- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávno zveřejnil SDA, že automobilový park čím dál více stárne. Proč? Protože je to systémem současné korupční a klientelistické STK možné.
Dnešní fotografie vozidla, které získává již několik posledních let po sobě vylepení červené kontrolní známky a protokol s výsledkem VYHOVUJE! Ano, toto vozidlo dle kontrolního technika jedné STK ve středních Čechách (a není to ojedinělá STK) smí na veřejnou komunikaci bez omezení.
Pro laiky: Fotografie dokumentuje hlubokou korozi nosných prvků, která může způsobit, že se auto při prudším manévru na silnici rozlomí a bude na silnici neřiditelné. Může způsobit vážné dopravní nehody s následkem smrti nevinných spoluúčastníků silničního provozu.
Jak se to může stát, když vláda prezentuje neustálé zpřísňování kontrol a zavádění kontrolních prvků a mechanismů proti podvodům? Jednoduše, auta se fotí shora a i aplikace Fotoshop dokáže svrchu viditelná místa do jisté míry retušovat. Zespodu se nefotí a do kanálu smí jen kontrolor a majitel auta. Pořizovat záznamy se nikde na STK nesmí. Emisní přístroje jsou vesměs zmanipulované a umožňují na mnoha programových rovinách a místech v metodice rozsáhlé podvody. Některé emisní stanice přepisují emisní výsledky přes všechna bezpečnostní kódování a šifrování. Proč to dělají?
Důvodů je mnoho:
Autoservisy takové exkluzívní výhody nemají. Kontrolní pracoviště u autoservisů stavět nesmí a měřit emise od roku 2019 taky ne, protože je stát po dvaceti letech měření i opravách obvinil z možného střetu zájmů. Dokonce Evropská směrnice 2014/45/EU opravy i kontroly na jednom a tom samém vozidle jedním a tím samým pracovníkem nezakazuje, pokud existuje dostatečná míra objektivity", jak se ve směrnici píše! Proto technické kontroly nabízejí v EU i obyčejné autoservisy.
Na závěr si kladu si otázku: Stát poslední dobou brečí, že mu ubývá drobných řemeslníků a na druhou stranu je cíleně likviduje na zakázku STK baronů prolezlých do státní správy? Evropská unie hodnotí náš automobilový park jako přestárlý a v nevyhovujícím emisním a technickém stavu, a u STK radí lidem, aby s tím vrakem, co mu právě vydali známku nejezdili do zahraničí, protože jim hrozí zabavení vozidla z důvodu jeho technického stavu?! Jak si stát zodpoví otázky, že pláče po ubývajících řemeslnících a zároveň jim Ministerstvo dopravy rozesílá dopisy, že musí s řemeslem skončit, jestli chtějí měřit emise? Kde je hranice uplatitelnosti úředníků, aby měli trochu citu pro spravedlnost, soudnost? Proč stát kecá do podnikání v kontrolách vozidel a nekecá stejným řemeslníkům, jako jsou plynaři, elektrikáři, kominici? Ti všichni mohou vydávat revizní zprávy i o dílech, na kterých se sami podíleli a žádné ministerstvo je neobviňuje ze střetu zájmů a vykonávání řemesla jim úředně nezakazuje! Proč to zakazují jen automechanikům, co vydělávají sami na sebe?
Není odpovědí, že pár podnikatelů, co vydělávají ze svých dvaceti, třiceti STK, které skupují po celé republice, jsou na Ministerstvu skoro denně a jako doma a ministerští je poslouchají na slovo? Proč se bojí ministerští vyslovit jejich jména (už aby platil zákon o zveřejňování seznamu lobistů a jejich zájmů)? Není to tím, že takové, na investice nenáročné, státní regulací před konkurencí chráněné podnikání v STK jim nese až 19.000.000,- Kč za týden? A není to tím, že úředníci, opustivší jejich rozhodovací posty, dostávají posléze jakési výhody či požitky, dobrý pracovní post ve službách STK baronů, nebo dokonce jednu malou soukromoučkou STK, regulace neregulace, jako výslužku? Asi jo. Jedou v tom totiž všichni vlivní včetně bývalých policistů na těchto postech, co mají taky kámoše na pravých místech. Je to neskutečná a hluboko do státní správy a regionální politiky zažraná korupce! EU komise ji nyní bude na popud ASEM dle avíza evropské komisařky postupně prošetřovat.
Další články autora |