Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je mi nevolno ze sociálních demokratů (a nejen z nich)

Už zase se mi udělalo špatně. Konkrétně po přečtení titulku: Sociální demokraté našli kličku, jak nevyplatit větší důchody. Ústavní soud svým rozsudkem zrušil redukční hranice pro výpočet důchodu. Můžeme s rozsudkem soudu nesouhlasit, nicméně to je tak jediné, co s tím můžeme dělat. Já osobně s ním souhlasím. Už zase se mi udělalo špatně. Konkrétně po přečtení titulku: Sociální demokraté našli kličku, jak nevyplatit větší důchody. Ústavní soud svým rozsudkem zrušil redukční hranice pro výpočet důchodu. Můžeme s rozsudkem soudu nesouhlasit, nicméně to je tak jediné, co s tím můžeme dělat. Já osobně s ním souhlasím.

Z naší politické elity by se jeden obeas.... zbláznilInternet

 


OK. Nastal problém. Jak ho chtějí vyřešit naši zástupci? KLIČKOU. Typicky zbabělé řešení. Hlavně nedělat nic nepopulárního, to by poškodilo průzkumy veřejného mínění. Stačí přejmenovat, tady poštelovat - támhle povolit... ono to nějak ještě chvíli vydrží.
Co se týče svých názorů na průběžný důchodový systém a zmíněný rozsudek, více najdete v mém jiném blogpostu, ale tady se chci pozastavit nad něčím jiným.
Není to poprvé, co politici (i když nejčastěji ze Soc.Dem, ale zdaleka v tom nejsou sami) hledají kličku. Oblezličku. Způsob jak zákon (který sami schválili a vyrobili) očůrat. Ať už je to protizákonné jednání mnoha krajů při refundaci Julínkovného, nebo třeba teď jak nedat důchodcům to, co si platí.
Všem je snad jasné, že rozhodnutí ústavního soudu NEMÁ zpětnou platnost. Ani pan soudce Sochor nic takového nečekal a nepožadoval. Jen se obrátil na soud, který si také platí (platil) ze svých daní a chtěl znát jeho názor zda je právo na jeho straně či nikoliv. Soud rozhodl. Tečka.
Naše politická reprezentace se prostě za každou cenu snaží vést si vlastní linii pravdy a reality a prostě takováto rozhodnutí ignoruje a obchází. Účelovým lhaním, výmluvami a podobnými praktikami. Navíc si snad opravdu myslí, že čtenář je, s prominutím, debil, který neumí počítat.
Ekonomický expert Socdem - pan Havel se opět ukázal v oranžovém světle: Pokud by se dodržovalo pravidlo = zaplatíš více, dostaneš více, způsobilo by to snížení důchodů nízkopříjmovým důchodcům. Jak? Pane experte prosím svěřte se nám s vašimi výpočty, anebo se přestaňte omezovat na zkratkovitá a polopravdivá tvrzení, která jenom manipulují s davem! Současná (a vlastně už neplatná) úprava výpočtu důchodu právě nízkopřímové důchodce nijak neomezuje. Napopak znevýhodňuje ty vysokopříjmové.

OK. Nastal problém. Jak ho chtějí vyřešit naši zástupci? KLIČKOU. Typicky zbabělé řešení. Hlavně nedělat nic nepopulárního, to by poškodilo průzkumy veřejného mínění. Stačí přejmenovat, tady poštelovat - támhle povolit... ono to nějak ještě chvíli vydrží.

Co se týče svých názorů na průběžný důchodový systém a zmíněný rozsudek, více najdete v mém jiném blogpostu, ale tady se chci pozastavit nad něčím jiným.

Není to poprvé, co politici (i když nejčastěji ze Soc.Dem, ale zdaleka v tom nejsou sami) hledají kličku. Oblezličku. Způsob jak zákon (který sami schválili a vyrobili) očůrat. Ať už je to protizákonné jednání mnoha krajů při refundaci Julínkovného, nebo třeba teď jak nedat důchodcům to, co si platí. Jednou je to prostě zákon a ten se dodržovat musí. Nejde přeci, aby vláda, parlament - kdokoliv veřejně deklaroval obcházení zákona, kličky a podobné zhůvěřilosti. Jaká pak má v takovémto státě vládnout kultura?

Všem je snad jasné, že rozhodnutí ústavního soudu NEMÁ zpětnou platnost. Ani pan soudce Sochor nic takového nečekal a nepožadoval. Jen se obrátil na soud, který si také platí (platil) ze svých daní a chtěl znát jeho názor zda je právo na jeho straně či nikoliv. Soud rozhodl. Tečka.

Naše politická reprezentace se prostě za každou cenu snaží vést si vlastní linii pravdy a reality a prostě takováto rozhodnutí ignoruje a obchází. Účelovým lhaním, výmluvami a podobnými praktikami. Navíc si snad opravdu myslí, že čtenář je, s prominutím, debil, který neumí počítat.

Ekonomický expert Socdem - pan Havel se opět ukázal v oranžovém světle: Pokud by se dodržovalo pravidlo = zaplatíš více, dostaneš více, způsobilo by to snížení důchodů nízkopříjmovým důchodcům. Jak? Pane experte prosím svěřte se nám s vašimi výpočty, anebo se přestaňte omezovat na zkratkovitá a polopravdivá tvrzení, která jenom manipulují s davem! Současná (a vlastně už neplatná) úprava výpočtu důchodu právě nízkopřímové důchodce nijak neomezuje. Napopak znevýhodňuje ty vysokopříjmové. Pane Havle, buď prostě lžete, anebo neříkáte celou pravdu. Kolik že by stála další z vašich populárně populistických opatření? Nebylo by těch miliard ještě o něco více? A ty "jiné" miliardy si dovolit ztratit můžeme?

 

Vážené dámy a pánové politici. Bez rozlišení stranické příslušnosti. Chce se mi z vás zvracet, když vidím, jak se dokážete chovat.

Začínám chápat iniciativu, která volá po tom, abysme pomoci "křížků" vyoutovali ty z vás, kteří ve sněmovně doposud seděli. Protože zatím jste teda nic moc nepředvedli. (např: http://www.defenestrace2010.cz/ )

 

Nezbývá než poznamenat, že je ještě čas, dát jasně na jevo kterým směrem si přejeme se vybrat. Ono je vlastně jedno kterým. Smutná realita donutí jakoukoliv vládu zareagovat. A třeba i s ostudou. I tuto skutečnost je ale potřeba zvážit. Nicméně nejhorší varianta je svůj názor při volbách nevyjádřit.

 

Autor: Pavel Bláha | pondělí 19.4.2010 10:55 | karma článku: 30,42 | přečteno: 1803x
  • Další články autora

Pavel Bláha

Další protest před ministerstvem spravedlnosti

Dovolím si doplnit jednu ze včerejších událostí, o které média vesměs neinformovala. Včera se před ministerstvem spravedlnosti opět konal protest několika desítek lidí. Z mého úhlu pohledu (jediné informace , které jsem v tuto chvíli dohledal) se jednalo o protest proti postupu ministryně spravedlnosti, která si do úřadu přivedla nové spolupracovníky. Především se pak zřejmě jednalo o náměstkyni Marvanovou.

4.3.2014 v 14:20 | Karma: 17,26 | Přečteno: 731x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Když už prezident lustruje

koho mu pan skoroprimátor S. za ministra předložil, chtěl bych ctěnému čtenářstvu připomenout že se nějak pozapomnělo na jeho spolupracovníka pana Mynáře. Pan prezident s oblibou hledá kde by co mohl komu vytknout nebo čím by koho urazil. To už všichni víme a nikoho to nejspíš ani nepřekvapuje.

12.1.2014 v 1:18 | Karma: 22,10 | Přečteno: 703x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Happy já :)

tak jsem po půl roce a téměř tříleté přestávce našel "klíče" od blogu. Hurá, hračka není rozbitá!

6.7.2013 v 2:53 | Karma: 0 | Přečteno: 26x | Miniblogy

Pavel Bláha

Půjdou důchodci stávkovat?

Teď jsem se konečně přesvědčil na vlastní selský rozum, že je něco shnilého v našem důchodovém systému. Ne, že bych o tom neslýchal často a zřetelně.. - ale nikdy mi to tak nějak... nedocvaklo. Důchodce, který si za aktivního pracovního nasazení vydělával téměř 70 tisíc korun najednou spadl na "pouhých" 13,5 tisíce korun. (Částky neuvádím zcela přesně, ale to není důležité) Je to spravedlivé? Konec konců, když vydělával platil také patřičně vysoké sociální pojištění. A tady, myslím si, je kámen úrazu. Pokud se pojistím, dostávám plnění za daných podmínek. Pojistím-li se vyšší částkou - logicky mám nárok na úměrně vyšší plnění. Nicméně u důchodů to (tradičně) neplatí tak docela.

16.4.2010 v 19:01 | Karma: 21,25 | Přečteno: 1729x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bláha

Kecy kecy kecy... zprava nebo zleva

Já už vážně nevím, co se tady děje. Socdem, která už z nedostatku fantazie fotí na billboardy předsedovu choť i se slečnou dcerou vytáhla na chudáka Nečase to, že před lety někde řekl "a" a teď říká "b". Pokusil jsem se to sdělit ostatním návštěvníkům jejich webu modranemoc.cz ale nebylo mi to povoleno. Dodnes čeká příspěvek na schválení administrátorem. Že sami dělají totéž... už asi zapomněli. Po vzoru předsedy udrží paměť maximálně 12 hodin.

13.4.2010 v 10:39 | Karma: 16,97 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bláha

Ruská ruleta s hazardem

Starostové se bouří a je jim to k ničemu. Politici mají dobrou vůli, ale výsledek nikde. Celý svět by se u nás mohl učit! Plán "A" zněl: Omezme hazard, tahá peníze z lidí - a žádný velký přínos společnosti nepřináší. Tedy kromě těch, kteří jsou na hazardu zainteresovaní. Starostové se bouří a je jim to k ničemu. Politici mají dobrou vůli, ale výsledek nikde. Celý svět by se u nás mohl učit! Plán "A" zněl: Omezme hazard, tahá peníze z lidí - a žádný velký přínos společnosti nepřináší. Tedy kromě těch, kteří jsou na hazardu zainteresovaní. Plán "B" se realizoval: Udělejme humbuk, to co stálo za to z novely vyhážeme, však on to stejně nikdo číst nebude. Podpora? Napříč celým politickým spektrem.

12.4.2010 v 11:35 | Karma: 12,35 | Přečteno: 985x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bláha

Tak tenhle mě rozsekal

Napadlo mě spojit dohromady vtip a titulek jedné dnešní zprávy. Titulek zněl nějak: "Ministr Kocáb nechce destabilizovat politiku a tak se drží křesla" Výsledek je: Kocáb kocáb... není to ten, co dělal s Abasovou menšiny?

24.3.2010 v 15:02 | Karma: 19,09 | Přečteno: 1591x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bláha

Co gayové a vy předsedo?

Hurá, jaro je tady. Už nesněží. Otepluje se. I ve volební kampani. I na našeho kocoura leze jaro, pokukuje z okna, snaží se projít okenní tabulkou za těmi ptáčky co tam venku cvrlikají. I na některé muže leze jaro. A pocítili potřebu se vyznat ze svého vztahu k minoritě, ke které také patřím :) Každým dnem očekávám, kdy předseda z Teplilc prohlásí, že on je gay-friendly, oranžová - je vlastně skrytá růžová, a pokusí se do kampaně zapojit Helenku a její "Já půjdu dál".

23.3.2010 v 7:33 | Karma: 17,21 | Přečteno: 1113x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Multi úřad

Ve veřejných službách a státní správě pracuje celkem 750 tisíc lidí. To číslo je podle mého názoru naprosto šílené. Když pomineme jejich blízké rodinné příslušníky (řekněme 3-4 na úředníka, manžel, rodiče, sourozenci, potomek) vyjde nám, že skoro každý z nás máme svého úředníka. Docela by mě zajímala efektivita takhle vynaložených veřejných peněz. Neříkám nic jiného, než že by značnou část agendy, kterou vykonávají úřady by s klidným svědomím mohl vykonávat už existující profesionální dodavatel z veřejného sektoru a počet úředníků by se mohl výrazně zeštíhlit a zprofesionalizovat.

16.3.2010 v 8:03 | Karma: 16,18 | Přečteno: 931x | Diskuse| Společnost

Pavel Bláha

Odborářská bouře ve sklenici vody? (+anketa)

Na úvod chci jasně říct, že naprosto nesouhlasím s politikou vydírání odborářů. I přesto, že je stávka jejich legálním nástrojem, rozhodně není nástrojem jediným. V první řadě je potřeba jednat. Nevšiml jsem si nikde nějakých velkých snah na tuto otázku upozornit. Vzhledem k výši částky, kterou odhaduje ministerstvo je suma daní které by byly odvedeny vcelku malá a blokují tak normální chod společnosti kvůli něčemu, co rozhodně nehoří. Konec konců, teď záleží jen na senátu a prezidentovi, zda nebude tahle diskuze jalová. Jako taková.

3.3.2010 v 7:24 | Karma: 15,05 | Přečteno: 1404x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Teď už ale trochu kecáte předsedo!

Prohlásit, že Jiří Paroubek, předsedsa strany svých přátel (neboť tak se titulují, o jejich vztazích raději pomlčím), předvedl opět další ze svých názorových veletočů by bylo .... jistou formou klišé. Asi by bylo jednodušší, kdybysme upozornili, kdy slovo dodržel (snad kromě žalob). Ten člověk snad trpí vážnými problémy s pamětí. Pokud ovšem nevezmeme v potaz hypotézu, že mlží úmyslně.

1.3.2010 v 7:09 | Karma: 33,98 | Přečteno: 2080x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

už i ODS kecá a nedrží slovo?

Jenom povzdech. Když jsem psal před dvěma týdny svůj post na téma flákajících se poslanců, trochu úmyslně jsem pány z Jánského vršku šetřil. Říkal jsem si, než aby něco pokazili, bude lepší, když nebudou dělat nic. Před 3 dny se údajně předsedové stran dohodli, že vzhledem k riziku stávky budou teď 2 dny makat a nebudou si dlouhé hodiny vykládat nesmysly. Sice (stejně jako v případě stávky) obstrukce je legální nástroj

26.2.2010 v 14:55 | Karma: 6,77 | Přečteno: 1227x | Diskuse| Miniblogy

Pavel Bláha

Tak nám tu stávku přesunuli, paní Müllerová

řekl Josef po přečtení aktuálního vydání internetového denníku. „Milostpane, a proč vlastně chtěj ti nádražáci stávkovat?“ ptá se hospodyně. „Protože můžou paní Müllerová, protože můžou“, odpovídá on. No tak ne, tak tahle parafráze se mi zase až tak nepovedla.. Co se tak strašného děje našim pracujícím, že se uchýlili až ke stávce? Nevím. Nezjistil jsem to, a to jsem docela pátral.

26.2.2010 v 13:35 | Karma: 34,71 | Přečteno: 2011x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Až vyrostu, chci být poslanec!

Páni poslanci se dnes na popud z Jánského vršku rozhodli, že se zachovají podle přísloví "kdo nic nedělá, nic nepokazí". Výsledné rozhodnutí, do voleb už se makat nebude, jenom kdyby nááááhodou našli téma, na kterém se shodnou všichni i s vládou. Obávám se, že takové téma neexistuje.

12.2.2010 v 13:41 | Karma: 19,00 | Přečteno: 1203x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Koho NEBUDETE letos volit - Výsledky

V pátek jsem tady na svém blogu zveřejnil pokus o anketu, do které v době přípravy tohoto druhého dílu hlasovalo cca 4.470 lidí. Cca 30% z idnes.cz a zbytek lidé, kteří dostali anketu odkazem - za což děkuji všem, kteří odkaz poslali dál.

6.2.2010 v 12:03 | Karma: 18,26 | Přečteno: 1756x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bláha

Koho NEBUDETE letos volit?

Nechci se míchat do práce profíkům. Ale přijde mi, že vždy se při průzkumech zjišťuje koho byste volili do parlamentu. Výsledek může být zkreslující. Někdo třeba nechce přiznat ani anonymně svého favorita. Pojďme zkusit malý experiment. Pošlete třeba odkaz svým známým a kamarádům - a uvidíme, jak moc se budeme lišit oproti oblíbeným Sofresům, CVVMům a Medianům....

5.2.2010 v 11:43 | Karma: 16,23 | Přečteno: 2609x | Diskuse| Politika

Pavel Bláha

Co mají všichni s tím facebookem?

Facebook je Internet budoucnosti. Je takový, jaký ho chcete mít, potkáváte se tam s těmi, se kterými se chcete potkávat. A máte moc je vymazat. Marketing Facebooku je dokonale zvládnutý. Slyšíme o něm ze všech stran. Facebook je špatný. Miluju Facebook. Kdyby se dal Facebook mazat na chleba, tak už se prodává v krabičkách od ramy s přídavkem esenciálních mastných kyselin.

1.2.2010 v 7:50 | Karma: 11,24 | Přečteno: 1550x | Diskuse| Média

Pavel Bláha

World of Warcraft Patch 3.3.0 - Fall of the Lich King

Tak a je to tady, zítřejší Extended Maintenance znamená že se dočkáme instalace Patche 3.3.0 který se právě vnoci na úterý našeho času instaloval na US serverech. Pokud všechno dobře dopadne, lze předpokládat, že se patch nainstaluje i na našich EU realmecha budeme tak moci vychutnat poměrně radikální změny, které tento patch přináší. Kromě questů, Tier 10 armor setů, úprav uživatelského interface a dokonce i 3D modelů. Nejdůležitější ale je asi content upgrade Fall of the Lich King - Icecrown Citadel - 3 5man dungeony a 10/25 raid,

9.12.2009 v 0:50 | Karma: 8,94 | Přečteno: 3249x | Diskuse| Ostatní

Pavel Bláha

Bravó inžinýrko Barešová

Obvykle považuju jakékoliv projevy odborářských předáků za něco co je naprosto mimo realitu. Dnes poprvé jsem jim musel (alespoň částečně) dát za pravdu. Nejsem zastáncem vydírání zaměstnavatelů v jakékoliv podobě, ale zase na druhou stranu musím uznat, že bez existence odborů by řada zaměstnanců skončila hůř než si dokážeme představit. Tenhle článek ale není o odborech. Tenhle je o BNV Consultingu.

8.12.2009 v 15:53 | Karma: 15,89 | Přečteno: 1706x | Diskuse| Média

Pavel Bláha

Jak je to vlastně s těmi zemědělci?

Dnes jsem se opět dočetl, že zemědělci na prostest proti nízkým výkupním cenám vylijí tisíce litrů mléka. Podotýkám, že nejsem národohospodář ani zemědělec. Možná právě proto tomu nerozumím. Snažím se uvažovat selským rozumem.

26.10.2009 v 12:38 | Karma: 16,63 | Přečteno: 1284x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1613x
Těším se na diskuzi s Vámi. Někdy, asi jako každý z nás, mám pocit, že některé věci prostě potřebuju okomentovat :) a idnes mi dal šanci. Už dávno