Vlaky ujedou příští rok stejný počet km jako v r. 2012.
Obdobné programové prohlášení bylo přece zveřejněno touto staronovou Radou Kraje Vysočina i před čtyřmi roky. Výsledkem bylo, že se v kraji realizovala doprava občanů převážně soukromými automobily a vlaky téměř celé uplynulé volební období bez cestujících pouze provětrávaly koleje, aby snad náhodou nezarostly náletovými dřevinami.
Ke změně stavu k lepšímu však musí příslušný radní mít jasno, jak toho dosáhnout. Z reklamních novin "Pro vysočinu" č.24 /ročník 7/ jsem se jako i řada dalších občanů z kraje dozvěděl, že náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy sice sděluje, že Kraj Vysočina zajistil na r. 2013 stejný počet ujetých km ve veřejné dopravě, ale již se nezmiňuje, že současná cenová politika ČD vyhnala převážnou část cestujících do jejich osobních automobilů. A z vůle Rady Kraje Vysočina jsou tak financovány jízdy téměř prázdných vlakových souprav za peníze, které ji na tyto účely poskytuje ze státního rozpočtu ministerstvo dopravy.
Z částky 569 mil. Kč určených na dotace osobní dopravy tedy dokáže současná regionální vláda zajistit neefektivně i přesuny převážně prázdných vlaků. Přitom dotace ztráty za provoz osobních vlaků tvoří největší část ročních výdajů na tento účel.
Nebylo by spíše vhodné z pozice Kraje Vysočina zasadit se u dopravců zajišťujících železniční dopravu, aby upravili v regionální dopravě jízdné na úroveň, která by opět začala občany motivovat k jejich návratu na železnici? Jistě by to nebyl technicky nepřekonatelný problém.
Někdo by však mohl oponovat, že pak by byla ztráta hrazená krajem ještě vyšší než dosud. Já bych občany nepodceňoval. Ti přece téměř okamžitě vědí, kde mohou nakoupit potraviny a věci denní potřeby nejlevněji. Pokud se stane vlaková doprava cenově dostupnější, tak počty cestujících budou znatelně vyšší, než je tomu nyní. Suma vybraného jízdné tak bude v konečném důsledku vyšší, než je tomu dosud. A dokonce to bude přínosem pro ekologii a úsporou přírodních zásob ropných produktů, protože je jasné, že x osobních automobilů spálí více paliva než jedna lokomotiva. O tom jsem psal již před krajskými volbami, ale má slova nepadla na úrodnou půdu.
Jan Bokšay
Hejtmani krajů jsou mezi lidmi oblíbení – je to oprávněné?
Z aktuálně publikovaného průzkumu SANEP, zaměřeného na spokojenost s činností jednotlivých krajských hejtmanů a pražského primátora to celkem jasně plyne. Internetové dotazování probíhalo ve dnech 1.-19.5.2013 a účastnilo se jej celkem 21906 obyvatel ve věku 18-69 let. Z uvedených zjištění vyplývá, že dnes již bývalý pražský primátor Svoboda vykonával svou práci ke spokojenosti 56,3 % Pražanů.
Jan Bokšay
Krajská zastupitelstva zřejmě pracují jen formálně.
Tak si občané v říjnu 2012 zvolili svá zastupitelstva a nyní budou v poklidu očekávat další volby v r. 2016. Téměř nikdo z nich asi netouží podílet se na správě věcí veřejných. Pouze v jednom kraji existuje možnost zpětné vazby občanů na vedení krajského zastupitelstva, kterou však občané využívají spíše sporadicky.
Jan Bokšay
Nechystá se Kraj Vysočina ke stagnaci?
Alespoň z nezájmu občanů o věci veřejné se to jeví nyní pravděpodobné. Obyvatelé kraje Vysočina v říjnu 2012 zvolili své zastupitele. Dle jejich vůle máme opět Radu Kraje Vysočina složenou z politiků ČSSD. Nedošlo tedy k žádnému zemětřesení a v programovém prohlášení Rady Kraje Vysočina (dále jen „RK“) se můžeme seznámit s převážně obecnými předsevzetími, které by následující čtyřleté období chtěla tato RK plnit v souladu s předvolebním programem ČSSD.
Jan Bokšay
Platby za teplo se změní. Ti, co šetří, už nebudou dotovat sousedy.
Opravdu tomu tak bude? Já mám jiné zkušenosti, které potvrzují, že nově navrhovaná změna vyhlášky 372/2001 Sb. při stanovení spotřební složky opět na 70% celkové spotřeby ještě prohloubí současné nespravedlivé přerozdělování nákladů mezi uživateli bytových domů. Ministerstvo pro místní rozvoj chce do rozúčtování tepla od počátku roku 2014 zavést zcela nevěrohodný poměr.
Jan Bokšay
Česko a Lucembursko nepotřebují pomoc EU pro chudé.
Proto dostanou z potravinového programu EU jen symbolické částky (dvě nejnižší v rámci EU). Ještě lépe na tom je Slovensko, které nedostane vůbec nic. Česká republika s přehledem vystačí se 183 tis. eury (asi 4,6 mil. Kč). To taková Itálie obdrží 98 mil. eur a Španělsko 86 mil. eur. I Poláci jsou potřební a obdrží z tohoto programu potravinové pomoci 77 mil. eur.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Vlak na Benešovsku usmrtil člověka v kolejišti, provoz na koridoru stál
V Mrači na Benešovsku srazil vlak člověka, který se pohyboval v kolejišti. Utrpěl zranění, kterým...
Novotný dříve řekl, že sám odejde, uvedl Fiala. Podruhé ho vybízet nebude
Premiér Petr Fiala řekl iDNES.cz, že nebude vybízet řeporyjského starostu za ODS Pavla Novotného,...
Za Třincem havarovalo sedm aut, včetně kamionů. Provoz na Slovensko stojí
U Bystřice na Frýdecko-Místecku došlo v pondělí odpoledne k hromadné dopravní nehodě. Podle hasičů...
V Kremlu se přesouvá moc. A ze stínů FSB stoupá hierarchií tajemný muž
Zatímco ruský prezident Vladimir Putin upoutal pozornost světových médií, když po téměř dvanácti...
Stavební pozemek 436 m2. se stavbou a malou chatou, Spomyšl, okr. Mělník
Spomyšl, okres Mělník
2 650 000 Kč
- Počet článků 56
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1627x