Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?
Lobbisté za ruské STK mafie poslance Martina Kolovratníka (ANO) sedí totiž v tzv. "SKUPINĚ ODBORNÉ VEŘEJNOSTI" při Ministerstvu dopravy, která má podstatný vliv na tvorbu zákona a vyhlášek okolo STK a Měření emisí. Novely zákona 56/2001 a Vyhlášky 302/2001 (a následné Vyhlášky 211/2018 Sb.) si tak Kolovratník prosadil i navzdory názoru většiny renomovaných právníků, např. legislativce MDČR Mgr. Martina Vavřiny, který sice protestoval na uvedení přímo hodnoty délky linky v metrech (min. 26m) STK, ale nezbylo mu jen si postesknout, že "Je to zřejmě dobrá lobby, když dostane do zákona, co má hovořit jen rámcově, i délku v metrech, zatímco šířka a výšky zůstaly v prováděcím pokynu."
Tento pátek, tedy zítra, bude poslanecká sněmovna hlasovat o zrušení regulace STK a o zrušení povinnosti splnit délku pracoviště 26 metrů se zákonnou podmínkou, že dokonce musí být průjezdní! Tímto by mohl o status STK požádat každý dobře vybavený autoservis, co by splnil technické vybavení a kvalifikaci. Zatím smí podnikat v kontrolách vozidel jen velmi úzký okruh podnikatelů, kteří začali ovládat trh v Česku díky zákonům, co si vlastně píší sami, bez konkurence. Počet podnikatelů provozujících STK je betonově nedotknutelný (ca 380 STK ovládá asi 200 ruských, ukrajinských a českých podnikatelů).
Kdyby se nový návrh zákona v tento pátek (zítra) prosadil (zrušení linek a regulace) mohl by se počet STK rozrůst z dnešních 380 na na ca 5.000, jako je tomu v EU státech přibližně naší velikosti. Takže by zmizely fronty před linkami STK a bylo by možné kontroly vozidel dělat přímo v servisech, kterých je dnes v ČR okolo 10.000.
Jen pro dokreslení, jak účinné dovedou být kontroly vozidel v ČR v korupčním prostředí plném střetu zájmů. Jedna z STK ve středočeském kraji zkontrolovala v roce 2019 celkem 5600 vozidel (x cca 1500,- Kč), ze kterých pouhá 3 vozidla nevyhověla. No, jestli je tomu tak, pak kvůli 0,054 % nevyhovujících by se auta nemusela kontrolovat vůbec. Šance že zde jakékoliv auto vyhoví, je takřka 100%. Ale my víme, že je to jinak. Byznys roste a vozový park na silnicích vypadá tak, jak vypadá, no vždyť to vidíte denně sami. Papírově máme 3x až 4x zdravější vozový park, než sousední Německo s polovičním stáří vozidel.
Občané, co chcete změnu a nechcete čekat fronty u STK, podpořte zítřejší návrh poslance Luzara (sněmovní tisk č. 1046) a zavolejte svým poslancům. Je to v zájmu zdravé hospodářské soutěže, odstranění korupce a klientelismu. V sousedním Německu se odehrává kontrola vozidla v autoservisu (ve 33.000 autoservisech!!!). Linky už jsou dávno nefunkčním přežitkem!
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali (II)" aneb blbý a blbější emisní technik na STK
Případy se množí a laik žasne, jak legislativa zbavuje práv ty, co tomu rozumí a rozdává certifikáty idiotům, co vyhánějí auta ze silnice, i když jim nic není. Zákon 56/2001 Sb. nyní zakazuje ostříleným diagnostikům měřit emise.
Libor Fleischhans
Co se reálně stane, jakmile zákon zruší regulaci počtu STK? Je k tomu už jen krůček...
Vyskytují se i obavy, že zrušením regulace počtu STK kontroly zvrhnou a nebudou funkční. Obavy jsou liché. Všechno horší už tu bylo. Opatření proti podvodům zavádělo Ministerstvo proti těm samým, co tuto exkluzivitu dodnes mají...
Libor Fleischhans
Pokud poslanci kývnou, budeme moci udělat STK přímo v autoservisu
Dnes ráno v 8:23 byl poslancům rozeslaný návrh novely Zákona 56/2001 Sb. Boj ve sněmovně bude velmi obtížný. Exkluzívním STK se vypouští rybník, kontroly budou vznikat neomezeně i v tzv. malé formě. Konkurenci doposud neznali.
Libor Fleischhans
"Ještě větší blbec než jsme čekali" - emisní technik na STK
Absolvují několikatýdenní školení, kontroluje je státní odborný dozor, metodika je od "specialistů" z MDČR, program on-line měření emisí vyvíjeli počítačoví experti, ale marná sláva, když z toho vyleze, s prominutím, tohle "lejno"
Libor Fleischhans
Stát ve státě, technická zkušebna a hnusný věci kolem...
Státem regulovaní majitelé STK drží při sobě jak nikdy předtím. Vyhazují auta, kterým nic není. Namísto ca 1.450,- Kč platili důchodci se zánovní Toyotou 3.400,- Kč jen proto, že státní zkušebna je odborností úplně mimo...
Další články autora |
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“
Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...
Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá
Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...
Vláda má jednat o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu
Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...
Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel
Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...
ANALÝZA: Smutný Den nezávislosti Izraele. Ve válce, opuštěn a rozhlodáván zevnitř
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli „Měli bychom to oslavit. Určitě půjdu na hřbitov s kyticí květin a každému padlému dám na hrob...
Česká stopa zatčených oligarchů vede nejspíš k luxusním bytům v Praze
Premium Ukrajina by mohla poprvé usilovat o zablokování nemovitostí, které její občan vlastní v Praze. Jak...
Rozdáváme samoopalovací fluid ZDARMA
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4910x
Od roku 1993 pracuji pro mezinárodní společnost IHR v divizi diagnostických a emisních přístrojů. Spolupodílel jsem se na diagnostické příručce HMS 990 u firmy Hermann Electronic (celosvětově výhradní dodavatel přístrojů Hermann pro Mercedes Benz). Na portálu FCD.eu sdružujeme 4.500 autoservisů u nás i v zahraničí s denní návštěvností 600 čtenářů profesionálů opravářů, kterým poskytujeme pomoc na dálku při diagnostice všech značek vozidel.
Díky našim zkušenostem poskytujeme v ČR školení emisním mechanikům a jsme pro tuto činnost schváleni Ministerstvem dopravy ČR.
Jsem přitom neúnavným bojovníkem za narovnání pokřivené české legislativy v oboru emisních kontrol a za renesanci kvalitní řemeslné práce při opravách vozidel v autoservisech, hlavně co se jejich emisních systémů týče.