Dovolená na samotě

Jen nás pět, chalupa z roku 1923, žádný signál a zelené pastviny. Z rodinné dovolené v Rychlebských horách přijedeme zrelaxovaní, znovuzrození, prakticky úplně jiní lidi.

Ano, ano, minimálně já jsem přijla úplně jiná, než jsem odjížděla. Přijela jsem ze zablokovanými zády z neustálého nošení dítěte, které odmítalo nosítko, kočárek i manžela, bolavým krkem, ucpanými dutinami a tak silnou touhou po stereotypu, která mi vydrží přibližně do února příští roku, kdy zatoužím celou zimu zrušit a odletět na nejméně měsíc do teplých krajin, ale o tom zase až za třičtvrtě roku. Přijela jsem s tak silnou sociální fóbií, že mě návrat z bezsignální offline samoty do přeaktivnělých messengerů a whatsappů, totálně rozhodil. Přepadaly mě myšlenky, jak se svět ve víme co obrací, jak byl život před 100, 200 lety lepší (ano, vím, že je to blbost, nebojte se) a jak mi bude chybět pohled na všechnu tu zelenou barvu okolo.

Manžel přijel natěšený na znovunastolení rodinných rutin, neb mu jeho autistické sklony vždy v cizím prostředí značně pošramocují psychiku, protože všechny ty úkony kolem dětí se dají mnohem lépe zvládnout, když víte, kde co máte a kam máte sáhnout.

Děti přijely přibližně stejné, opálenější, plné zážitků a zkušeností, některé zdravější, než odjížděly, jiné nemocnější. To se tak už stane, že v nevytopeném baráku ve 14 stupních může z hlediska zdraví dojít k čemukoliv.

ALE! Já jsem na nás pyšná. S dětmi ve věku 5, 3, 1 jsme zvládli toto:

• Potulování se po Priessnitzových lázních a oběd ve fancy jídelně
  • 26 minut prohlídky zámku Jánský vrch (Když paní začala výklad přizpůsobený dětem větou: "Děti, viděli jste někdy v televizi, jak bojovali husiti?" trochu mě to znekopokojilo, ale nakonec super.)
  • Mini muzeum Zálesí
  • Muzeum Javorník
  • Bazén
  • Dětská herna
  • Výšlapek na Čertovy kazatelny (2 ze tří dětí doneseny na vrchol)
  • Výšlapek na Zříceninu hradu Rychleby
  • Procházky po okolních pastvinách

Z dovolené si odnášíme speciální pohled, zrcátko s pávem a náramek. Toť suvenýry našich dětí. My si odnášíme pocit z dobře odvedeného aktivního odpočinku, zkušenost s offlinem, neodkladné nutkání naplnit klimatizaci v autě a rozhodnutí, že další "dovolenou" podnikneme, až naše "Benjamína" zase trochu dospěje, protože tolik breku během pěti dní jsme už dlouuuuuho nezažili.

Tímto přeji všem rodinkám nádherné, idylické dovolené plné odpočinku a spokojeného hledění na to, jak si děti samy hrají, protože přesně tak to bude, že?

Autor: Hana Bordovská | sobota 3.6.2023 20:28 | karma článku: 20,88 | přečteno: 522x

Hana Bordovská

Sranda musí být aneb jak jsme se vyhli návštěvě ORL pohotovosti

Naše manželská dynamika při třech dětech a totálním splynutí duší je taková, že už ani nemusíme používat slova, stačí pohledy...ale vsaďte se, že když si jednou za uherský rok chceme něco říct, dopadne to takhle.

6.6.2023 v 19:06 | Karma: 26,58 | Přečteno: 772x | Diskuse| Ona

Růža

Růža je moje nová kamarádka. Je jí 75, má zakouřený obývák, ostravský humor a samozřejmě pejska. Je skvělá! "Moje" jediná babička, která vypráví.

2.6.2023 v 22:01 | Karma: 21,61 | Přečteno: 458x | Diskuse| Osobní

Hana Bordovská

Den rodiny jsme oslavili dočasnou deportací nejstarší dcery

Úplnou náhodou jsme se dozvěděla, že je dneska den rodiny! Nechápu, jaktože mi to nikdo neřekl. Po včerejším u nás doma záhadně promlčeném dni matek mi prozřetelnost dala další šanci k oslavám.

15.5.2023 v 14:51 | Karma: 17,02 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ona

Jak nám opravují semafor

Česká republika je kouzelná, řekla bych až pohádková země. Co za sedmero horami na západ trvá pár dní, u nás sedmero let. Ne jinak tomu je i s opravou semaforu na Rudné v Ostravě.

5.5.2023 v 20:46 | Karma: 19,09 | Přečteno: 448x | Diskuse| Ostatní

Jak "týráme" naše děti

Vychovat dítě v dnešní době je věda. Ať se snažíte sebevíc, způsobíte mu trauma. Je jen otázka, jakého typu a v jakém rozsahu.

28.4.2023 v 20:14 | Karma: 36,74 | Přečteno: 1656x | Diskuse| Osobní

Vůz technických služeb rozmetal autobusovou zastávku, řidič byl opilý

30. dubna 2024  14:14

Na okraji Mostu dnes dopoledne menší nákladní vůz zcela zdemoloval autobusovou zastávku, na které v...

V Londýně útočil muž s mečem. Zabil třináctiletého chlapce, napadl i policisty

30. dubna 2024  11:25,  aktualizováno  14:09

Britská policie zadržela muže s mečem, který v severovýchodním Londýně zřejmě zaútočil na lidi a...

Novým ministrem za TOP 09 bude Tuleja. Fiala ho označil za posilu pro vládu

30. dubna 2024  6:02,  aktualizováno  14:05

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace se má stát prorektor Slezské univerzity v Opavě pro...

Budoucí ministr pro vědu za TOP 09 Tuleja vedl univerzitu, dohlíží i na OKD

30. dubna 2024  10:24,  aktualizováno  13:50

Novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace bude za TOP 09 Pavel Tuleja, který ve vládě nahradí...

Mladá, vdaná, trojnásobná full-time matka o radostech a ... radostech mateřství. Dámy, jedeme v tom spolu!