jen za 49  Kč / 1. měsíc

Sobotní Vratislav

Předtím než začnu popisovat návštěvu "fan zóny" v Polské Vratislavi(Wroclawi) bych chtěl zmínit svůj vztah k    této události a událostem jím podobným.  Akce typu Euro,mistrovství světa v hokeji atd. moc nemusím a to z několika důvodů,které bych rád popsal.

Připadné mi divné,to šílenství kolem zápasů,kdy naráz národy začnou vytahovat své národní vlajky,bít se do prsou a všude křičet,jak jsou hrdí,že jsou Rusami,Španělami či Němcami. Jsem aktivním fanouškem Baníku Ostrava. Trika či jiné věci se znakem,pro mě milovaného klubu, nosím dnes a denně pyšně na sobě a né jen v den zápasu. Dále mi vadí neskutečná komerčnost kolem těchto velkých události. Kdyby v Praze komunisti udělali nový "vítězný Únor",tak by o tom médiokracie,která ovlivňuje naše hlavy,napsala jen zkratkovitě. Mezi další důvody patří i to,že před EUREM byli perzekuováni fanoušci polských klubů v rámci vládního boje proti chuligánům,a to někdy zcela zinscenovaně,ale toto je kapitola sama pro sebe a minimálně na 2 kapitolu do knihy. Určitě bych mohl napsat milion dalších různých důvodů,proč nemám rád tyto akce,ale tyto 3 bych vyzdvihl.

S klukama jsme se tak nakonec ve 4 lidech vydali autem směrem na Wroclaw. Všichni k této akci mají podobný vztah jako já,ale chtěli jsme to,jak tím Polsko žije a všechno dokola spatřit na vlastní oči.V neposlední řadě si též projít krásné,600tisícové hlavní město Dolního Slezska.Potom,co překračujeme hranice na nás celé to dění kolem EURA padá a je těžké potkat auto,které by nebylo vyzdobené polskou vlajkou či dům na kterém by nebyli barvy symboluzijící příslušnost a věrnost Polské orlici. I přes výše uvedený důvod,proč to nemám rád se mi to zamlouvalo,jelikož jsem pytriotičně a nacionálně zaměřeným člověkem. Škoda jen,že to není tak i stále,protože tak by to i být mělo! Čím více se přibližujeme místu dění,tím více cítíme,jak je dnešní den pro Poláky důležity. Mezi auty na dálnici potkáváme i projíždějící krajany s vlajkami,kteří,vidíce českou poznávací značku,nás zdraví troubením a řvaním z oken a to i přes to,že my jedeme bez barev a symbolů Česka.

Po přijetí do Vratislavi nás čeká neskutečný humbuk. Krom  42 000 lidí na Městském stadiónu se tísnilo na 50  000 lidí  ve fanzóně+další tisíce a tisíce v hospodách .Odhadem mohlo být v centru na 70 000 hlav. Tamní "rynek" nabízel kulturní program už od 12. hodiny,kdy se na pódiu střídali různi umělci,mezi nimi například i Ewa Farná. Procházíme se po náměstí a vidíme Čechy,jež zpívají společně s Poláky:"Polska,bialo-czerwoni!" a poláky skájícími na"Kdo neskáče,není Čech,hop,hop,hop." Všude vládla přátelská atmosféra. Popíjíme nějaké ty piva a kolem 7.hodiny se vydáváme do Fanzóny,jelikož se bojíme aby nebyla uzavřena z důvodů naplnění kapacity. Uzavřena nakonec byla hodinu před zápasem.

Je šílené vedro a my čekáme ještě 2 hodiny na zápas v celkem hodně slušné tlačenici. Pot z nás jen srčí. Okolo prochází týpek s točeným,ale cena 8 ZL(50kč) není v naší cenové relaci. Navíc platit šlo jen přes nějaké podivné karty,které se prodávali a dobíjel bůh-ví,kde. Polská ekonomika a pivovary by z toho měli určitě více,kdyby se na nařízení UEFA  v zóně nesměl prodávat jen Carlsberg. Čas do zápasu se pomalu vleče,ale nakonec se přeci jen nahýbá k začátku. Byli jsme mezi samými Poláky a s rukou na srdci hrdě zpíváme národní hymnu. Fotbal samotný jsem zas až tak neprožíval.Ve zkratce řečeno..v 1.poločase nevyšel polákům "blitzkrieg" a 2.poločas už patřil nám. Jen si neodpustím takový ten náš čechismus. V Politice věřím tomu,že politici hájí zájmy rúzných kartelů. Pak bych se chtěl zeptat...čím zájmem je,aby Bary byl stále v základu?

Ale co postopili jsme. Můj názor na Euro je stále stejný,tak jak jsem ho popsal v 1.odstavci. Jednalo se však o mou největší Globální kulturní událost v životě a byl jsem s výletem spokojen. Vratislav je hodně nádherné město.Mohu doporučit k výletu. Taktéž Wroclavské diskotéky,které jeli do ranních hodin,byli super.Nádherné polky,jakby smet. I my jsme se drželi hesla,že domů se má jít za světla. :) Jediné bych jim však vzkázal a vyčetl...to jste nikdy nezažili,že si někdo rozděla stan a spí v něm vedle Lidlu? :D

Autor: Michael Augustini | pondělí 18.6.2012 17:29 | karma článku: 9,22 | přečteno: 731x

Michael Augustini

Turecko - výstup na Kačkar Dagi (3923 m. n. m.)

Po 4 dnech v Gruzii jsem se stopem přesunul do Kačkarských hor v Turecku. Po subtropech gruzínského pobřeží jsem se těšil na chlad tureckých hor...

25.10.2015 v 15:01 | Karma: 9,39 | Přečteno: 356x | Diskuse | Cestování

Gruzie - hora Kazbek a přístav Batumi

Na konci srpna jsem si vyletěl na výlet do Gruzie. Říkal jsem si, že by bylo moc fajn jít nazpět do ČR pěšky. Jak to nakonec celé dopadlo? Úplně jinak, ale nutno říci, že na zajímavosti to tomuto výletu neubralo. Čtěte dál...

14.9.2015 v 22:47 | Karma: 12,33 | Přečteno: 561x | Diskuse | Cestování

Michael Augustini

Cesta do Gruzie - nazpět do ČR pěšky?

Zní to možná šíleně, ale přesně takhle to chci udělat. Zítra letím do Gruzie a pokud najdu ve vesničce Stěpansminda stejně laděné odvážlivce, pokusím se vystoupit na horu Kazbek. No a z Kazbeku jít pak do ČR pěšky, a bez peněz...

30.8.2015 v 17:37 | Karma: 8,60 | Přečteno: 487x | Diskuse | Cestování

Numerologie

Nikdy předtím bych nevěřil, že půjdu do něčeho takového, jako je numerologický rozbor data narození. Jelikož jsem ale duchovně založený člověk a různým, i velmi alternativním, metodám sebepoznání nakloněn, tak jsme do toho šel...

6.8.2015 v 18:39 | Karma: 7,12 | Přečteno: 312x | Diskuse | Ostatní

Poznej Česko

Vydej se na cestu a objev krásy své vlasti stejně jako je poznám i já. Bude to stát jen pár korun. Ano, i letos se tuzemské železnice dočkají prázdninové jízdenky Českých dráh. Chceš vědět víc? Tak čti dál!

10.6.2015 v 20:43 | Karma: 7,83 | Přečteno: 300x | Diskuse | Ostatní

Novinky na iDNES Premium: Každý den rozdáváme bazény za 100 tisíc Kč

15. července 2024,  aktualizováno  22.7 8:34

Léto je v plném proudu, teploty pravidelně stoupají nad 30 stupňů a schladit se ve vodě je jistě...

Můj syn Xavier zemřel, říká Musk o transgender dceři. A chce zničit „virus woke“

24. července 2024  11:37

Miliardář Elon Musk tvrdí, že byl podveden, když dovolil svému synovi stát se transgender ženou. V...

IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě

19. července 2024  9:25,  aktualizováno  22:33

Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s...

Sto tun obilí za hodinu. Na Hané mají výjimečný kombajn, jeden z patnácti na světě

22. července 2024  14:31

Až sto tun obilí dokáže za hodinu sklidit nový kombajn CR11 firmy New Holland, který vyjel do...

VIDEO: Kapitán výletní lodi v Řecku spláchl vlnou turisty na pláži. Vyšetřují ho

23. července 2024  9:29

Nevyžádané dobrodružství na jinak poklidné dovolené zažili v sobotu turisté na pláži Agios Stefanos...

Zahájení na lodích a v kapkách deště. Olympiádu zažehli Riner a Pérecová

26. července 2024  18:35,  aktualizováno  27.7

Zahájení, které nemá obdoby. Poprvé v historii se slavnostní ceremoniál přesunul mimo stadion....

Rozvojové země se topí v rekordních dluzích, odnášejí to nejchudší, říká studie

27. července 2024

Většina států po celém světě dlouhodobě bojuje s vysokými dluhy. V případě rozvojových států ale...

Pověst jejich zmrzliny překročila hranice. Vsadili na řemeslnou výrobu

Za tři dekády se z malé cukrárny na konci světa stalo zmrzlinářské impérium Adria Gold. Vyrábí...

Prsty už slábnou, hlásí Petr Janda. Na pódiu chce ale zůstat až do konce

27. července 2024

Letošní červencová party na zahradě Petra Jandy se nesla v havajském duchu. A její nejzářivější...

Budoucnost závisí na tom, co děláme právě teď!