Luxus pro všechny? Děkuji, nechci.

Nedávno jsem v rádiu zaslechla reklamní kampaň jednoho obchodního řetězce, který lákal zákazníky k nákupům sloganem „Luxus pro všechny“. Chcete zažít pocit opravdového luxusu? Chcete prožít dovolenou snů v hodnotě 180.000 korun? Samozřejmě, že chcete! Zaregistrujte se právě teď  správnou odpovědí na naši otázku a buďte od pondělí na telefonu. V Ranní Show denně budeme volat na čísla z registrační databáze a na telefonu si počkáme jen 30 vteřin. Pak už jen stačí splnit jistou obchodně-dovednostní disciplínu: na jediné nadechnutí zopakovat 20x po sobě výraz "deset deka". Tenhle výkon vám přinese jednu z deseti denních výher a postup do pátečního finále. Hrajeme o dva poukazy na zájezd pro dvě osoby, každý v hodnotě 180.000,-Kč! Luxusní zážitky nejen v soutěži na našem rádiu vám připravil obchodní řetězec KUP ZDE VŠE A SKORO ZADARMO!

Co je vlastně luxus?
Ve výkladovém slovníku najdeme synonyma jako nadbytek, přepych, bohatství, pohodlí, „vše dohromady“. Tedy něco, co si nemůžeme dopřát každý den. Některé luxusní záležitosti si nedopřejeme ani jednou za celý život. Proto po nich někteří z nás tolik touží. Čím méně je mohou mít nebo zažít, tím víc je chtějí. 

Při nákupu nad 500,- Kč obdržíte u pokladny účtenku, na které naleznete unikátní soutěžní kód, který potom odešlete SMS zprávou. Tuto účtenku pečlivě uschovejte! Odešlete, dle pravidel této soutěže, hlas formou SMS ve tvaru ZADARMO mezera 20-ti místný kód z účtenky na číslo XHM YZ YZ. Každý účastník může do soutěže zaslat libovolný počet unikátních SMS. Cena 1 SMS je 6,- Kč včetně DPH..................................................... tak zní další návod na výhru luxusního automobilu.

Iluze o možné luxusní výhře, jenž zákazníky ponouká k vršení košů zboží, které by mohli nakoupit i jinde, vydrží  nakupujícím minimálně do zaplacení, obdržení účtenky s kódem, a zaslání za zmíněný poplatek na příslušné číslo. Co když zrovna já budu ten vyvolený!  Místo toho si nejspíš marketingový šéf  dopřeje za úspěšně zvyšující se obrat firmy a zaslané sms opravdu nějaké luxusní potěšení.
Neznám ve svém okolí nikoho, kdo  by nějakou takovou výhru získal, ale možná jsem jen neinformovaná a pohybuji se ve špatném prostředí.

Mnoho z těch, kteří podlehnou lákavým reklamám na utrácení za kódy, body, v akcích, by si možná při větší střídmosti, nepodlehnutí a uložení takto vyhozených peněz stranou, mohli čas od času dopřát něco LUXUSNÍHO.

Tak to dělám i já. Dopřát si jednou za čas něco kvalitního, krásného, pikantního, propracovaného, vychytaného, stojí za to odříkání si nabídkám zbytečností a plytkostí,  které na nás dennodenně útočí ze všech stran.
Na druhou stranu se i  pozvání na večeři v sebeluxusnějším prostředí  může stát,  přes kvalitu pokrmů, nápojů a skvělé obsluhy,  pouze protrpěným časem v případě, když se ze vztahu  k tomu, kdo Vás pozval, ztratila touha, láska a úcta. 

Luxus je pro mne cit, postavený na duchovních a estetických hodnotách.

Luxus je relativní.

Luxusem v jedné pohádce byla pro princeznu Zubejdu nabídka suchého chleba s tvarohem od dřevorubce, který vykácel stromy před  ložnicí jejího skvostného paláce.

Při návalu práce je pro mne  někdy luxusem natáhnout si tepláky a holinky, popadnout proutěný koš a vyrazit do lesa na houby. Lehnout si na paseku na hebký mech a pozorovat světlohru z paprsků pronikajících mezi stromy a alespoň na chvilku, chviličku NIC neřešit.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Štěpánka Bergerová | neděle 2.12.2007 19:22 | karma článku: 19,13 | přečteno: 1845x