14. S bráchou na kole z Kambodže zpět do Thajska

Ráno se probouzíme před šestou, nikdo nás odsud nevykopl, ale rovněž ani nepozval třeba na pokec ke stolu venku, kde všichni seděli. Slunce je ještě za obzorem a my se už balíme...

Opět bylo venku k ránu celkem chladno, ale o to líp se spalo, když se člověk zachumlal do spacáku, díky matraci naštěstí necítíme chlad, který by případně přicházel od země. Máme opět hlad, protože jsme nevečeřeli a dokud nenarazíme na něco k snědku po cestě, tak jsme doposud ani nesnídali. Trvá to více než dvacet kilometrů k první osadě s nějakými stánky, kde se dá i sednout a máme hned štěstí na trochu anglicky mluvícího spolustolovníka, jmenuje se Daro. Nevím proč mají všichni kluci jeho věku stejnou vizáž. Všude po Kambodži nosí kluci jako on přiléhavé kalhoty a baseballovou čepici vysunutou až na vrch hlavy, skoro to vypadá, jako by tu všude frčel jeden klip z MTV, ale po celé zemi stejný a všichni se do tohoto klipu snažili stylizovat..

Objednáváme si postupně nudlový vývar, já tři nepřekonatelně dobrá kafe s ledem a kondenzovaným mlékem a Riko rýži s masem, což nás dohromady přijde na 14.000, tedy cca 56 korun. Nebylo toho moc, porce se podávají na talířcích odpovídajících našim dezertním, takže několik vařených kukuřic ze stánku u tržnice přijde na cestu více než vhod.

Další zastávku děláme ještě před jedenáctou, a to už máme za sebou více než padesát kilometrů, což je úctyhodný výkon! Vzali jsme si do hlavy, že pokud dnes všechno půjde dobře, Rika nechytí něco s nohou, tak bychom mohli pokořit dosavadní rekord a motivaci máme více než skvělou - ještě dnes se dostat do Thajska. No uvidíme.. V této restauraci dělají bagety, ihned se zaraduju a když přijde Riko, jdeme si dvě plněné objednat. Ať koukám jak koukám, nikde však za pultíkem žádné náplně nevidím, pouze pár okurek, ok, necháme to na nich. Po chvíli dostaneme bagety, podivně rozkrájené, potřené zlehounka nějakou omáčkou jen tak na chuť a k nim opečené vepřové kůže, takže Riko z toho něco sní, ale já si dávám jenom tu bagetu s okurkami. Další hladové jídlo, občas jsem rád, že mají všude alespoň tu kolu, po ní se vždycky vzchopím.

Riko pokračuje napřed a potkáváme se opět až ve městě Sisophon na krátkou zastávku s kolou a opět upalujeme dál krajinou plnou rýžových polí. Některá jsou suchá, ale většina je zatopená a v některých místech se voda z vypuštěných ztéká do tůněk, ve kterých se shlukují rybky a krabi z ostatních políček, takže je sem místní chodí hromadně chytat. Takových obrázků jsem viděl po cestě spoustu, kdy se místní svlečou do půl těla a noří se do blátivých tůní, se sítěmi pak různými metodami nadhánějí rybkám a ostatním živočichům z rýžových políček. Jelikož je tento obrázek opravdu velmi častý, tak nevím, zda-li jde o oficiální metodu výlovu pro majitele či správce polí anebo zda si takto místní přivydělávají a tak trochu po našem pytlačí..

Další zastávka dnešní rychlo jízdy je opět až po nějakých dvaceti kilometrech v malém bistru u silnice, kde má paní kromě ledničky s kolou, které po celé Kambodži nikdy nechladí elektřina, ale pěkně postaru velké kusy ledu, které rozváží ledař, tak vedle ní má cosi jako pultík na džusy, to mě taky hned upoutalo a proto jsem zastavil právě tady. Když si trochu vydechnu, zjišťuji, že se jedná o klasický stroj na vymačkávání šťávy z větví cukrové třtiny. Nestačím se divit, když paní jeden takový klacek vloží do obří drtičky, kolik z něj doslova stříká šťávy, která když se doplní drceným ledem, tak je z ní fantastický výživný a osvěžující džus. Tak to by stačilo na osvěžení a vzhůru k další zastávce ještě blíže hranicím s Thajskem, kde bych si už strašně rád dal něco k jídlu.

Riko jede napřed, setkáváme se opět po dalších asi dvaceti kilometrech, kde ho bolí pravý stehenní sval tak, že ho musí ještě více stáhnout a doufejme, že mu to vydrží na hranice. Co se týče jídla, dosud jsme na nic nenarazili a situace je už kritická, oba máme hlad, vlastně jsme neobědvali a už máme ujeto přes sto kilometrů, odpolední výheň nepolevuje a na hranice to je ještě pár desítek kilometrů.

Zastavujeme opět nouzově u jednoho takového malého krámečku, abychom se napili něčeho kalorického v podobě koly a místního Red Bullu bez bublinek. Chtěl bych si také koupit alespoň sušenky, tedy nějaké, které nejsou jenom nafouknuté nic, ale jsou tam nějaké živiny anebo cukry. Bohužel zdejší sušenky chutnají všechny stejně a nejedná se o sušenky v našem pojetí, ale o nafouknutou hmotu, obarvenou barvivem  a ochucenou do příslušné varianty. Včera večer jsme si koupili něco, co bylo označeno jako popcorn, ale s pravým popcornem to nemělo vůbec nic společného, protože šlo o úplně stejnou věc, akorát s jiným barvivem. Takhle hnusné a nehodnotné sušenky jsem dlouho nejedl, ale co je horší, nic jiného tu nemají, nezbývá tedy než vydržet na hranice..

Poslední úsek k hranici je pro Rika už dost náročný kvůli noze, a tak jsme oba rádi, že se nám do špinavého příhraničního města Poipet podaří dorazit v rekordním čase někdy kolem půl páté. Celé město připomíná jednu velkou Potěmkinovu vesnici. Nic z toho, co je zde běžně k dostání, po Kambodži rozhodně nedostanete. S přihlédnutím k tomu, že právě tímto místem, které je zároveň hlavní hraničním přechodem s Thajskem, kudy proudí narvané autobusy cizinci, si není těžké domyslet, že právě tady bude jedna ze zastávek na cestě z Bangkoku za khmerskými chrámy. Proto je normální kambodžská nabídka právě v tomto městě úplně jiná, než je průměr v této zemi a pokud si někdo chce dělat úsudek o tom jak to v Kambodži chodí podle zastávky zde, a pak třeba u chrámu v Angkoru, jako patrně většina turistů mířících sem na několikadenní zájezd za památkami, pak ho musejí mít naprosto zkreslený.

I přes to, že nějaké restaurace se tu objevují, po bližším ohledání opět zjišťujeme, že to zase nebude nic moc a upalujeme za hranice. Přechod máme hotový ve dvaceti minutách, stačí pouze podjet pod obrovským komplexem desetipatrových budov plných kasín ve stylu Las Vegas, který zde ještě na kambodžské straně vybudovali pro bohaté Thajce a opět jde o něco, co jsem nikde jinde v Kambodži neviděl a jsme zpět v Thajsku. Během chvilky si proměňujeme zbylé riály za báthy u jednoho mladíka, který se prý chystá zítra do Kambodži, spíš však působí jako vekslák, ale jsme za to rádi, protože by nám jinak zůstaly, protože v bance je zde neberou. Za pár minut jsme v hotelu za 300 bathů, konečně si můžeme dát sprchu a vyrazit na něco dobrého k jídlu.

Po chvilce bloudění v rušném příhraničním městě se usidlujeme v netradiční restauraci, kde servírují jídlo na způsob švýcarského fundue. Doprostřed stolu, v němž je díra, přinesou velký kotel obrácený dnem vzhůru s množstvím uhlíků rozžhavených pod ním a s rýhou kolem dokola, v níž se vaří polévka. K tomu přinesou mísy se syrovým masem, vejce, nudle, rýži a různé pálivé omáčky. Všechno si pomalu na kotli smažíme a vaříme, šťáva z masa postupně stéká do polévky, z níž se stává stále lepší vývar. Celé menu pro nás dva přijde na 340 bathů, což je trošku víc, ale dnes si to oba zasloužíme. Podařilo se nám totiž pokořit dosavadní rekordy a překročit důležitý mezník. Máme za sebou nejdelší etapu 127 km, překročili jsme 1000 kilometrů a jsme znovu v Thajsku! Už potřetí!!!

Opět mám jediné skromné přání, protože jsem dneska dobral antibiotika, tak bych strašně nerad, aby se mi zpátky vrátila bolest zubů, tak snad to vyjde a pro jistotu raději "knock on wood", zaklepat do dřeva.

PRŮMĚRNÁ RYCHLOST:     21,4 KM/H

MAXIMÁLNÍ RYCHLOST:    42 KM

VÝDEJ KALORIÍ:         1843 CAL

ČISTÝ ČAS V SEDLE:     5 H 55 MIN

DENNÍ VZDÁLENOST:      127 KM

CELKOVÁ VZDÁLENOST:    1012 km

Autor: Jan Novotny | pátek 14.2.2014 17:00 | karma článku: 6,77 | přečteno: 224x

Jan Novotny

Poslední den na cestě, Thasko na kole 2014 (21)

Poslední noc se spalo dobře, sám od sebe jsem však vstal už o páté, protože mě probudil nějaký pes a stejně jsem chtěl dnes vstávat brzo, protože bych se chtěl dostat do města Hat Yai vzdáleného odsud teď už 200 kilometrů včas.

23.3.2014 v 12:59 | Karma: 10,77 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Cape Yong Star, Thajsko na kole 2014 (20)

Ráno vstávám těsně před svítáním, rozepnu stan a až potom otevřu oči. To dělám schválně, protože ten pohled je to nejkrásnější probuzení. Chvíli jen tak zírám na ty obří „muffiny“, které se tu tyčí z mořského dna v podobě vysokých skal a potom jen tak sedím, a pak pomalu, ale opravdu pomalu vstávám, jak by řekl pan doktor v podobě pana Hrušínského ve Vesničko má středisková.

22.3.2014 v 12:59 | Karma: 9,85 | Přečteno: 278x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Pláž Hat Chao Mai, Thajsko na kole 2014 (19)

Tato pláž je opravdu z těch rušnějších, ale jenom, co se týče ruchu kolem, jinak mě nikdo v noci nevyrušoval, že by mi lítal kolem stanu nebo mě budil. To ne, ale nebyla to úplně jedna z těch komfortních, nad kterými jenom vydechnout aaach...

21.3.2014 v 12:40 | Karma: 10,92 | Přečteno: 431x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Ko Phi Phi – ráj na zemi,Thajsko na kole 2014 (18)

Ráno se probouzím už lehce před šestou, což je obrovská výhoda spaní na pláži a přitom se cítím dobitý a odpočatý. Po rychlém sbalení jdu na policejní stanici pro kolo, kde už hlídkuje můj starý známý četník. Je samá sranda a hned mi nabízí kafe, které je tedy vynikající, a tak ho „stáhnu“ ještě o jedno, a také říká, že kdykoliv tu budu chtít znovu přespat, tak se mám na něj obrátit a jsem tu vždy vítán. Další fantasticky nabíjející setkání s člověkem, který se takřka jenom směje.

20.3.2014 v 12:07 | Karma: 12,48 | Přečteno: 435x | Diskuse| Ostatní

Jan Novotny

Krabi,Thajsko na kole 2014 (17)

Pod staletým stromem se to spalo celkem v klidu, dokonce byla k ránu i trochu zima, ale spíš bych to definoval jako chládek, takže jsem se pořádně zachumlal. Vzhledem k tomu, kolik tady mají psů, byl v noci celkem klid, jenom jeden vytrvalec neustále dával vědět, že on je tady pánem, ale kolegy se mu do „ňákejch větších akcí“ naštěstí přeštěkat nepodařilo...

19.3.2014 v 12:45 | Karma: 12,07 | Přečteno: 580x | Diskuse| Ostatní

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život

31. května 2024  13:12,  aktualizováno  18:49

Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Velký podfuk s výsluhou, nemocenská i v civilu. Policisté obírají stát o miliony

31. května 2024

Premium Státu rapidně rostou výplaty výsluh pro policisty, hasiče, celníky či dozorce. Loni Česká republika...

Psa, který připomínal kostru, nalezli u chatky. Případů týrání zvířat přibývá

1. června 2024

Premium Počet brutálních případů týrání zvířat roste. Lidé z útulků říkají, že tak hrozné zacházení nikdy v...

Levné a vyrobené „na koleni“. Drogy dorazily i na Kubu, narkomafie zatím ne

Premium Na Kubě, jak známo, hezky svítí sluníčko, často tam prší, takže tam dobře rostou rostliny, tedy i...

V Indii po šesti týdnech skončily parlamentní volby. Očekává se vítězství Módího

1. června 2024  17:30,  aktualizováno  19:44

V sobotu završila Indie po šesti týdnech proces parlamentních voleb, ve kterých současný premiér...

Humorem proti trollům. Evropa se chystá na volby plné dezinformací

1. června 2024  19:27

S rozvojem umělé inteligence (AI) vzrůstá nebezpečí, že se útočníci budou snažit ovlivnit nebo...

Projezdil jsem více než 50 zemí světa na kole, ale nejsem klasický cestovatel, dělám spoustu úplně jiných věcí, kreativu, marketing, organizuji akce, festivaly, atd., což myslím, že i stylu mého psaní propůjčuje určitý druh jinakosti. Rád se zamýšlím nad tím, co vidím kolem sebe, když cestuji a za jeden z největších darů cestování považuji možnost srovnávat.