Influenceři se vzdali aneb každá generace si musí své omyly prožít sama
Nejlepší je v tomto směru dávná historka, kterou vypráví Miroslav Donutil. Vznikla fotografie asi 14 letého Miroslava Donutila. Ve zcela novém obleku. Ne, nejedná se o slavnostní fotografii budoucího úspěšného herce. Netváří se na ní slavnostně, ba právě naopak. Ta fotografie vznikla "z rozkazu otce, že Mirek bude mít po letech hezkou památku". Vznikla tedy navzdory pubertálnímu mladíkovi a ten vzdor, kouká mladému Miroslavovi prostě z očí. Fotografie přežila historii do dnešních dní a pan Donutil k ní připojil následující. Že kdykoli se dostal do nějakého gerenačního sporu se svým dospívajícím synerm, položil si tu svoji fotografii na stůl, a řečeno jeho slovy: "Dlooouze se na ni dívám!"
Tento vzácný dar, jako má pan Donutil, dar retrospektivní sebereflexe - to má opravdu málokdo. Chci tím především připomenout, že rozdíly generací se prostě opakují. A není na tom nic divného. Je to svým způsobem záruka pokroku. Jak se dřív říkalo: "Překonávat starou minulost - tvořit novou budoucnoust." (Nepochybuji o tom, že tuto větu dostanu v diskusi pěkně sežrat.)
Pochybuji ovšem, že dnešní mladá generace má tyto "problémy". Žije si naprosto svým životem... a spíše utíká od reality. K mládí prostě patří optimismus, hledání snadných cest a pokud možno neřešit vůbec nic (od toho jsou rodiče a dospělí vůbec, že). Pak nastupují problémy interní, do kterých dospělým nic není. Co na sebe, co s akne, jak si dát rande, jak na otravnou školu, kde sehnat money na nějaký ten cool výrobek, mobil, hodinky... jak flexit... případně crushovat a v neposlední řadě hlavně co nejvíc chillovat.
Že mi přestáváte rozumět? Já sám taky.
Ty poslední řádky jsou ovšem slovníkem dnešní mládeže, tzv. Generace Z. Beze zbytku tam proniká angličtina - tedy některé její výrazy. Tady je můj zdroj - Výkladový slovník. a mohu vás ujistit, že o nejen o generaci zpět ten slovník už je zase trochu jiný. Stačí třeba dva roky zpátky a nebo i víc, už je ten slovník prakticky jinde.
Jak jsem na to natrefil já? Náhodou jsem procházel YouTube. A zobrazila se mi tvorba jednoho mladého YouTubera, který je do vytváření videí doslova "lit". (A na jeho styl projevu, stejně jako jeho vrstevnic či oblíbenkyň si opravdu musíte zvyknout.) Dotyčný se o jednom videu jiného YouTubera vyjádřil, že je to "cringe". Ovšem oficiální překlad mi do toho nezapadal. Tak jsem pátral a pátral, až jsem našel výše uvedený Výkladový slovník. Mohu vás ujistit, že je to slovník opravdu nejaktuálnější - inu, aspoň se naši učitelé při konverzaci s mládeží neztratí.
Kdo se v tom ale ztratil, je naše vláda.
Na jedné straně zcela dobře rozpoznala, že je potřeba se zaměřit více na mladé lidi. A dokonce svým způsobem správně oslovila dvojici YouTuberů - influencerů.
Nebudu komentovat obsah. To, co jsem viděl, mi přijde mírně řečeno, poněkud pitomé (hlavně z toho čisí nikoli spontánnost, ale chtěnost). Ale, nejsem ani mladý, ani YouTuber, tím méně influencer.
Co ovšem dokážu rozpoznat, je markengová strategie.
Jak známo, vláda nejprve vyčlenila 500.000 Kč pro propagaci speciálních videí oněch tří YouTuberů - influencerů. A to na nákup reklamních prostor.
Bohužel, a to slovo zdrazňuji, bohužel posléze zúčastnění od tohoto nákupu couvli.
Článek Vládní propagace na Tiktoku bude zdarma, postarají se o to influenceři - iDNES.cz jste jistě četli.
Podlehnout křiklounům, byla hrubá chyba. Tím totiž celá kampaň má a bude mít o mnoho menší "zářez" a dosah, než kdyby se ty reklamní plochy nakoupily.
Řeknete si asi, no jo, ale vždyť o tom teď psala média, televize... Upřímně, kdo z těch mladých, s obličejem nalepeným na displeji mobilu, sleduje televizi nebo čte on-line zpravodajství? To tak ještě jejich rodiče... a pokud si myslíte, že jejich doporučení něco zmůže, přečtete si znovu páně Donutilovu historku v úvodu tohoto blogu.
Ovšem, to není zdaleka vše.
Tím, že peníze na reklamní prostory nebudou, se sníží opravdu "záběr".
Proč? Protože bez reklamy se k novým sledovatelům nedostane buď vůbec nebo jen velmi zvolna a rozhodně ne tak rychle, jak by bylo nyní potřeba.
Svět sociálních sítí je totiž v podstatě dodnes klubovou záležitostí. Ti a ti se znají s těmi, ti a ti mají tento společný zájem... a o ničem jiném to není. Okruhy se rozšiřují pak jedině opět přes známé a nebo... přes reklamu!
Přiznejte si sami, jak vám často vadí reklamy při sledování televize, ale třeba YouTube, při progamech "zdarma" atd. atd. Snaží se upoutat vaši pozornost. A reklamní pravidlo praví: aby daná reklama měla vůbec dopad na sledovatele, pak musí být uveřejněna minimálně 28x. (Coby několik let produkční ředitel česko-americké a jiných reklamních agentur o tom vím také svoje.)
A, bohužel, jinak než reklamou v těch či oněch, neboli ve všech sociálních sítích počet sledovatelů prostě nezvýšíte (i přes jistý samo-marketing YouTube).
Protože: ona dvojice YouTuberů - influencerů má zřejmě dostatečně velký počet sledovatelů. Jakub má na YouTube celkově 14,4 tis odběratelů / 580 tis. shlédnuti a úspěšnější Anna má celkem 480 tisíc odběratelů / 129 milionů shlédnutí. Rozhodující je ovšem sledovanost každého jednotlivého videa. (Asi jako tady na blogu Celková karma a karma u každého jednoho článku.) Ale tím jejich záběr na YouTube či Instagramu končí. Bez reklamy a propagace svých sítí - nové sledovatele nabírají jen pomalu, pokud vůbec...
Proto se domnívám, že podlehnutí "hlasu lidu" a poslechnutí volání o nesmyslnosti pěti set tisíc na reklamu, byla hrubá chyba a svědčí jen o jistém amatérismu a marketingových neznalostech ze strany zúčastněných. (A že šlo i o určitý kšeft, je také jasné. Ale co je v tomto případě "menší zlo"?)
Takže i tak jsou to "vyhozené peníze" a zejména energie na výrobu videí, která mají zřejmě svůj nezpochybnitelný, potřebný význam, ale dopad budou mít o mnoho menší, než by bylo možné a než je vůbec potřeba.
Nu, kdo chcete, můžete si na mě hodit follow, pochopitelně.
Jo a od zejtřka na sociálních sítích jen slušně a bez sprostých slov, jo?'!
Martin Faltýn
Když jsou rodiče šikovní
Inu, ty doby, kdy se rodiče mohli plně věnovat dětem, jsou dávno pryč. Čest proto všem, kteří mohou a dokonce umějí svým dětem zpříjemnit čas.
Martin Faltýn
Jak se potýkáte s novou technikou?
Každý máme na něco talent. Já nezazpívám, nezahraju, nenamaluju... Ale pokud se týká „elektro“ techniky - s větším či menším úsilím si poradím a nebo i pomohu jiným.
Martin Faltýn
Levné Bonjour hvězdné léto
Prázdniny míří do finiše. A s nimi letní televizní programy našich televizních stanic. Tak co, stihli jste to všechno?
Martin Faltýn
Podvodníci a vaše telefonní číslo
Nejde pochopitelně jen o pouhé strašení. Někdy je to marketingové strašení. A firemní reklama s dobrými radami, že vám jde hlava kolem. Přitom na podvodníky loudící vaše číslo někdy stačí jednoduchý trik.
Martin Faltýn
Za pár dní a za měsíc už bude zase klid
Za pár dní nám končí LOH a za měsíc Paralympiáda. Nemám nic proti ani jedné z nich, ale ani pro. Sport mne prostě -
Další články autora |
Pohřešoval se profesor psychologie Ptáček, policie ho našla mrtvého
Ve věku 48 let zemřel známý psycholog Radek Ptáček. Od neděle se pohřešoval, policie po něm...
Americké váhání končí. Ukrajina dostane zbraň pro údery v hloubi Ruska
Premium Nejméně 245 vojenských cílů na území Ruska by mohla ukrajinská armáda zničit, pokud by jí k tomu...
Zelená fasáda olomouckého unikátu Green Wall ve vedru zvadla, rostliny uschly
V roce 2022 vzbudila fasáda moderního nízkoenergetického bytového domu v Tomkově ulici v Olomouci...
Žák vyskočil instruktorovi z větroně. Padák se mu neotevřel
U Slaného na Kladensku nedaleko letiště dopoledne zemřel po výskoku z větroně muž. Zřejmě dostal...
Volili jste Pavla? Pak mě neškolte! říká Konečná. Extremistu vidí v Řeporyjích
Do krajských a senátních voleb jde její strana s cílem bojovat proti vládě. Kromě nadcházejících...
Íránské drony Šáhed vyslané Ruskem na Ukrajinu spadly v Lotyšsku a Rumunsku
Ruské útočné drony, pravděpodobně vyslané na cíle na Ukrajině, havarovaly v Lotyšsku a Rumunsku....
Írán dodal Rusku balistické rakety, tvrdí EU. Moskva informaci nepopřela
Evropská unie získala od spojenců zpravodajské informace svědčící o tom, že Írán dodal Rusku...
Ostřejší střet až za rok. V předvolební kampani nikdo kromě SPD nevyčnívá
Letáky, zmrzlina, besedy či polepy městské hromadné dopravy. Za to strany nejčastěji utrácely v...
Trpělivost došla. Německo kvůli nelegální migraci obnoví kontroly na hranicích
Německo zavádí od příštího pondělí dočasné kontroly na všech pozemních hranicích. V pondělí to...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 1327
- Celková karma 17,05
- Průměrná čtenost 1148x
Není proto nic snazšího ani těžšího než psát to, co si myslím. Cogito ergo sum. Et: Cogito ergo humor.
P.S.: Kdyby vám někdo tvrdil, že v důchodu budete mít víc času, tak lže.
Seznam rubrik
- Když doma vaří muž
- Tokyo
- Kočičiny
- Osobní
- Zařazené
- Stojí za to
- Zoon Politikon
- Nezařazené
- Cestovatelské nálady
- Drobné postřehy,ne celý článek