Lobbuje poslanec Kolovratník za ruské mafie v byznysu STK?

Poslanec Martin Kolovratník (ANO) uzákonil délku linky STK na 26 m! Je to jako kdyby Lukašenko uzákonil výšku prezidenta na 182 cm. Ruští STK baroni dokázali, že ČR je jediným státem na světě, který má v zákoně "rozměr" v metrech.
Jak

Lobbisté za ruské STK mafie poslance Martina Kolovratníka (ANO) sedí totiž v tzv. "SKUPINĚ ODBORNÉ VEŘEJNOSTI" při Ministerstvu dopravy, která má podstatný vliv na tvorbu zákona a vyhlášek okolo STK a Měření emisí. Novely zákona 56/2001 a Vyhlášky 302/2001 (a následné Vyhlášky 211/2018 Sb.) si tak Kolovratník prosadil i navzdory názoru většiny renomovaných právníků, např. legislativce MDČR Mgr. Martina Vavřiny, který sice protestoval na uvedení přímo hodnoty délky linky v metrech (min. 26m) STK, ale nezbylo mu jen si postesknout, že "Je to zřejmě dobrá lobby, když dostane do zákona, co má hovořit jen rámcově, i délku v metrech, zatímco šířka a výšky zůstaly v prováděcím pokynu.

dd

Tento pátek, tedy zítra, bude poslanecká sněmovna hlasovat o zrušení regulace STK a o zrušení povinnosti splnit délku pracoviště 26 metrů se zákonnou podmínkou, že dokonce musí být průjezdní! Tímto by mohl o status STK požádat každý dobře vybavený autoservis, co by splnil technické vybavení a kvalifikaci. Zatím smí podnikat v kontrolách vozidel jen velmi úzký okruh podnikatelů, kteří začali ovládat trh v Česku díky zákonům, co si vlastně píší sami, bez konkurence. Počet podnikatelů provozujících STK je betonově nedotknutelný (ca 380 STK ovládá asi 200 ruských, ukrajinských a českých podnikatelů).

Kdyby se nový návrh zákona v tento pátek (zítra) prosadil (zrušení linek a regulace) mohl by se počet STK rozrůst z dnešních 380 na na ca 5.000, jako je tomu v EU státech přibližně naší velikosti. Takže by zmizely fronty před linkami STK a bylo by možné kontroly vozidel dělat přímo v servisech, kterých je dnes v ČR okolo 10.000.

Jen pro dokreslení, jak účinné dovedou být kontroly vozidel v ČR v korupčním prostředí plném střetu zájmů. Jedna z STK ve středočeském kraji zkontrolovala v roce 2019 celkem 5600 vozidel (x cca 1500,- Kč), ze kterých pouhá 3 vozidla nevyhověla. No, jestli je tomu tak, pak kvůli 0,054 % nevyhovujících by se auta nemusela kontrolovat vůbec. Šance že zde jakékoliv auto vyhoví, je takřka 100%. Ale my víme, že je to jinak. Byznys roste a vozový park na silnicích vypadá tak, jak vypadá, no vždyť to vidíte denně sami. Papírově máme 3x až 4x zdravější vozový park, než sousední Německo s polovičním stáří vozidel.

Občané, co chcete změnu a nechcete čekat fronty u STK, podpořte zítřejší návrh poslance Luzara (sněmovní tisk č. 1046) a zavolejte svým poslancům. Je to v zájmu zdravé hospodářské soutěže, odstranění korupce a klientelismu. V sousedním Německu se odehrává kontrola vozidla v autoservisu (ve 33.000 autoservisech!!!). Linky už jsou dávno nefunkčním přežitkem!

Autor: Libor Fleischhans | čtvrtek 15.7.2021 8:53 | karma článku: 20,88 | přečteno: 1066x