Bez naší klubové kartičky si připlatíte …
Čím dál tím více si ve velkých obchodních řetězcích, nejvíce s potravinami a drogerií, všímám dvojích cen. Pro členy „klubu“ narůstá počet produktů, které si mohou koupit až cca o třetinu levněji než sprostý nezaháčkovaný nakupující. Nedávno jsem u regálu s vínem napočítala odhadem takových nabídek skoro třetinu, hlavně u nejvíce nakupovaného sortimentu. Řekla jsem si, no je to alkohol. Ale když to samé bylo i u regálu s jogurty, už mě to docela namíchlo.
Před časem to začalo nenápadně. Sem tam cedulička u nějakého zboží, že s klubovou kartou je o trochu levnější. Sem tam nějakou i mám, ale nepřeháním to, protože se mi tento způsob zákaznické věrnosti výměnou za poskytnutí osobních dat a šmírung zajídá, a také ráda nakupuji kde mne zrovna napadne. Úspěšně ignoruji sbírání bodíků k radosti dalšího nakupujícího, kterému je věnuji, aby si pak za ně mohl koupit ve slevě plyšovou opici nebo sadu nádobí, které nepotřebuje.
Zastávám teorii, že nejvíc ušetřím, když si koupím jednu věc, kterou chci nebo potřebuji za plnou cenu, než tři ve slevě za odměnu. To platí především u oblečení, kde řetězce perlí akcemi - s naším členstvím máte dva produkty s 20% a tři s 30% slevou.
Pravda, v potravinách občas koupím něco, co kupuji pravidelně, ve více balení v akci, ale jen náhodně. Smířila jsem se s tím, že jejich báječnou klubovou nabídku nevyužiji a zase tak o moc nepřijdu. Ovšem klubová cena o cca 30% nižší u základních věcí mi přijde spíš jako vydírání zákazníků a nikoliv lákavá pobídka ke členství. Jako by to to křičelo: Nebudete v klubu, tak máte smolíka!
Zdá se to přes čáru jenom mně, nebo i dalším lidem? Možná jsem divná já, když mne reklamy spíš odrazují od koupě než naopak, slevy nevyhledávám a před zaháčkováním v klubu utíkám.
Omezeně mám klubovou kartu v bazénu, fitku, provozovnách, které pravidelně využívám a jsem spokojená s jejich službami. Většinou takovou, která poskytuje množstevní slevu a nepábí množství osobních informací. A také se přiznám, že raději nakupuji v obchodech, kde klubové akce nemají žádné, pouze čas od času slevové, bez kterých už snad neexistuje ani jeden obchod.
Za mne se tedy nákupu ve výše jmenovaných štědrých kluboobchodech začnu vyhýbat a také platit více hotovostí, abych podpořila její setrvalou existenci. Zrovna tak míjím obchody, kde ze štítku zjistíte, že přepočítávají Euro 1:30.
Naštěstí se nevrhly na tento kurz a klubové vydírání všechny markety. Před chvílí jsem byla v jednom, kde měli slevy ve velkém bez podmínek. Ovšem, hárá ve mně obava, aby se tyto praktiky neobjevily všude. A nahrává tomu i fakt, že největší část trhu dnes ovládají nadnárodní řetězce, které mohou lecos diktovat a také to dělají. To je pak utopie myslet si, že tento nešvar vyřeší konkurence a volný trh.
Štěpánka Bergerová
O starých značkách a nejen o nich ...
Z různých reklam se na nás hrne všelijak pojatý výkřik, abychom vyměnili staré věci za nové, ale leckdy je třeba dávat pozor, abychom „nevylili vaničku i s dítětem“.
Štěpánka Bergerová
… o mámivé iluzi erotického prádla
Nedávno jsem byla na křestu povídkové knihy, kde autorka vetkla do úvodního textu inspiraci z příběhů vyslechnutých v kabince obchodu s luxusním prádlem.
Štěpánka Bergerová
Jezdí jak pražskej autobusák ...
...................................... aneb budou nám opravdu lépe, nejen ve veřejné dopravě, šoférovat roboti ???
Štěpánka Bergerová
Nerozumím jazyku ... aneb jak trochu zamotat robotům hlavu
Když mě některá vlezlá reklama na prohlížených sítích už opravdu otravuje, klikám na tlačítko SKRÝT. Ale tím to nekončí.
Štěpánka Bergerová
„Ale on/a to tak nemyslel/a ...?"
Ale myslel/a!!! ... aneb proč takové omlouvání vůbec neberu v potaz a jsem svým způsobem vděčná za rachot padajících masek.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
I na čarodějnice padaly rekordy. Nejtepleji bylo severně od Prahy
Na 24 ze 168 stanic fungujících alespoň 30 let v úterý, poslední den měsíce dubna, kdy se tradičně...
Chci víc peněz na vědu i bezúročné půjčky pro doktorandy, říká nový ministr
Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...
Green Deal nikdo nezmění. Vnímejme ho jako příležitost, radí Pavel Telička
Premium Česká republika slaví 20. výročí vstupu do EU. Pavel Telička tehdy český vstup v Bruselu...
Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...
- Počet článků 524
- Celková karma 17,50
- Průměrná čtenost 2374x
Knihy MOUCHA V LIMONÁDĚ a ZÁKLADY ŽENSKÉ ŽÁDOSTIVOSTI si můžete objednat na adrese: stepanka.bergerova@seznam.cz,
Více informací na Facebooku -(https://www.facebook.com/mouchavlimonade)
Budu ráda za vaši recenzi na Databázi knih