Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?

Podle současné pedagogiky a jejích definic učitel v hodině matematiky či přírodovědy nevychovává. A tak si už i učitelé na vysokých školách stěžují na nedostatečně motivované studenty. Podle současné pedagogiky a jejích definic totiž nevychovává ani matka své dítě - nedělá to totiž záměrně a s úmyslem vychovávat. Kdo tedy vychovává naši mládež? Naše škola to rozhodně není. Sice o tom trochu mluví, ale nemá na to ani ambice, ani schopnosti a natož funkční didaktiku.

Pravdoláskařské paskvily havlokreténů z ministerstva školství jsou pro smích zejména speciálním pedagogům. Proč? Protože oni ve ztížených podmínkách jako první jasně vidí, že pedagogická teorie o výchově je naprosto vadná.

Dalo by se také říci, že vadní jsou i ministři školství. Nedávno se na šluknovsku vyznamenal  bývalý kocábovsko - zelený ministr školství Ondřej Liška. Jako zdroj tamních nepokojů označil nedostatečné VZDĚLÁNÍ  Romů.

Asi tím myslel, že Romové nemají dostatečně zažita pravidla českého pravopisu.

Jako všichni polistopadoví ministři školství si totiž naprosto neví rady s VÝCHOVOU. Výchova by vedle vzdělání měla být integrální součástí učebního procesu.

Ve scholastické pravdoláskařské linii pokračuje zvesela i současný ministr školství p.Dobeš, odborník na sexuální výchovu.Ale se vzděláváním - potažmo výchovou - Romů si rady neví.

Není schopen konstatovat, že něco je zcela zásadně špatně. Naše křesťansko-marxistická psychologie a potažmo i pedagogika naprosto ignoruje význam nevědomí při výchově ale i v praktickém životě člověka.

Marxistům vadí, že nevědomí nejde zvážit na kilogramy a předchází společenské bytí. Křesťanům zase vadí, že nevědomí zcela nabourává jejich učení o hříchu. Pro obě skupiny je nevědomí strašákem a noční můrou.

Jeden docent pedagogiky mi řekl:"Vám se zalíbilo nevědomí. Pozor! Výchova není jakékoliv působení, to se pak může zračit v nevědomí. Výchova je cílevědomá, záměrná a soustavná činnost, která se realizuje pouze prostřednictvím vědomí."

Ale kam se ukládá výsledek výchovy - do vědomí? Nikoli - do nevědomí se ukládá výsledek výchovy.

Výchova je tudíž proces, který probíhá zejména v nevědomí.

Výchova má v zásadě tři podoby:

a) plně vědomě používá didaktické postupy, které čistí a formují žákovo nevědomí, čili jeho intuitivní reakce.Tzv. etická výchova tedy není výchova, soudruzi teoretikové!

b) proces,kdy se ve vzájemné iterakci otiskuje nevědomí učitele do nevědomí žáka.Např. výuka matematiky, ale také řešení jakéhokoli konfliktu se žákem. Tyto dvě činnosti scholastikové soudobé pedagogiky nepovažují za výchovu.Co vy na to, učitelé a rodičové?

     A přesto bych měl psát bakalářku na téma výchovné problémy SOŠ. Nevím, zda to považovat za absurdní anebo směšné.

c) výchova jako vědomá identifikace žáka s cílem, ideálem výchovy.Ale to funguje jen jako identifikace s konkrétní osobou, či bytostí. Např. Jaromír Járg, Budha apod.Opět se jedná o kopírování nevědomých struktur, ale převažuje aktivita žáka.Kopírovaná osoba, bytost nemusí být fyzicky přítomna.

 

(1) Výsledek dobré výchovy se projevuje správnou, nevědomou, intuitivní reakcí na úrovni

těla/jednání/, mysli/odpovídající a správné myšlenkové postupy/ a emocí/prožívání ale i emoční

odezva/.

 

 Tohle současná pedagogika ani netuší a tak vůbec není schopna vymezit pojem "výchovný problém".

Proč? Marxisticko-křesťanští scholastici mají z pojmu nevědomí kopřivku a tak jsou naprosto v konečníku.

Podle věty (1) zjistíme, že správné myšlenkové postupy jsou věcí výchovy a nikoli vzdělání! Vida. objev hodný nobelovy ceny .... hlavně, když v hodině mechaniky žádná výchova neprobíhá. Nebo že by přece?

Teoretikové pedagogiky nechápou ani větu (1), ani zákony mysli. Podle zákonů fungování lidské mysli totiž nezvládnuté či potlačované emoce mají za následek buď špatné fungování mysli /dyslexie, ADHD, romská populace/ anebo naprostou neschopnost používání intelektu - ony "segregované a znevýhodněné" děti exministra Lišky.

Zásadní problémy ale mají i naše /gadžovské/ děti. Pokud jsou ve skupině dětí 3,4 a více Romů tak skupinu ovládnou.Strhnou standart jak výuky,tak chování. Proč to není naopak?

Protože i my, většinová populace máme zásadní problém se správnou emoční reakcí -viz. (1). Nikdo nás to neučil.

Jak to vidíte vy, kteří skutečně učíte?

Jak dlouho ještě budou tvrdit studentům pedagogiky, že učitel v hodině matematiky nevychovává? Ano, tohle se učí na pedagogických fakultách.

Přitom se všichni shodneme že základním problémem školství je neschopnost uchopit výchovu.

 

Podobné téma:  Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá

 

Ústí nad Labem, 7.11.2011

 

Jan Rýznar

Autor: Jan Rýznar | pondělí 7.11.2011 7:30 | karma článku: 12,73 | přečteno: 1184x