Chorvatsko za tři hodiny

Do Chorvatska letos míří desetitisíce Čechů. Musí se ale připravit na to, že na chorvatských hranicích musí předložit certifikát o bezinfekčnosti. Formulář do Chorvatska se nekontroluje.

Minulý týden se během několika dnů měnily podmínky ke vstupu do Chorvatska přímo o sto osmdesát stupňů. Nejprve samotní reportéři ČT, kteří se vydali na „průzkumnou“ cestu do Chorvatska, oznámili, že Chorvatsko „nic nepožaduje“. Na slovinsko-chorvatských hranicích byl více méně klid. Chystali jsme se do Chorvatska 2. července a zprávy se zmínily o zpřísnění podmínek ke vstupu do Chorvatska s tím, že na hranicích se vyžaduje certifikát o bezinfekčnosti alias covidpas.

Vydali jsme se na cestu a první velká zácpa nás čekala v Českých Budějovicích. Jeli jsme v pátek odpoledne a na průjezd jsme potřebovali téměř dvě hodiny. Na česko-rakouských hranicích žádná kontrola, takže hurá na jih. Objednali jsme si nocleh v rakouském hotelu blízko slovinských hranic. Už dávno nejezdíme Chorvatsko na jeden zátah. V hotelu žádný problém, nikdo po nás nic nepožadoval, jenom peníze na zaplacení. Byli jsme jediní hosté v hotýlku s deseti pokoji a patřičně si nás pan majitel vážil.

Druhý den jsme vyrazili po výborné snídani dál. Na slovinsko-rakouských hranicích opět žádný problém, žádná kontrola. Když jsme mířili k dálničnímu přechodu do Chorvatska, poradila nám „chytrá“ navigace, že je na hranicích na dálnici několikakilometrová fronta a vedla nás k nejbližšímu přechodu mimo dálnici. Poslechli jsme a vydali se tak. Tady nás nečekala sedmikilometrová fronta, ale pouze kilometrová. Protože ale na hranicích byl pouze jeden celník, stáli jsme tu na slunci a žáru rovné tři hodiny. Formulář, který Chorvatsko tak striktně požadovalo, celníka nezajímal a chtěl jenom certifikát o bezinfekčnosti. Dali jsme mu ho, on si ho oskenoval a asi po minutě a půl nás pustil.  Proto tedy ona tříhodinová fronta. Jak jsme zjistili dodatečně, tři hodiny to trvalo i těm, co zůstali na dálnicí. Nezaznamenal jsem jediný případ, kdy by před námi jedoucí vozidla celník do Chorvatska nepustil. Rozhodně lze tedy doporučit, aby se autem cestující lidé vyhnuli špičkám a naplánovali si přejezd nejlépe v noci. Chorvaté zatím covidpas kontrolují u každého a „zvrhlo“ se to do mnohahodinových čekání. Zveřejněné obrázky jsou moje fotografie z dovolené.

Pravdou tedy je, že covidpas cestování „nezjednodušil“ – tak, jak se dušovala Evropská komise i Evropský parlament, ale v rukách byrokratů je to samozřejmě překážka k volnému pohybu. Pravdou také je, že v Chorvatsku samotném už po nás covidpas nikdo nepožadoval, ani při ubytování, ani v restauracích. Do obchodů se ještě chodí podobně jako u nás s rouškami.

Přes vytrpěné „příkoří“ na hranicích nás Chorvatsko odměnilo nádherným počasím, krásným mořem – jsme na Hvaru. Užíváme si po dvou letech půstu mořské klima. A pomalu se začínáme těšit na návrat domů.

Autor: Jan Bartoň | pondělí 5.7.2021 8:30 | karma článku: 22,08 | přečteno: 934x

Případ Novotný?

ODS si opět vzpomněla na „svého“ starostu Pavla Novotného a tentokrát mu hrozí vyloučení. Novotný je ale jen špičkou ledovce problému, který se oficiálně nazývá „personální politika“.

15.5.2024 v 9:06 | Karma: 27,06 | Přečteno: 546x | Diskuse| Politika

Jan Bartoň

Madeira - ostrov zaslíbený nejen francouzským důchodcům

Ještě před vypuknutím hlavní dovolenkové sezóny jsme se ženou vyrazili na Madeiru. Madeira je krásný ostrov s přívětivými lidmi.

14.5.2024 v 10:25 | Karma: 21,62 | Přečteno: 432x | Diskuse| Fotoblogy

Antikampaň SPOLU je „zajímavá“

Prezident Petr Pavel odsoudil slova Andreje Babiše k válce na Ukrajině a rovněž tak odsoudil antikampaň SPOLU proti ANO. Je to první závažná kritika vládní koalice ze strany prezidenta.

3.5.2024 v 9:00 | Karma: 41,66 | Přečteno: 4844x | Diskuse| Politika

Stoltenberg - Ukrajina na cestě do NATO

Generální tajemník NATO opět ujistil Ukrajinu o tom, že se nachází na cestě do aliance. Současně však prohlašuje, že členové NATO neplní sliby, které Ukrajině daly.

2.5.2024 v 8:00 | Karma: 32,85 | Přečteno: 1580x | Diskuse| Politika

TOP 09 míří k TOP 00

Tak, jak se podpora TOP 09 dostává hlouběji pod hranici 5 %, zaručující křesla v poslanecké sněmovně, se další osud topky jeví jako skupina „závisláků“ na koalici SPOLU.

26.4.2024 v 12:00 | Karma: 33,16 | Přečteno: 832x | Diskuse| Politika

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Írán udeřil na „satanisty“, zadržel 250 lidí. Podle policie byli obscénní

17. května 2024  19:27

Íránská policie zatkla za propagaci satanismu více než 250 lidí, včetně tří Evropanů. S odkazem na...

Vlak na Děčínsku usmrtil člověka, provoz na trati do Ústí nad Labem je přerušen

17. května 2024  18:10,  aktualizováno  18:44

Vlak u Dobkovic na Děčínsku v pátek vpodvečer srazil člověka. Na místě podlehl svým zraněním, řekl...

Fica střelili CIA, WHO a Ukrajinec. Atentát spustil kolotoč dezinformací

17. května 2024  18:43

Po atentátu na slovenského premiéra Roberta Fica se ihned na sociálních sítích vyrojily...

Ukrajinci přeměnili sportovní letadla na stroje zkázy. Rusové jsou bezradní

17. května 2024

Premium Ukrajinci využívají k útokům na ruském území stále kreativnější postupy. Jedním z posledních je...

• Průměrná čtenost 2016x
Jsem dříve narozený, přesto se zájmem o vše, co se kolem nás děje.