Všichni z cesty, nebrzdím!
Jenomže lidé se mnou nejezdí moc rádi. Prý nerad brzdím, což pociťují zvláště v zatáčkách, takže lítají sem a tam, prý často nadávám do debilů a překračuji rychlost. Upozorňují mě taky na to, že značky platí od místa jejich usazení a ne už tehdy, kdy je uvidím!
No tak jo, přiznávám se, stává se mi, že vyjedu z konce obce trochu rychleji, ale na druhou stranu zase, když uvidím značku omezující rychlost třeba na 70, pouštím nohu z plynu až za značkou a to prý je taky špatně. Já fakt už nevím. Tak kdy to je vpořádku a kdy ne? :-) Kdo se v tom má ksakru vyznat? A prý že jsem pirát silnic!
Tak to tedy ne! Proti tomu zásadně protestuji! Kdo může být pirátem, je u nás přesně dané. Jakási společnost provedla výzkum, že je to nejčastěji muž ve věku 21 – 30 let, svobodný, z Prahy (jak jinak, že?), řídí asi 9 let starý dieselový vůz, nejčastěji černé barvy a značky BMW, Audi nebo Porsche, jo a měsíční příjem má nad 40 000Kč.
Znamená to snad, že šance stát se mediální dopravní celebritou, je ostatním v našem demokratickém státě svévolně upírána? Jakpak k tomu přijdu třeba já, když splňuji jenom jeden z těchto požadavků a stejně mě mají za piráta jiní? Jak jim vysvětlíte to, že je to tak dané, jednou je to na papíře a že úřednická přísnosť musí byť! A přes to nejede vlak, jinak by v tom byl bordel!
To jsou mi ale průzkumy! Co bychom si bez nich počali. Třeba také to bychom se vůbec nedověděli, že po našich silnicích brázdí třetina pirátů, panečku! A to se mi taky vůbec nezdá, to by přece média nenechala jen tak bez povšimnutí.
Takže třeba já, i kdybych se na titul piráta snažil sebevíc, mám smůlu. Nespadám do předem určené šablony, nikdo by mě tak za něj nepovažoval. Ale co bych pro mé pasažéry, kteří si to o mně myslí, neudělal. Zbývá mi tak jedno jediné. Změnit kritéria. Svým silničním umem ostatním neustále dokazovat, že i starší muži v autech slabších, mladších, benzínových, jiných značek a barev mají na to, aby z nich mohl být pro začátek aspoň pirátek.
Konec srandy, střih, pokusím se o vážnější notu… Termín pirát nebudu rozebírat, když už se toto nepřesné pojmenování ujalo pro ty, kdo se na silnicích chovají neomaleně a hrubě, spíše zapátrám po důvodu. Myslím si, že toto povýšenecké a nesmyslné chování je hlavně v hlavách těchto řidičů, že jsou po řidičské stránce spíše nadprůměrní a že až takových do mrtě vyhrocených, je poměrně málo. Kolikpak takovýchto arogantních pirátů znáte jmenovitě a s kolika podobnými jste se už setkali?
Já za dvacet let řízení ani s jedním. Velmi pravděpodobně proto, že jezdím tak nějak normálně. Často však potkávám a předjíždím takové, co provoz svým neumětelstvím zdržují, blinkr zapnou až v zatáčce, protože si asi myslí, že jim ostatní dovedou číst myšlenky a akceleraci na všechno mají asi takovou, jako když se po ránu o dvou holích, rozchází moje revmatické babička. Tak právě tito mi vadí šíleně a je jich i daleko víc, než vyprovokovaných choleriků, kteří neudrží své nervy na uzdě. Ano, vyprovokovaných hrůznou jízdou jiných.
Náhoda a souhra okolností tomu přispěla, že jsou demonstrativně zostuzeni před společností, jako by jenom toto jejich chování bylo tím nejhorším. Dochází některým z vás to, že když jste se dostali do křížku s jiným řidičem, že může být chyba u vás? Že vás způsobem více či méně milým upozorňuje na to, abyste si řidičskou chybu uvědomili a už ji neopakovali? Že vás i ostatní vlastně chrání?
Když pominu vymatlané opilce, ať už je to popelář nebo ministr, kteří si za volant sednou bez kousku sebezáchovy a morálního studu, jsou to právě bojácní, vystrašení řidiči, kteří neumějí správně číst dopravní situace, žijí v přesvědčení, že na silnici jede nejbezpečněji ten nejpomalejší a téměř prostředkem silnice, tedy nejspíš ten, komu k předjetí traktoru nestačí ani sto metrů.
Neoblomně bych uděloval pokuty za nesmyslně pomalou či jinak nebezpečnou jízdu a v žádném případě by neobstálo tvrzení, že jedu tak, na co stačím.
Tak jako by se zesměšnil fotbalista Jarda Vomáčka z Horní Dolní v ligové Plzni, tak jako by se ztrapnil student prvního ročníku medicíny při atestaci z chirurgie, na silnici každý nepatří. I tam se musí něco umět, řidič musí zrát a hodnotně vyzrát. Autoškoly by měly být na takové úrovni, aby do provozu nepouštěly vyhukané benjamínky, kteří se posadí rovnou do pětiválcového bouráku s ujištěním, že v něm se mu přece nemůže nic stát. Jemu nejspíš ne, ale jenom tak, to obvykle nekončí. Ať už je špatný řidič v jakémkoli autě, pro ostatní je nebezpečím pořád stejným.
Martin Hatala
Moje vědma mi prozradí vítěze ME ve fotbale
Před dvěma lety jsem měl s rozhodnutím o vítězi fotbalového MS jasno. Pomohla mi známá balkánská jasnovidka, která tipovala Chorvatsko. Ano, správně čtete, tipovala a byla z Balkánu.
Martin Hatala
Odkaz lesního muže
Pomáháme a to je dobře. Ale nevím jak u vás, ale pro mě je pomoc všelijakým těm Bazalkám a Paraplatům taková neosobní, vzdálená, a fotky nemocných dětí mě spíš deprimují než motivují. Ale když se mi jednoho dne naskytla výpomoc
Martin Hatala
Je potřeba nakrmit koně
Traduje se, že kritickým dnem školních lyžařských týdenních kurzů je středa, a Karel se nad analogií svého údělu pousmál. On bude slaměným vdovcem necelé týdny dva, takže bát by se měl v pátek nebo až v sobotu?
Martin Hatala
Až přijde Klárka
Když se sestřička svého doktora už asi po sto padesáté, poslední dva roky už rezignovaným, znuděným tonem zeptala, kdy už konečně půjde do důchodu, on naopak mile až posměvačně odpověděl opět stejně, že až přijde Klárka.
Martin Hatala
Mohl jsem být praktickým lékařem v Bruntálu
To kdybych si vzal moji první dívku Lenku, gymnazistku z Bruntálu, a zůstal bych i kvůli další kráse - Jeseníkům. Proto se mě nesmírně dotkla narážka hlavního hrdiny v novém seriálu ČT Smysl pro tumor: „Kdybych nedostal to
Další články autora |
Rychlík z Prahy narazil na Slovensku do autobusu, zemřelo sedm lidí
Sedm lidí zemřelo a pět dalších se zranilo při srážce rychlíku s autobusem na jihu Slovenska. Vlak...
Silné bouřky se přihnaly do Čech, pak řádily na Moravě. Hasiči odklízejí škody
Přímý přenos Meteorologové varovali, že se v neděli objeví velmi silné bouřky s přívalovým deštěm a krupobitím,...
600 °C a mix jedovatých látek. Proč prudce přibývá požárů solárních panelů
Premium V úterý hasiči zasahovali u výbuchu rodinného domu v Šonově na Náchodsku. Pravděpodobná příčina?...
Hrůza, závory se zvedly, říká svědkyně. Vlak jel po zavřené koleji, uvedl ministr
Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro...
Je to vážné, nad Bidenem lámou hůl už i sponzoři. Sám se nevzdá, náhrady jsou
Devadesátiminutová první předvolební debata mezi bývalým republikánským prezidentem Donaldem...
Vrátit se jako hrdina. Ukrajina už cvičí vězně, kanibaly jako Rusko nebere
Premium Ukrajina začala s propouštěním vězňů, kteří chtějí bojovat za svou vlast proti Rusům. Krok je...
Podvodníci na turisty mají žně. Říká se jim deštníkáři a tváří se jako charita
Premium Turistická sezona přitahuje do Česka mnoho cizinců, které se snaží některé společnosti nalákat do...
„Kandiduji dál a znovu zvítězím,“ odpověděl Biden na pochyby o jeho stavu
Navzdory spekulacím a pochybám o své mentální a fyzické kondici nehodlá Joe Biden odstoupit z...
Fico poprvé od atentátu na veřejnosti. Přednesl projev na svátečních oslavách
Poprvé od květnového pokusu o atentát na svou osobu se slovenský premiér Robert Fico objevil na...
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha
- Počet článků 626
- Celková karma 9,50
- Průměrná čtenost 1552x
Elektronické knihy k recenzím mi na požádání laskavě poskytují www. palmknihy.cz, za což jim děkuji.
Moje čtvrtá knížka "Čekání na gól" je k mání na: www.kniznieshop.cz.
neviditelny text