Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Konečně by mohlo být odzvoněno nekonečným frontám na STK. Novela navrhuje zrušit regulaci počtu STK v okresech a navíc se nebude muset stavět průjezdní velkokapacitní linka, jak ji doposud nakazuje zákon.
Malá TK+ME (technická kontrola a měření emisí) budou totiž podle novely moci vznikat kdekoli, kde to stavební řízení nezakáže. Je tedy jasné, že začneme vídávat na autoservisech plakety nabízející jak technickou kontrolu, tak měření emisí přímo v autoservisech, jak je to vidět v Rakousku, Německu, Anglii atd.
Doba, kdy se nastavovala geometrie podle mechanických doteků s plechovým úhloměrem, na který ukazovala plechová špička, je definitivně pryč. Dnes má každý moderní auto servis laserovou geometrii ovládanou počítačem s databází hodnot všech vozidel.
Servisman, syn zakladatele rodinného, dobře vybaveného autoservisu se ptá: "Proč mám jezdit se zákaznickým autem patnáct kilometrů k STK, kde mou práci kontroluje technik STK s předpotopní výbavou, která je 10 x méně přesná než ta, co s ní geometrii nastavuji já? Kromě toho ten "nedobrovolný výlet" musím vyúčtovat a můj čas je drahý. Jezdit k STK nechci. Riskuji havárii, utrácím čas, musím poslouchat účelové a blbé poznámky kontrolora, které přímo vyzývají, abych mu strčil do kapsy peníze za "vstřícnost". Jinak mně nechá do poslední kapky vychutnávat jeho neomezenou moc nade mnou a budu čekat hodiny na řadu. Brigádníky zaměstnávat nechci, úplatky platit taky nechci. Proto iniciativu Ministerstva dopravy vítám. Pokud bychom mohli v domě nabízet i završení našich služeb razítkem potvrzujícím kvalitu naší práce jako garanci, že za ni ručíme jen a jen my, pak bych to viděl jako podporu našeho řemesla a má cenu do opravárenského vybavení investovat, protože je jistota, že se investice vrátí."
Pokud se podaří návrh novely schválit, kontroly mnohonásobně zlevní a již nebudou předmětem byznysu mocných a nedůstojného kšeftování s protekčním obstaráním "Vyhovujícího protokolu" za úplatu. Prostě občan přistaví auto do servisu a aniž by jej auto opustilo, provede se pravidelná zákonem předepsaná kontrola zde. Pokud někde auto nevyhoví, hned se to na místě může opravit. Bez čekání, starostí a na plnou odpovědnost jednoho jediného právního subjektu. Bůh pomáhej poslancům při schvalování. Je to krok k obecně prospěšnému veřejnému zájmu.
Libor Fleischhans
STK - stát přihlíží bohapustému výpalnému a poškozování našeho zdraví, vyplývá z dat ISTP
Patnáct let stará auta kouří méně, než ta nová s filtry částic. To vyplývá z tvrdých dat z ministerského serveru ISTP. Je to sice divné, někoho by to mělo trknout, ale netrkne. Proč tomu tak asi je, najdete v tomto článku.
Libor Fleischhans
Reportér Richard Samko odhalil u STK vrchol ledovce
STK spolupracují s bazary a šijí na lidi pasti za statisíce! Pan Rohan si koupil úplný šrot, přestože mu STK na tohle auto vystavila vyhovující protokol. Tohle může vjet kdykoli do protisměru a zabíjet nevinné posádky okolních aut
Libor Fleischhans
Poslanci 18. 9. zváží, zda zruší regulaci STK, kontroly by mohl dělat každý autoservis
Na 18. 9. 2019 svolala poslanecká iniciativa na popud Jiří Bláhy (ANO) konferenci o budoucí podobě STK. Současné kontrolní linky svádí k podvodům a lidi nebaví stát fronty. Zrušením "regulace" by mohly kontroly nabízet autoservisy
Libor Fleischhans
Auto co přijelo z STK vás může zabít ve vteřině a s celou rodinou
Kontroly už dávno neodpovídají moderním autům. Nová emisní metodika zcela ignoruje emisní problémy, které vás mohou na silnici v okamžiku zabít. MDČR už 3 roky neřeší atrapy filtrů, které v mžiku zahalí silnici nepropustnou mlhou.
Libor Fleischhans
Karásek a Čermák jsou slovy Járy Cimrmana "sprostí podezřelí"!
Stát zakázal měřit emise majitelům autoservisů. Jsou podezřelí, že by si vymýšleli emisní závady. Naproti tomu pan Pecha, majitel dvou STK na Boleslavsku, ve střetu zájmů není: "Tak sofistikovanou STK nemůže autoservis nahradit."
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem
Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Inspektor/ka Oddělení dohledu nad zpracováním biologických materiálů
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.