Je hloupější zákazník nebo úřad?

Že je reklama přitroublá, to jsme si už zvykli. Že může být stupidní, to také víme. Ale dle zákona nesmí být klamavá. A co se nedozvíme v případě řetězce drogerií TETA? 

Když si kliknete na jejich webovou stránku, tak na vás vybafne bombastická (jak jinak) reklama, že se hraje soutěž o 20.000 cen v hodnotě po 20.000,- Kč. Na to snad ani není třeba kalkulačka, abyste si spočítali, že řetězec se chystá rozdat na cenách 400 milionů korun. Proč ne? 

Ale podívejte se na portálu justice na veřejnou sbírku listin tohoto řetězce a nestačíte se divit. Dozvíte se, že v roce 2018 měla společnost při obratu kolem 5,5 miliardy korun výsledek hospodaření po zdanění  zisk 5.770.000,- Kč. Tedy asi 0,1%, nebo jinak řečeno: zhruba jedno promile obratu činil zisk.

V roce 2019 pak měla společnost dokonce ztrátu 41,5 milionu. 

Tak kde chce vzít těch 400 melounů na výhry? Buď se žádné výhry, nebo přinejmenším ne v tomto množství, konat nebudou, a pak je to klamavá reklama a otázka pro Českou obchodní inspekci. 

Nebo má společnost nějaké jiné zdroje, které se v účetnictví nevyskytují, a pak je to otázka pro Finanční úřad. 

V každém případě si z nás dělají dobrý den. 

Autor: Tomáš Flaška | čtvrtek 3.12.2020 15:17 | karma článku: 33,10 | přečteno: 1616x