- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je nevyšší čas naplnit naši kolektivní povinnost a zastavit negativní stereotypizování a stigmatizaci islámu, rostoucí projevy islamofobie, hanobení islámu, diskriminaci projevující se spojováním islámu s násilím a terorismem, stejně tak jako rostoucí trend netolerance a štvaní proti muslimům,“ uvedli signatáři v prohlášení. Vyzvali Českou republiku i celé mezinárodní společenství ke společnému úsilí za odstranění těchto nešvarů.
Stigma terorismu si islám nese již desetiletí. Zatímco některé arabské státy, v poslední době zvláště Egypt, postavily islámský radikalismus reprezentovaný Muslimským bratrstvem tvrdě mimo zákon, jiné země jako Irák, Sýrie se s islámským radikalismem v podobě Islámského státu nedokáží vypořádat a nebýt leteckých útoků proti armádě IS, byl by dnes Irák a zřejmě i Sýrie úplně v jejich rukách. Zajímalo by mne, zda i egyptská politika potírání Muslimského bratrstva, likvidace podzemních tunelů spojující pásmo Gazy a Sinaj, spadá také do projevů „islamofobie“. V Egyptě již padlo několik hromadných rozsudků smrti pro členy Muslimského bratrstva a nečetl jsem o tom, že by proti nim diplomaté islámských zemí v Česku společně protestovali.
Hanobení islámu je terminus technicus ,který na sto honů čpí totalitarismem. U nás máme naštěstí již zákony o „hanobení socialistického zřízení“ dávno za sebou. Hanobit islám lze podle některých islámských doktrinářů prostě a jenom tím, že se o něm píše pravda, i ta velmi nepříjemná. Jako například to, že dva gayové byli popravení tak, že byli svržení z věže.
Diskriminace spojováním islámu a terorismu je podle islámských diplomatů „dalším projevem islamofobie“. V posledních dnech neuplyne den, abychom se z médií nedozvěděli o dalších a dalších hrůzách způsobených islamisty v Nigérii, na Středním Východě, nyní v Jemenu apod.
Pokud se sejdou lidé, kteří prezentují názor „Islám u nás nechceme“, je velmi zavádějící takové názory označovat jako „štvaní proti muslimům“. Věta o tom, že „islám nechceme“ je zřetelně namířena proti těm, kteří by rádi do Evropy importovali spolu s islámem islámské právo a tresty. Je to výzva proti tomu, aby islámští radikálové mohli ve jménu víry střílet „bezvěrce“ jenom proto, že si dovolili „hanobit islám“.
Až bude islámská společnost v Íránu, Saudské Arábii i jinde tak tolerantní ke křesťanům jako evropská společnost k muslimům, až budou moci v těchto zemích tamní křesťané i vyznavači jiných náboženství svobodně vyznávat svou víru aniž by byli ohroženi na životě, až muslimové šíitské víry budou žít v míru se sunity, až se tedy muslimové nebudou vraždit mezi sebou, potom jsem ochoten uvažovat o tom, aby se celé mezinárodní společenství zasadilo o odstranění „islamofobie“ v Česku i v Evropě. Do té doby by si měli islámští diplomaté zametat stále a pouze jenom před svým prahem. Svinčíku tam mají dost a dost.
Další články autora |
Lešenská, Praha 8 - Troja
4 075 000 Kč