Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?
Pravdoláskařské paskvily havlokreténů z ministerstva školství jsou pro smích zejména speciálním pedagogům. Proč? Protože oni ve ztížených podmínkách jako první jasně vidí, že pedagogická teorie o výchově je naprosto vadná.
Dalo by se také říci, že vadní jsou i ministři školství. Nedávno se na šluknovsku vyznamenal bývalý kocábovsko - zelený ministr školství Ondřej Liška. Jako zdroj tamních nepokojů označil nedostatečné VZDĚLÁNÍ Romů.
Asi tím myslel, že Romové nemají dostatečně zažita pravidla českého pravopisu.
Jako všichni polistopadoví ministři školství si totiž naprosto neví rady s VÝCHOVOU. Výchova by vedle vzdělání měla být integrální součástí učebního procesu.
Ve scholastické pravdoláskařské linii pokračuje zvesela i současný ministr školství p.Dobeš, odborník na sexuální výchovu.Ale se vzděláváním - potažmo výchovou - Romů si rady neví.
Není schopen konstatovat, že něco je zcela zásadně špatně. Naše křesťansko-marxistická psychologie a potažmo i pedagogika naprosto ignoruje význam nevědomí při výchově ale i v praktickém životě člověka.
Marxistům vadí, že nevědomí nejde zvážit na kilogramy a předchází společenské bytí. Křesťanům zase vadí, že nevědomí zcela nabourává jejich učení o hříchu. Pro obě skupiny je nevědomí strašákem a noční můrou.
Jeden docent pedagogiky mi řekl:"Vám se zalíbilo nevědomí. Pozor! Výchova není jakékoliv působení, to se pak může zračit v nevědomí. Výchova je cílevědomá, záměrná a soustavná činnost, která se realizuje pouze prostřednictvím vědomí."
Ale kam se ukládá výsledek výchovy - do vědomí? Nikoli - do nevědomí se ukládá výsledek výchovy.
Výchova je tudíž proces, který probíhá zejména v nevědomí.
Výchova má v zásadě tři podoby:
a) plně vědomě používá didaktické postupy, které čistí a formují žákovo nevědomí, čili jeho intuitivní reakce.Tzv. etická výchova tedy není výchova, soudruzi teoretikové!
b) proces,kdy se ve vzájemné iterakci otiskuje nevědomí učitele do nevědomí žáka.Např. výuka matematiky, ale také řešení jakéhokoli konfliktu se žákem. Tyto dvě činnosti scholastikové soudobé pedagogiky nepovažují za výchovu.Co vy na to, učitelé a rodičové?
A přesto bych měl psát bakalářku na téma výchovné problémy SOŠ. Nevím, zda to považovat za absurdní anebo směšné.
c) výchova jako vědomá identifikace žáka s cílem, ideálem výchovy.Ale to funguje jen jako identifikace s konkrétní osobou, či bytostí. Např. Jaromír Járg, Budha apod.Opět se jedná o kopírování nevědomých struktur, ale převažuje aktivita žáka.Kopírovaná osoba, bytost nemusí být fyzicky přítomna.
(1) Výsledek dobré výchovy se projevuje správnou, nevědomou, intuitivní reakcí na úrovni
těla/jednání/, mysli/odpovídající a správné myšlenkové postupy/ a emocí/prožívání ale i emoční
odezva/.
Tohle současná pedagogika ani netuší a tak vůbec není schopna vymezit pojem "výchovný problém".
Proč? Marxisticko-křesťanští scholastici mají z pojmu nevědomí kopřivku a tak jsou naprosto v konečníku.
Podle věty (1) zjistíme, že správné myšlenkové postupy jsou věcí výchovy a nikoli vzdělání! Vida. objev hodný nobelovy ceny .... hlavně, když v hodině mechaniky žádná výchova neprobíhá. Nebo že by přece?
Teoretikové pedagogiky nechápou ani větu (1), ani zákony mysli. Podle zákonů fungování lidské mysli totiž nezvládnuté či potlačované emoce mají za následek buď špatné fungování mysli /dyslexie, ADHD, romská populace/ anebo naprostou neschopnost používání intelektu - ony "segregované a znevýhodněné" děti exministra Lišky.
Zásadní problémy ale mají i naše /gadžovské/ děti. Pokud jsou ve skupině dětí 3,4 a více Romů tak skupinu ovládnou.Strhnou standart jak výuky,tak chování. Proč to není naopak?
Protože i my, většinová populace máme zásadní problém se správnou emoční reakcí -viz. (1). Nikdo nás to neučil.
Jak to vidíte vy, kteří skutečně učíte?
Jak dlouho ještě budou tvrdit studentům pedagogiky, že učitel v hodině matematiky nevychovává? Ano, tohle se učí na pedagogických fakultách.
Přitom se všichni shodneme že základním problémem školství je neschopnost uchopit výchovu.
Podobné téma: Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá
Ústí nad Labem, 7.11.2011
Jan Rýznar
Jan Rýznar
Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.
Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.
Jan Rýznar
Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou
Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.
Jan Rýznar
Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci
Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.
Jan Rýznar
Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.
Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.
Jan Rýznar
Kdo já to jen vlastně jsem?
Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou
Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...
Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické
Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...
Gaza jako Vietnam? Demokratům při sjezdu hrozí opakování nepokojů z roku 1968
Studentské protesty proti americké podpoře Izraele rozvířily v USA debaty o tom, jak by mohlo...
Slabý Putin chce mou smrt. Pobočník Navalného po útocích kladivem promluvil
Leonid Volkov, který býval pravou rukou ruského opozičního politika Alexeje Navalného, řekl britské...
- Počet článků 228
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1556x
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.
Seznam rubrik
- Aforizmy, významy slov
- Etika, občan a stát
- Filozofie vědy
- Fotoblog
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Křesťanství - u konce s dechem
- Osobní
- Politika
- Politika - ekonomie
- Politologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Sociologie
- Spiritualita,církve
- Spiritualita-poezie
- Spol.vědy, církve a politika
- Vztahy,rodina
- Zdraví a psyché
- Nezařazené
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
Oblíbené blogy
- Andrea Anna Peldová
- Klára Mandausová
- David Nebeský
- Vanda Vávrová
- Jan Havelka
- Tomáš Briaský
- Kamil Novotný
- Pavel Tichý
- Tomáš Foldyna
- Jiří Mazánek
- Ivo Leinveber
- Karel Boháček
Co právě poslouchám
Oblíbené knihy
- Japonské umění války
- Kabala peněz
- Sedm návyků vůdčích osobností
- Kahlil Gibrán-promluv ...
- Tibetská kniha o životě a smrti
- J.Vacek - O jednotě a zlu
Oblíbené stránky
- Taiji.sk
- Dětský hospic Plamienok
- Problematika psychopatie
- kvantová psychologie
- Školákem v protektorátu