Marketing liberální pravice

V období voleb je pro politickou stranu důležitý marketingový tah. Mělo by být jasné, že způsob prezentace programu, i kvůli jeho obsahu, by se u levicových stran od liberálních měla poněkud lišit.

Skutečně můžeme Stranu svobodných občanů vinit za neúspěch ve volbách kvůli "mizernému" marketingu?

Docela mne fascinuje, jak někteří vědí, proč Svobodní ve volbách měli slabší výsledek. Problém však je u nás o něco složitější, proto se nad takovými "chytrými horákyněmi" mohu snad jenom pousmát.

Neúspěch

Jistěže slabý volební výsledek by se jako neúspěch vnímat měl, jenže v levicověji orientovaném státě si nelze představovat, že volební preference během jednoho roku vyskočí k obrovským procentům. Kdyby tomu teoreticky opravdu tak bylo, určitě by to bylo tím, že strana výrazně odbočila od svých tradičních kořenů, na jejichž základech byla založena. Pokud vím, tak strana během každých voleb si postupně výsledek vylepšovala, takže přímo hovořit o neúspěchu při nejmenším není na místě. Úspěch tedy zaznamenán byl. Že to bude cesta na dlouhou trať už kdysi dávno předseda strany Petr Mach vysvětloval.

Marketingový tah

Marketing samozřejmě úzce souvisí s neúspěchem. Nemohu popřít, že tzv. neúspěch Svobodných ve volbách byl v marketingovém tahu, ovšem pojem mizerný či špatný je naprosto nesprávný, protože právě, a hlavně kvůli tomu, se strana od ostatních liší a může si tak právem říkat liberální pravice. Neřekl bych tedy, že byla chyba v marketingu. Nemyslím si, že by Svobodní udělali nějakou chybu, která by výrazně ovlivnila počet voličů - nevšiml jsem si žádného propadu.

Samozřejmě, že je dobré někdy témata zjednodušovat a formulovat jednodušeji, protože na reklamních tiskovinách, apod., není možné vyjadřovat dlouhé a hluboké myšlenky. Jenže v současné době je bohužel jednoduchá reklama dominantním prvkem, která výrazně ovlivňuje volební výsledek. To je způsobeno mentalitou lidí, kteří se nechají snadno zmanipulovat. Politika se dnes prezentuje jako reklama na potraviny a očividně to má svůj úspěch. Že s tímto způsobem by neměla mít liberální strana nic společného, není snad nutno dlouhosáhle rozvádět. A to je ten rozdílný moment v marketingovém tahu, to je ten klíč neúspěchu, který se nedá přeměnit na úspěch jen tak přes noc. Pokud strana si bude chtít zachovat liberální tvář, tak to prostě jednoduše změnit opravdu nejde. Ani o penězích to příliš není, protože pravicové myšlenky, které by se dlouhodobě uchytily na politické scéně, není možno koupit. To by snad fungovalo jenom v takovém prostředí, kde by bylo deset úspěšných liberálních stran a vznikla by tak liberální konkurence. O liberální konkurenci se nám ale může jenom zdát.

Zde hledejme problém. V levicové konkurenci skutečná pravicová liberální strana prostě v boji nemůže obstát. To strana nemůže nijak zásadně ovlivnit. Chce to prostě nechat plynout čas...

 

Autor: Petr Hlinomaz | pátek 28.8.2015 8:33 | karma článku: 6,71 | přečteno: 307x
  • Další články autora

Petr Hlinomaz

Hysterie kolem CO2...?

29.11.2019 v 9:40 | Karma: 10,05

Petr Hlinomaz

Nejlepší předpověď na světě

11.7.2019 v 8:35 | Karma: 15,02