Šrot Transportation aneb když tramvajáci pláčou
Tramvaje Škoda 15T stávkují. Bez stávkové pohotovosti, bez varování. Ano čteš dobře, nikoliv tramvajáci, ale tramvaje! Přes veškeré přemlouvání techniků i šoférů nejsou ochotny přijmout letní čas a tvrdošíjně trvají a trvají na tom, že si ještě hodinu přispí.
Se škodováckými tramvajemi to není ani trochu jednoduché. V Praze jich už bydlí padesát a oproti svým kolegyním, starým dobrým té trojkám, jsou to simulantky a lemry líné. Jednou se jim protáčí kolečka a jindy zase vyhrožují, že v zastávce nezastaví, protože se jim rychle opalují brzdové destičky. Pankráckou vozovnu by chtěly jen samy pro sebe a co víc: vůbec se jim nechce jezdit ven a tahat. Tatrovácké té trojky – to je jiná třída – stará dobrá škola. Na jedné koleji se jich vyspí osm a ráno se předhánějí ve vratech, která vyjede dřív. Když se Praha začíná probouzet do nového dne, řada z nich má již půlku města za zády. Škodovky se jen rozvalují, roztahují a čtvrtou sestru na společnou kolej ani náhodou nepustí. Jsou tak vyžrané, že by se propadly do montážní jámy.
Tentokrát to ale menšinově zastoupené škodovky opravdu přezvonily. To, že se chovají jako nepřizpůsobiví občané a nechají za sebe makat majoritu, zatímco se škrábou na podvozku, na to už si v pankráckém depu tak nějak zvykli. Že jich do práce každý den nastupuje jen slabá polovina, s tím se také počítá. Ostatně na objízdné koleji pankrácké vozovny čekají celou noc, v zimě, dešti zapůjčené tramvaje z jiných vozoven, aby odvedly jejich práci. Že se ale na to všechny hromadně vykašlou, tak to je překvapení i pro nejotrlejší pracovníky depa.
Ranní ptáčata už stepují na refýžích a musí se za každou cenu do ulic. Na přemýšlení není čas. Bez škodovek se už ale plně nevypraví, protože mnoho dobrých pracantů, paradoxně právě kvůli nim, odešlo za prací na Ukrajinu nebo do Severní Koreje. Nakonec se jich podaří vyhnat šest, alespoň na pokrytí garantovaných nízkopodlažních spojů. Ovšem za cenu, že budou cestující klamáni špatným časem a okrádáni o jízdné. To, co by se té trojkám nikdy neodpustilo, nekompromisně by se musely vrátit domů, škodovkám prochází bez mrknutí oka. Dokonce jsou všichni docela rádi, že si chvilku nestěžují na kolečka nebo brzdové destičky. Na odpolední šichtu se podaří přemluvit ještě tři. K heroickému výkonu se tak ve finále odhodlá devět škodovek z padesáti. Důvod k upřímné radosti to ale rozhodně není. Drtivá většina se toho obyčejného nedělního dne válí doma a fouká si své tranzistory.
Nyní však konec legrace, začíná smutnější část článku. Tramvaje Škoda 15T jsou financovány z veřejného rozpočtu. Pořizovací náklady na jeden vůz činí 70 miliónů korun. Za tramvaje už Praha zaplatila 3,5 miliardy a za dalších 200 nasmlouvaných vozů bude utraceno minimálně 14 miliard korun z mých, tvých a našich daní.
Což takhle třeba vypovědět smlouvu, pane primátore Svobodo? Nebo se snad nejdříve musíte poradit s "Mazánkem"?
Jan Králík
Přesah zajímavý pro čtenáře vymezuje administrace blogu.
Věta z nadpisu je součástí kodexu zdejšího blogera. Téměř 30 let od revoluce se vracíme do časů, kdy o tom, co je správné číst, rozhoduje cenzor. Poslužte si, klidně smažte celý můj profil, pokud vám to udělá dobře.
Jan Králík
Poděkování administrátorovi blogu idnes.cz
Děkuji Vám pane Patriku Bango, že jste z hlavní nabídky po pár minutách odstranil můj poslední článek. Není to poprvé, ale věřte mi a to Vám slibuji, zcela jistě naposledy, protože se stěhuji jinam.
Jan Králík
Českou televizi nedáme, ale naši justici mafii prodáme
Jakmile si dovolíte zpochybnit některá démonická slovní spojení, okamžitě budete napaden nějakým bijcem za demokracii, práva menšin či ekologii a brutálně onálepkován, že si to za klobouk nedáte. Razantně vám bude vysvětleno...
Jan Králík
Krnáčová znovu pražskou primátorkou? Proboha už ne!
Primátorka Krnáčová oznámila, že chce znovu řídit Prahu. Absolutní ztráta sebereflexe této paní mě nepřekvapuje, ale děsí mě představa, že by hlavní město mělo být Krnáčovou decimováno další volební období.
Jan Králík
Všetci kradnú aneb jak Krnáčová v Praze s korupcí zatočí
Před každými volbami politické hnutí ANO slibuje, jak zatočí s korupcí a zefektivní správu s veřejnými prostředky. Následující řádky Vám ukáží, jak primátorka Adriana Krnáčová přetváří předvolební sliby do reality v Praze.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Soudu v Haagu se zatykači pomohla Clooneyová. Životy mají stejnou cenu, míní
Při vyšetřování Mezinárodního trestního soudu (ICC), který v pondělí požádal o vydání zatykačů na...
Příjezd, kytice první dámě a hned do úřadu. Pavlova návštěva má přísnější opatření
V továrně výrobce výbušnin a střeliva Explosii začala dnes dvoudenní návštěva Petra Pavla a jeho...
Zraněný řidič po nehodě zůstal v autě a popíjel alkohol, pak upadl do bezvědomí
Nezvyklou nehodu vyšetřují policisté z Jesenicka, kde řidič havaroval nedaleko obce Seč. Nezvládl...
KOMENTÁŘ: Kvantita přebíjí kvalitu. Nad ukrajinským bojištěm se stahují mračna
Premium Je třeba vnímat realitu: Ukrajině se aktuálně ve válce s Ruskem nedaří a osud její armády je...
Prodej Chata, 92m2, Morašice, Zbyhněvice
Morašice - Zbyhněvice, okres Chrudim
3 500 000 Kč
- Počet článků 218
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2313x