Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dobrá nemocnice je jako dobrá restaurace - chci poděkovat lékařům

Většina blogů má kritický charakter. Je to celkem logické, problémů kolem nás je tolik, že se jim nedá vyhnout. Navíc na každý problém může být mnoho pohledů z různých úhlů. Ale život není jenom o problémech a kritice. Když někdo dělá skvěle svou práci, zaslouží stejnou pozornost, i když se mu jí dostane jen zřídka.

Za poslední rok jsem byl v různých nemocnicích dohromady skoro pět měsíců a můj poslední pobyt trval 34 dnů. 34 dnů bez jídla, pokud se infuze a umělá výživa nemusí počítat mezi jídlo.  Já dobré jídlo miluji a tak jsem trpěl a často vzpomínal na dobré hospody a restaurace a pochoutky, které jsem si čas od času dopřál. Čím víc jsem vzpomínal a sebemrskal se detaily, tím víc jsem si začal uvědomovat, že nemocnice a hospoda mají mnoho společného. Dobrá nemocnice je jako dobrá restaurace.

Zní to možná absurdně, ale je to fakt. Dobrá restaurace nemůže fungovat bez profesionálů, kteří zvládají své řemeslo. Dokonalý interiér a skvěle vybavená kuchyně a bar, nemusí znamenat vůbec nic, bez dobrého kuchaře a dobré obsluhy. Stejně tak dokonale vybavená nemocnice nemusí znamenat vůbec nic bez dobrého zdravotnického personálu, dobrých lékařů a dobrého manažerského zázemí.  A vynikající restaurace stejně jako vynikající nemocnice musí mít ještě něco navíc.  Musí vám dát pocit, že jste vítaným a váženým hostem, váženým a důležitým pacientem. Ta nezměřitelná emoce, ten tolik osobní a subjektivní pocit, to je rozdíl mezi dobrou a vynikající restaurací, mezi dobrou a vynikající nemocnicí.

Pokud ležíte v nemocnici dlouho, uvědomíte si, že lékaři a zdravotnický personál jsou v práci v podstatě pořád. I v tom se provoz nemocnice podobá provozu restaurace, je nesmírně náročný na čas personálu. Když zajdete do vynikající restaurace, je to pro vás tak trochu mimořádná záležitost, chcete si to užít. Když ve vás obsluha vyvolá pocit, že jsou všichni rádi, že vás vidí, že vám mohou sloužit, že je to pro ně také tak trochu mimořádná záležitost uvítat vás v jejich restauraci, je vám moc dobře a jídlo i pití si užíváte o to víc. Když musíte ulehnout v nemocnici, je to pro vás vždycky mimořádná záležitost. Pokud ve vás lékaři a zdravotnický personál vyvolá pocit, že jste pro ně důležitým pacientem, že je pro ně mimořádná záležitost starat se právě o vás, všechny záležitosti, které vás v nemocnici čekají, se snáší mnohem lépe. Ovšem v restauraci i v nemocnici je to, co je pro vás mimořádné pro personál každodenní běžná věc.  Nepodlehnout únavě a rutině musí být hrozně těžké, nacházet každý den novou a novou motivaci musí být hrozně těžké. Pokud se najdou lidé, kteří nám přesto dokáží poskytnout pocit mimořádnosti a důležitosti, zaslouží si úctu a respekt.

Měl jsem to štěstí, že jsem za poslední rok potkával v Ústřední vojenské nemocnici právě takové lidi a rád bych jim takto veřejně poděkoval. Tým pana MUDr. Ing. Filipa Závady, Ph.D. z oddělení gastroenterologie, který se o mě staral průběžně celý rok, tým pana doc. MUDr. Františka Běliny, CSc., který mne operoval a tým pana MUDr. Jiřího Pudila z jednotky intenzivní péče, zaslouží veliký respekt a úctu.

Vedle lékařů chci moc poděkovat sestřičkám a ostatnímu personálu na jednotce intenzivní péče. Jsou nejen profesionály, ale mají navíc onen dar dát vám pocit mimořádnosti a důležitosti, který vám pomáhá překonat bolest a frustraci. A to přesto, že je pro ně bolest pacientů každodenním chlebem a starost o těžce nemocné pacienty je nesmírně těžkou prací.

V jednom se ovšem vynikající nemocnice od vynikající restaurace liší. Do vynikající restaurace se chcete vracet, chcete si znovu a znovu užít nejen dobré jídlo a pití, ale i atmosféru a vše ostatní co k vynikající restauraci patří. Tím, že se vracíte, vlastně děkujete za svou minulou návštěvu.  Do vynikající nemocnice se vracet nechcete, raději se jí vyhnete a doufáte, že vaše poslední návštěva byla opravdu poslední. Nezbývá tedy než poděkovat alespoň takhle:

MOC DĚKUJI!!!!

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Papež | pondělí 23.4.2012 11:49 | karma článku: 18,60 | přečteno: 1264x
  • Další články autora

Jan Papež

Když ublížíš mým dětem, zabiju tě!

Kdyby někdo ublížil mým dětem tak, jak ublížil Petře z Jihlavy, zabil bych ho. To nebyla náhoda, nešťastná rána osudu. Byl to naprosto brutální, nelidský skutek, pro který neexistuje jediné slovo omluvy. Za poslední dva roky jsem dvakrát umřel a dvakrát se znovu narodil. Přesněji, dvakrát jsem byl v kómatu a dvakrát jsem se znovu probral k životu. Teď bojuji s nádorem v ledvině a vím, že vyhraji, vím to. Proč zrovna já mám takovou kliku? Proč zrovna ke mně je osud, Bůh (?), tak milostivý?

7.4.2013 v 10:00 | Karma: 37,17 | Přečteno: 3214x | Diskuse| Ostatní

Jan Papež

Bílý muž nemá kam odejít (pokračování)

I já, bílý muž, chci lepší život, svobodu, rovnoprávnost a spravedlnost! Musím žádat, aby mi to vše zajistila moje vláda, protože jinou možnost nemám. Musím žádat, aby moje vláda především chránila můj svět, protože: BÍLÝ MUŽ NEMÁ KAM ODEJÍT!

28.3.2013 v 8:30 | Karma: 27,98 | Přečteno: 1182x | Diskuse| Ostatní

Jan Papež

Pojišťovna Generali prohrála soud a musí platit !

Soud rozhodl ve prospěch klienta zkrachovalé cestovní kanceláře Parkam Holidays a pojišťovna Generali musí vyplatit klienta v plné výši. Přesně před rokem vydala Generali rozsáhlou tiskovou zprávu, ve které komentovala a vyvracela naše tvrzení, že je pojišťovna podle zákona povinna plnit klientům v plné výši.

27.3.2013 v 9:43 | Karma: 14,64 | Přečteno: 962x | Diskuse| Ostatní

Jan Papež

Pane Sobotko pošlete pana Mládka do života !

O tom, jak moc šílené bylo prohlášení pan Mládka na sjezdu ČSSD bylo už napsáno hodně a netřeba se k tomu již vyjadřovat. S jeho prohlášením jsou ale spojeny některé další věci, které za zastavení určitě stojí.

18.3.2013 v 20:30 | Karma: 34,44 | Přečteno: 1557x | Diskuse| Ostatní

Jan Papež

Jedná pan advokát Kalvoda jako hyena?

Pan Kalvoda zastupuje pojišťovnu Generali v kauze zkrachovalých cestovních kanceláří a zároveň nabízí klientům, kterým Generali odmítla zaplatit vzniklou škodu, že je bude zastupovat a bude za ně žalovat stát. Zneužívá situace, kterou vytvořil jeho klient? Jedná jako hyena?

14.3.2013 v 6:55 | Karma: 21,35 | Přečteno: 1327x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali

26. května 2024  11:40,  aktualizováno  23:29

Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...

Porota uznala Trumpa vinného z falšování plateb pornoherečce

30. května 2024  23:15,  aktualizováno  31.5

Porota v New Yorku ve čtvrtek shledala exprezidenta Donalda Trumpa vinným ve všech 34 bodech...

Vondra straší a vyrobil si Turka, říká lídr Pirátů. Green Deal chce dodržet

31. května 2024

Piráti zůstali v kampani před eurovolbami prakticky jediní, kdo hájí současnou podobu Green Dealu....

Velký podfuk s výsluhou, nemocenská i v civilu. Policisté obírají stát o miliony

31. května 2024

Premium Státu rapidně rostou výplaty výsluh pro policisty, hasiče, celníky či dozorce. Loni Česká republika...

Švédsko nemá o rekruty nouzi. Zájemci o službu v armádě se jen hrnou

31. května 2024

Premium Západní země řeší nedostatečný zájem o službu ve svých armádách. Švédsko tento problém nemá – může...

  • Počet článků 47
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2848x
Cestovatel jsem specializovaný na Afriku, se zaměřením na safari a Latinskou Ameriku, se zaměřením na předkolumbovské kultury, zejména ty peruánské. Tiskový mluvčí Asociace cestovních kanceláří ČR, majitel cestovní kanceláře Marco Polo Int. (www.marco-polo.cz) a výrobce nábytku La Casa Nova. (www.lacasanova.cz)