- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lobbisté za ruské STK mafie poslance Martina Kolovratníka (ANO) sedí totiž v tzv. "SKUPINĚ ODBORNÉ VEŘEJNOSTI" při Ministerstvu dopravy, která má podstatný vliv na tvorbu zákona a vyhlášek okolo STK a Měření emisí. Novely zákona 56/2001 a Vyhlášky 302/2001 (a následné Vyhlášky 211/2018 Sb.) si tak Kolovratník prosadil i navzdory názoru většiny renomovaných právníků, např. legislativce MDČR Mgr. Martina Vavřiny, který sice protestoval na uvedení přímo hodnoty délky linky v metrech (min. 26m) STK, ale nezbylo mu jen si postesknout, že "Je to zřejmě dobrá lobby, když dostane do zákona, co má hovořit jen rámcově, i délku v metrech, zatímco šířka a výšky zůstaly v prováděcím pokynu."
Tento pátek, tedy zítra, bude poslanecká sněmovna hlasovat o zrušení regulace STK a o zrušení povinnosti splnit délku pracoviště 26 metrů se zákonnou podmínkou, že dokonce musí být průjezdní! Tímto by mohl o status STK požádat každý dobře vybavený autoservis, co by splnil technické vybavení a kvalifikaci. Zatím smí podnikat v kontrolách vozidel jen velmi úzký okruh podnikatelů, kteří začali ovládat trh v Česku díky zákonům, co si vlastně píší sami, bez konkurence. Počet podnikatelů provozujících STK je betonově nedotknutelný (ca 380 STK ovládá asi 200 ruských, ukrajinských a českých podnikatelů).
Kdyby se nový návrh zákona v tento pátek (zítra) prosadil (zrušení linek a regulace) mohl by se počet STK rozrůst z dnešních 380 na na ca 5.000, jako je tomu v EU státech přibližně naší velikosti. Takže by zmizely fronty před linkami STK a bylo by možné kontroly vozidel dělat přímo v servisech, kterých je dnes v ČR okolo 10.000.
Jen pro dokreslení, jak účinné dovedou být kontroly vozidel v ČR v korupčním prostředí plném střetu zájmů. Jedna z STK ve středočeském kraji zkontrolovala v roce 2019 celkem 5600 vozidel (x cca 1500,- Kč), ze kterých pouhá 3 vozidla nevyhověla. No, jestli je tomu tak, pak kvůli 0,054 % nevyhovujících by se auta nemusela kontrolovat vůbec. Šance že zde jakékoliv auto vyhoví, je takřka 100%. Ale my víme, že je to jinak. Byznys roste a vozový park na silnicích vypadá tak, jak vypadá, no vždyť to vidíte denně sami. Papírově máme 3x až 4x zdravější vozový park, než sousední Německo s polovičním stáří vozidel.
Občané, co chcete změnu a nechcete čekat fronty u STK, podpořte zítřejší návrh poslance Luzara (sněmovní tisk č. 1046) a zavolejte svým poslancům. Je to v zájmu zdravé hospodářské soutěže, odstranění korupce a klientelismu. V sousedním Německu se odehrává kontrola vozidla v autoservisu (ve 33.000 autoservisech!!!). Linky už jsou dávno nefunkčním přežitkem!
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!