Cestou necestou, až na hrad Štramberk

Městečko Štramberk je pro romantiku jako stvořená. Nachází se na Moravě v okrese Nový Jičín poblíž Kopřivnice. My jsme svou procházku cestou necestou započali úzkou kamennou cestou která nás zavedla k dřevěné kapličce o které se v bájích říká, že kdo na ni zazvoní tomu se splní přání.Opodál byla jeskyně porostlá kapradím a různými mechy.Nafotili jsme pár fotografií šneka a  pokračovali jsme dál vyšlapanou lesní cestičkou, kterou nás provázely dvě místní srnky a vypadalo to, že jsou na turisty zvyklé. Jdeme dál a v lese je vidět několik pomníků známých osobností, jako je například Alois Jirásek. Pokračujeme směrem, kterým nám ukazovaly šipky a vyšli jsme na louce s malebným pohledem na chaloupky v úpatí Štramberské Trúby. Prošli jsme uličkami mezi domky a vystoupali, až na vrchol zříceniny hradu.Vůně tradičních perníčků štramberských uší nás provázela celou cestou zpátky.

Autor: Alena Cmielová | sobota 4.5.2013 21:13 | karma článku: 17,89 | přečteno: 686x

Alena Cmielová

V Pieninských horách u Červeného Kláštora, se odemykala klíčem řeka Dunajec.

Červený Kláštor, leží na hranici Pieninského národního parku měl 27.4.2024 velikou slávu, otevírala se řeka Dunajec.

4.5.2024 v 7:00 | Karma: 15,69 | Přečteno: 195x | Diskuse| Fotoblogy

Alena Cmielová

Slovensko, si váží svých Velikonočních tradic a rádi je předávají mladší generaci

Pár dní strávených o Velikonocích na Slovensku mne vrátilo do dob dětství, kdy se tradice v ČR ještě dodržovaly, plné stoly, jalovec, voňavka z živých květů, říkanky při švihačce a zdobené velikonoční vajíčko.

6.4.2024 v 16:01 | Karma: 11,59 | Přečteno: 316x | Diskuse| Fotoblogy

Alena Cmielová

Rumunsko, Vlad Napichovač - (kníže krve)

Je opravdu těžké si představit, jak by Rumunsko vypadalo bez Vlada Napichovače. I když je známý tím, že je zdrojem inspirace pro Draculu Brama Stokera.

10.11.2022 v 14:40 | Karma: 17,62 | Přečteno: 462x | Diskuse| Cestování

Alena Cmielová

Cestujeme autem , takový menší "fast photo shooting"

Cestovat se dá různými způsoby, já zvolila a vyzkoušela si, jaké to je v takzvaném "Bydlíku". Je to obytný vůz, který nabízí spoustu možností a komfortu. Na své cestě fotím to, co mne zrovna cvrkne do "nosu".

15.2.2022 v 8:45 | Karma: 15,67 | Přečteno: 441x | Diskuse| Fotoblogy

Alena Cmielová

Černobílé vlakové cestování ve fotografii

Říká se, že vlakem je to tak na 80% nejlepší cestování, můžete se projít, dát si něco na zub, poslouchat hudbu a nebo, jen tak pozorovat okolí a cestující. Já jsem ten pozorovatel s fotoaparátem na krku.

7.2.2022 v 9:48 | Karma: 18,84 | Přečteno: 452x | Diskuse| Fotoblogy

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Ruské letouny omylem svrhly nejméně 38 bomb na vlastní území, píší i ruská média

17. května 2024  6:31

Nejméně 38 leteckých bomb svrhly ruské letouny za poslední tři měsíce na ruské a okupované území na...

Sudetští Němci pořádají třídenní sjezd. Zúčastní se český velvyslanec

17. května 2024  6:15

V bavorském Augšpurku začíná třídenní sudetoněmecký sjezd, který se krátce před volbami do...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

Na mém blogu uvidíte převážně přírodu, zvířata a místa, které jsem navštívila, ale občas zde dám článeček, který bude ze života, jen politiku zde nenajdete tu přenechám s radostí jiným.