Youtubeři nejsou šmejdi. Šmejdi jsou rodiče.

Ve čtvrtečním, svátečním vydání MF DNES je na titulní straně článek od Karoliny Bulisové, s názvem: Šmejdi pro děti na lovu "zákazníků", s podtitulkem: Vlivní youtubeři propagují drahé nesmysly, po kterých pak děti touží.

"Syn na mě hodně tlačil, že detektor potřebuje, aby se s ním spolužáci bavili."

Neměla by maminka, kterou redaktorka v článku citovala, spíš přemýšlet o tom, proč její dítě není sebevědomé a má potřebu si zájem spolužáků "kupovat" přiblblým detektorem, který reaguje na přítomnost duchů?

"Bylo mu jasné, že bych mu magnet nekoupil. Za vysvědčení tak přemluvil babičku," cituje redaktorka tatínka školáka základní školy.

Neměl by tatínek spíš přemýšlet o tom, proč rodina "netáhne za jeden provaz", a když něco nechce koupit on, tak by to babička jeho syna měla respektovat? Teď má tatínek doma magnet za sedm set padesát korun s deklarovanou nosností 300 kilogramů a k tomu ještě za menší částku i lano. 

"Rozhodně mu nedovolím, aby si s kamarády půjčil na Vltavě šlapadlo a šel něco vytahovat," cituje redaktorka tatínka. "Tato zábava mi připadá pro žáky základní školy nebezpečná."

To je sice rozumný názor, ale třeba to jeho synovi dovolí babička.

Ano, vlivní youtubeři propagují drahé nesmysly, po kterých pak děti touží. Ale děti samy si je většinou koupit nemohou. Koupí jim je rodiče, protože čas, který nemají na své děti, si u nich vykupují penězi například na panenku, které se rozsvítí oči, když se přiblíží entita, tedy duch. Cituji: Děti na lovu duchů. Tak lákají youtubeři své fanoušky na koupi hračky za tři a půl tisíce korun.

V článku se mimo jiné píše, že mnozí youtubeři se fanoušky nesnaží programově "obrat" a že rozeznat kvalitu jednotlivých youtuberů a jejich obchodů, někteří rodiče zvládají.  

A tím se dostávám k novinovému titulku v páteční MF DNES.

Šmejdi pro děti na lovu "zákazníků".

Slovo "šmejdi" u nás rychle zdomácnělo. Ale neměli bychom šmejdy nazývat určitou skupinu, ve které nejsou šmejdi všichni. Proto jsem použila pro svůj blog nadpis, který jsem použila. Dotkne se mnoha rodičů, stejně jako se titulek v MF DNES dotkl mnoha youtuberů.

Autor: Irena Fuchsová | sobota 6.7.2019 0:01 | karma článku: 35,04 | přečteno: 4559x
  • Další články autora

Irena Fuchsová

To tedy nechci. Jsou trapný...

18.4.2024 v 0:41 | Karma: 28,29

Irena Fuchsová

Setkání v metru

1.4.2024 v 22:42 | Karma: 26,15

Irena Fuchsová

Můj život s Kukurou

26.3.2024 v 15:33 | Karma: 40,11

Irena Fuchsová

Kolínské ráno s kanalizací

15.3.2024 v 23:12 | Karma: 30,31