POZOR na klamavé praktiky "finančních poradců" z kraje roku 2014!!!

Někteří rádoby "poradci" už neví jak nalákat klienty na setkání a tak využívají všeho možného, třeba nového občanského zákoníku.

autor: pixmac

V dnešní době je již většina spotřebitelů informována o klamavých praktikách prodejců díky rychlosti internetu, o nástrahách smluv sjednaných pod nátlakem a o případných finančních potížích, které mohou vzniknout na základě nekalého jednání makléřů. Nejúčinnější obrannou metodou je vyhnout se kontaktu s podezřelými obchodníky a především se neúčastnit žádné osobní schůzky, o jejímž účelu máte pochybnosti. Ale co když Vám jednoho dne zavolá zástupce Asociace pojišťoven České republiky a bude se s Vámi chtít sejít, aby zkontroloval podmínky Vašeho životního pojištění? Co teď?

 

Doporučuji si vyžádat jméno společnosti, potažmo jméno obchodního zástupce, který Vás navštíví, obratem se podívat na internet zda vůbec taková firma, potažmo poradce existuje, jelikož v dnešní době každý profesionál má své vlastní stránky, kde se představuje světu anebo minimálně je na internetu vidět prostřednictvím svých článků na různých serverech.

 

Hned v úvodu je nutné zmínit, že Asociace pojišťoven České republiky neexistuje a neexistuje ani žádný zákon, který by takové případné asociaci nařizoval kontrolovat Vaši smlouvu. Asociace pojišťoven České republiky je výmysl obchodníků, kteří ji využívají jako záminku, jak získat klientovu pozornost. Celá praktika funguje následovně. Zákazníkovi zazvoní telefon, na druhé straně se ozve operátorka Asociace pojišťoven České republiky a sdělí mu, že je povinna zkontrolovat smluvní podmínky jeho životního pojištění. Dále už následuje sjednání schůzky s pojišťovacím agentem. Na schůzku pak dorazí pracovník makléřské společnosti s nabídkou jiné smlouvy, která je výhodná samozřejmě především pro něho, tedy obchodníka. Klient již není informován o tom, že v případě pokud využívá životní pojištění, kde si určitou formou spoří tak ztrácí nemalou část naspořených financí a ty propadají pojišťovně, není již informován o tom, že musí zpětně dodanit veškeré finanční prostředky, pokud toho využíval, není informován o tzv: čekacích lhůtách u určitých životních rizik jako například: invalidita nemocí, vážné onemocnění a další. Jde o nekalou soutěž, rychlý zisk a porušení Kodexu etiky v pojišťovnictví, kde klient je bohužel až na posledním místě.

V takovéto situaci, kdy již dojde k osobnímu setkání, má prodejce možnost naplno využít všech svých přesvědčovacích schopností a klient často podepíše i to, co si neměl možnost v klidu přečíst, případně dokonce i něco, s čím nesouhlasí. Nejúčinnější obranou je takovou schůzku včas odmítnout. Základem je tedy vždy si ověřit totožnost člověka, se kterým se máte sejít, a zjistit si informace o instituci, kterou zastupuje. Musí Vám být také zřejmý účel, za kterým se setkání koná. 

Obecným pravidlem při uzavírání smluv stále zůstává nutnost pečlivě se před podepsáním seznámit se všemi body smluvních podmínek a být obeznámen se všemi důsledky, které z nich plynou. Prostudování smlouvy zabere čas, proto nepodepisujte ihned, ale ponechejte si dostatek času na rozmyšlenou. 

Pro běžného člověka může být při prvním telefonátu rozdíl mezi Českou asociací pojišťoven a Asociací pojišťoven České republiky zanedbatelný, avšak druhý zmíněný subjekt neexistuje a je to jen zástěrka pro podvodnou praktiku pojišťovacích agentů. Česká asociace pojišťoven je jediná organizace, která zastřešuje společné zájmy pojišťoven. Ani ta však nemá povinnost kontrolovat smlouvy. V případě, že Vás taková společnost bude obtěžovat anebo kontaktovat, tak se můžete obrátit na Českou Národní Banku, která nahlíží nad celým finančním trhem a bude moci těmto nekalým praktikám zcela zamezit.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Dragon | sobota 1.3.2014 10:00 | karma článku: 9,47 | přečteno: 607x