Televizní vysílání jako reklamní proud proložený kousky filmů …
Nezáleží na tom, jestli se díváte na privátní či veřejnoprávní stanici, všude je to podobné. Bloky reklam se prodlužují, jsou hlasitější, objevují se mnohem častěji a opakují se do zblbnutí.
Neuniknete jim, ani když přepnete jinam. Dokonce mám podezření, že se různé televizní společnosti domluvily a nasadily reklamní bloky na stejné časy, aby nebylo úniku.
Jednoho napadne, že ho snad na veřejnoprávních kanálech ochrání před reklamou koncesionářský poplatek, ale chyba lávky. Snad že se reklama neobjevuje každých patnáct minut, ale jen dvacet.
Když už televizní přístroj zapnu, většinou sleduji přírodopisné a dokumentární filmy, na ty hrané nejraději jdu do kina. Před pár dny jsem nostalgicky zatoužila shlédnout bondovku Thunderball a narazila jsem na brutální sled reklam, až se mi při tom vybavil stroboskop na diskotéce. Krom jiného mne zarazilo, že určitá reklama na bazénovou dlažbu byla v každém bloku. Marně dumám, jaká je logika takové strategie. Za každé puštění reklamy zadavatel platí, a když se rozloží pokaždé do jiného filmu, zdá se mi smysluplnější, protože ji uvidí více diváků. Zahlcený divák, který je nucen vidět ji pokaždé, dostává alergii a nakonec si výrobek nekoupí, protože si zafixoval s názvem firmy i averzi.
Se slzou v oku vzpomínám, když jsem se v dětství ráda dívala na reklamy německé ZDF, uváděné kreslenými trpaslíky. Byly pro mne hlavním důvodem sledování, ať už scénkami postaviček nebo vzdycháním nad německými bonbony …
A ještě dříve byly reklamy v kinech, než promítač přehodil kotouče s jednotlivými částmi filmu, vítanou přestávkou na cigaretu, panáka nebo odskočení si.
Dalším otravováním přes čáru bývají i upoutávky na pořady příští. I zde platí, že všeho s mírou.
Například už mnoho posledních dní vysílaná masírka na film „V síti“ v jakoukoliv denní a večerní hodinu, mne snad odrazuje se na ten film na ČT podívat, ačkoliv jsem původně chtěla. A není to jen tím, že jsem z kin zvyklá, že u řady filmů stačí vidět upoutávku, ve které často bylo to nejzajímavější a film už nic nového nepřinese a nepřekvapí. S koledou jsme diskutovali i o faktu, že tato upoutávka je drsná vzhledem k dětem, které ji vidí nepřipravené a může být pro ně hodně nepříjemná. Místo aby je rodiče postupně s ohledem na věk připravili na nebezpečí číhající „na sítích“, dostanou to naservírované bez přípravy natvrdo po večerníčku. A to je u filmu napsáno – vhodné pro 15+.
Vkládání reklam do filmů bývá součástí smluv při nákupu vysílacích práv. Tvůrci mají těžkou volbu když chtějí, aby se jejich díla co nejvíce vysílala. Bez reklam soukromé televize nefungují a film se zakázanou reklamou pak ani nekoupí.
Ovšem říkám si, kam až lze trpělivost diváka šponovat. Kdy se situace překlopí ve prospěch platforem dobrovolně placených divákem. Poplatky za filmy bez reklam nejsou tak závratné, a tak v bodě zlomu si velká část sledujících raději zaplatí, než aby podstupovala reklamní mučení. Možná k tomu už dochází, i když žádné výzkumy a statistiky jsem k tomu nečetla, a tak reklamy televizí cílí na sporadické diváky, jako jsem já, aby je náhodou nějaký spot neminul.
Štěpánka Bergerová
Víčkotrhači ...
... „První co udělám je, že to urvu a tím se částečně uklidním,“ líčil nedávno kamarád a ostatní mu souhlasně přitakávali
Štěpánka Bergerová
O starých značkách a nejen o nich ...
Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.
Štěpánka Bergerová
… o mámivé iluzi erotického prádla
Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.
Štěpánka Bergerová
Jezdí jak pražskej autobusák ...
...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???
Štěpánka Bergerová
Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu
Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí
Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...
Příměří v nedohlednu. Jednání Izraele s Hamásem v Káhiře ztroskotala
V Káhiře v neděli skončila jednání o příměří mezi radikálním palestinským hnutím Hamás a Izraelem,...
Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení
Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...
Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD
Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...
Prodám stavební pozemek při vjezdu do Nového Boru, je zde ele., voda, plyn i cesta
Chotovice, okres Česká Lípa
3 850 000 Kč
- Počet článků 525
- Celková karma 19,13
- Průměrná čtenost 2370x
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih