„Běhemvolební“ kampaň

O předvolební kampani vím, ta je běžnou součástí každého hlasování lidu o jejich budoucích politických reprezentantech. S „běhemvolební“ kampaní jsem se však včera setkal poprvé, když jsem se ubíral k volebním urnám ve škole na barrandovském sídlišti.

Praha - Barrandov, 24.10.2008 v 17,30 hodin - volební místnosti otevoeny

Stan používaný při předvolební kampani byl vystavěn necelých 100 metrů od školy, v níž se na barrandovském sídlišti volí, přičemž kolem něho musely projít stovky lidí mířících k urnám. Těm byly nabízeny volební materiály potencionálního senátora Škalouda, a to v době, kdy byly volební místnosti otevřeny.

Nejsem si zcela jist, že se to vůbec smí. Ale ať ano či ne, nelíbilo se mi to stejně jako jedno z hesel na stanu ODS, které mi myslím ne zcela neprávem asociovalo písničku Karla Hašlera „My jsme ti Pražáci, Vltavská krev“:  

MY PRAHU NEDÁME, RADŠI JI ZBOURÁME, 

zpívá se v ní. Jasně, nakonec Praha zůstala poslední baštou občanských demokratů po volbách do krajských zastupitelstev, které proběhly před týdnem. Proč asi? Zpívá o tom například Jaromír Nohavica v písničce „PANE PREZIDENTE“ a pokud se Prahy týká, pak se obávám, že za jednobarevné vlády místní ODS to tu jde také od deseti k pěti. Alespoň co se Dopravního podniku hlavního města Prahy týká, určitě.  

Tady se totiž Magistrát hl. m. Prahy rozhodl razantně ušetřit. To se dá učinit mnoha různými způsoby, mezi jeden z nich patří outsourcing. A ten je pro pražskou radnici a management DP doslova zaklínadlem. V příštích měsících se chystá převést na externí firmy výraznou část podpůrných, servisních činností – to se nelíbí nejen odborům, které dokonce poslaly primátorovi Bémovi otevřený dopis a chystají se stávkovat, ale ani samotným zastupitelům města, kteří interpelují radního pro dopravu Šteinera.  

Podle něj má připravovaný outsourcing  „… snížit podíl dotace hlavního města Prahy na krytí nákladů při zachování bezpečnosti a kvality služby poskytované občanům.“ Jenže snížit náklady znamená ušetřit, což se v rámci dosud provedeného outsourcingu příliš nedaří. O zachování kvality služby se šířit nemíním, protože ta se s probíhající transformací DP výrazně zhoršuje, což je jasné každému, kdo MHD v Praze cestuje. Problém je bezpečnost – to byla zatím nepodkročitelná veličina, jenže i ta s připravovanými projekty outsourcingu bere za své, což přiznávají nakonec i autoři přípravy tohoto procesu. Nakonec s už outsourcovanými činnostmi v praxi to vypadá vzhledem k bezpečnosti bledě už teď.  

Je modrá dobrá? Nejsem si ani trochu jist!

Autor: Pavel Ďuran | sobota 25.10.2008 5:08 | karma článku: 13,26 | přečteno: 1000x
  • Další články autora

Pavel Ďuran

Zase malér na železnici

7.6.2024 v 4:30 | Karma: 22,40

Pavel Ďuran

Za hranice všedních dní

22.5.2024 v 16:16 | Karma: 17,09

Pavel Ďuran

Ještě jeden měsíc

7.5.2024 v 17:44 | Karma: 22,43