- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jaké budou vaše hlavní priority v Senátu, čím zejména se chcete zabývat?
Rád bych se věnoval především vzdělávání. Domnívám se, že to je naše nejdůležitější a zároveň nejzanedbávanější investice do budoucnosti. Projevil jsem také zájem o práci v senátní komisi pro sport, protože ho považuji za důležitý nejen pro formování mladého člověka, ale i za důležitou náplň volného času dospělých a seniorů.
Výše uvedená odpověď na otázku v rozhovoru s čerstvě zvoleným senátorem Jiřím Růžičkou po loňských senátních volbách neobsahuje ani náznak toho, že hlavním bodem zájmu pana senátora bude zrušení povinné maturity z matematiky. I když, pod pojmem „vzdělávání“ si lze představit úplně všechno, je to takové „nadslovo“, které se využívá jako mantra všech vlád po listopadu 1989. Vzdělávat se máme celý život, jenom se přesně neví, jestli k tomuto celoživotnímu vzdělávání patří i ta tolik proklínaná či naopak vyzdvihovaná matematika. Mimochodem, neznám žádný vzdělávací program pro kurzy celoživotního vzdělávání, který by bazíroval na matematice. A možná je to škoda.
Nicméně, evergreen povinné maturity z matematiky bych doporučoval postavit „na hlavu“. Proč vlastně máme povinnou maturitu z češtiny? Vždyť všichni, i ne maturanti, česky nějak mluvíme, umíme si říci o jídlo a pití, když máme hlad a žízeň, tak jakápak povinnost povinně z českého jazyka maturovat. Proč by i jazyk český neměl být předmětem volitelným a mohlo by se maturovat z dějepisu, nebo z fyziky nebo z čehokoliv jiného, co by si ten který student zvolil.
Že by to byla anarchie? Že by nebylo možné výsledky maturit na různých školách porovnávat? Na tyto otázky existuje jednoduchá odpověď – proč bychom měli porovnávat výsledek maturity z gymnázia a odborného učiliště. Není to nesmysl sám o sobě?
Zrušme proto povinnou maturitu z jazyka českého. Stejně je český pravopis nelogický a česká literatura taky není „středem vesmíru“. Podezírám pana senátora Růžičku z toho, že si svůj odpor k povinné matematice „politicky propočítal“. Je možné, že je to důsledek toho, že on, vzhledem ke svému věku, ještě z matematiky povinně maturoval?
Další články autora |