tu byl marketing. Ti kreativní kluci a holky, kteří dostali do svých kanceláří několik vzorků finálního výrobku a začali přemýšlet, jak kolem nich vytvořit takovou reklamní kampaň, která by přilákala pozornost co největšího množství lidí. Právě v hlavách nejlepších marketingových odborníků vznikli všechny ty úžasné reklamy, na které si pamatujeme i spoustu let po jejich skončení.

A samozřejmě tu bylo obchodní oddělení. Zatímco marketing měl šířit informaci o existenci produktů mezi široké masy, na obchodnících bylo je skutečně prodat. Tvrdá vyjednávání s provozovateli obchodních řetězců byla jejich denním chlebem. Vždy bylo možná získat lepší prodejní podmínky nebo lepší místa v regálech supermarketů.

Slovo „oddělení“ vystihuje podstatu těchto tří velmi odlišných světů. Světa precizních inženýrů a designérů, světa skvělých kreativců a světa tvrdých vyjednavačů. Přestože čas od času museli navzájem spolupracovat, většinou řešili svá úplně oddělená témata.

Pak se ale vše začalo měnit.

Žijeme v době, kdy si spotřebitelé mohou vybrat z nepřeberného množství možností. V době, kdy díky internetu a sociálních médiím může každý podnikatel snadno oslovit malou, přesně vymezenou skupinu lidí a nabídnout jí produkt nebo službu ušitou na míru přesně jejím individuálním přáním a potřebám.

Jedinou cestou, jak v takovém světě uspět je vytvářet mimořádné služby a produkty. A mimořádné služby a produkty vyprávějí silné a jasné příběhy. Příběhy o tom, kým člověk bude, když se stane naším zákazníkem. Příběh o tom, co o něm bude vlastnictví našeho produktu říkat ostatním.

Abychom to dokázali, nemůžeme už spoléhat na model tří separátních oddělení.

Příběh produktu musíme začít vyprávět už u rýsovacího prkna. Příběh, který bude vyzařovat z každé interakce s naší firmou, ať je to prvotní setkání, nákup nebo třeba telefonát na zákaznickou podporu.

Každý člověk v naší firmě se musí stát marketérem. Každé oddělení musí začít vyprávět příběhy.

 

Tento článek jsem původně publikoval na webu Krawin.cz

Autor: Jan Šindler | čtvrtek 15.9.2016 23:11 | karma článku: 9,84 | přečteno: 387x
  • Další články autora

Jan Šindler

Je PRIMA nejstupidnější cenzor všech dob?

Pokud za včerejším neodvysíláním Show Jana Krause stál nějaký cenzor, byl to nejspíš nejstupidnější cenzor všech dob.

27.10.2016 v 19:27 | Karma: 15,90 | Přečteno: 868x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

11 důvodů proč byste měli mít vlastní blog

Vybudovat čtený a vysoce kvalitní blog je těžká a časově náročná práce. Výsledek však rozhodně stojí za to. Tady je 11 důvodů, proč by každá firma měla mít svůj pravidelně aktualizovaný blog.

24.10.2016 v 9:10 | Karma: 5,71 | Přečteno: 173x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

Sociální média: Jak využít největší příležitost od doby, kdy si babička koupila televizi

Jedním z hlavních problémů sociálních médií je, že je firmy a podnikatelé nechápou. V jejich očích je to prostě další reklamní prostor, kterému lidé věnují pozornost. Článek jsem publikoval také na webu Krawin.cz

13.10.2016 v 13:07 | Karma: 11,10 | Přečteno: 552x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

Proč přestat sbírat lajky

Kolik lajků má stránka vaší firmy na Facebooku? Sto? Tisíc? Sto tisíc? Nebo rovnou milion? A záleží na tom vůbec?

4.10.2016 v 15:42 | Karma: 10,79 | Přečteno: 259x | Diskuse| Společnost

Jan Šindler

Jaká je opravdová hodnota zákazníka s prázdnou peněženkou

Řada podnikatelů a obchodníků rozlišuje své zákazníky podle toho, jak velkou sumu očekávají, že u nich utratí. Host v restauraci, který má chuť na menu o pěti chodech doplněné o láhev vína, je vítán o poznání vřeleji...

1.10.2016 v 11:36 | Karma: 19,04 | Přečteno: 805x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

  • Počet článků 28
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 682x
Podnikatel a autor webu o podnikání a marketingu: www.KRAWIN.cz

Napište mi na: chlev@krawin.cz

 

Seznam rubrik