Jak jsem důstojně oslavila první rok migrantství

V mém věku by se mělo slavit všechno, co jen trošku za oslavu stojí. Život je krátkej a není čas fňukat. Už rok jsem uprchlicí na volné noze, bez vlastní střechy nad hlavou, ale jsou horší situace v životě.

Rok… rok bydlím v podnájmu s nejasnou vyhlídkou vlastního domova. Můj život se dostal na rozcestí a já si vybrala cestu ne jednoduchou, ale svobodnou. Měla jsem tak učinit dávno, to dnes už vím, ale nešlo to. Mám vlastnost, která mi komplikuje život, i když možná že je to naopak. Já prostě v každém vidím to lepší, mám tendenci omlouvat chyby druhých a doufat, že jsou hodnější, než se jeví. Proto jsem se nechala tolik let vláčet a manipulovat v patologickém vztahu. Stačilo (když jsem se vzepřela a podala žádost o rozvod), přesvědčivě hovořit o tom, že to už bude jiné, že se to změní. Čtyřikrát jsem uvěřila...

Svůj rok na svobodě jsem se rozhodla oslavit pobytem v Mariánských Lázních, neboť jsem zkušenou lázeňskou odbornicí, a tudíž vím, že jedině v lázních o mě bude pečováno. Mariánské Lázně jsem si vybrala záměrně – nikdy jsem tam nebyla a jede tam vlak bez přesedání. Volba to byla znamenitá a já vás zvu na týdenní pobyt v krásných, malých a laskavých lázních a jejich půvabném okolí.

Bydlela jsem v krásném a noblesním hotelu Falkensteiner. Zvolila jsem ho kvůli pěti bazénům a skvělým recenzím. Skutečnost předčila moje očekávání.

Stačilo z Hlavní třídy vylézt kousek do kopečka a byla jsem na místě.

Hotel Falkensteiner je jen malý kousek od pravoslavného chrámu sv. Vladimíra.

Bydlela jsem pod střechou a výhled jsem měla famózní. Jen co jsem se ubytovala, omrkla jsem terasu a vlezla do bazénů, z nichž jeden je venkovní a jeden dokonce se slanou vodou.

Mariánské Lázně jsou roztomilé, jiný výraz mě nenapadá. Ovšem ceny v občerstvovnách už tak roztomilé nejsou, proto jsem byla ráda, že mám stravu zajištěnou v hotelu, a to stravu zcela jedinečnou; pravé kulinářské hody, kdy se nejen skvěle najíte, ale taky oko potěšíte. Zde malý vzoreček - mořské plody a čokoládový košíček. Mňam!

Ovšem jako správná  lázeňská krasavice jsem si dávala na kolonádě tu kafe, tu víno a taky sem tam limonádu. Po doplnění tekutin jsem vyrážela na průzkum.

Císař František Josef I. a král Edward VII. se v Mariánkách setkali v roce 1904, ovšem jejich sochy tu stojí od roku 2014.

I večer je bezva projít se po kolonádě, poslechnout si zpívající fontánu a užít si noční lázeňský život, který je během týdne celkem klidný, zato v pátek a v sobotu to žije; nejen večer, ale i přes den. Například lze potkat dámy a pány jako z doby monarchie. A kdybyste si chtěli koupit slunečník, není to problém.

Ensana Nové Lázně - hotel jeden z nejkrásnějších; taky má pět hvězdiček.

Goethovo náměstí. Malý kousek nad náměstím jsem objevila koutek romantický a svérázný, žijící vlastním nelázeňským životem. Paní, které na fotce kouká jen hlava, čistila na zápraží houby.

Pokud se chcete mrknout na Mariánské Lázně svrchu, stačí se vyšplhat třeba na rozhlednu Hameliku a naskytnou se vám úžasná panoramata.

A když se vypravíte ještě kousek dál, octnete se rázem nejen v krásné přírodě, ale taky mezi původními stavbami, které jako by vypadly z dobového obrazu. Stojí za to jet se mrknout na Kladskou a projít si naučnou stezku. Kladská leží v centru nejcennějšího území Slavkovského lesa a stezka mě nadchla. Pokud byste se rozhodli poobědvat, nabídnou vám ve zdejším loveckém zámečku, nebo v hostinci U  tetřeva vybranou krmi, ovšem musíte počítat s dost vysokými cenami. Já jsem se najedla U tetřeva, kafe si dala v zámečku a palačinku v Myslivecké hospůdce. To víte, celej den v přírodě, to vyhládne.

Nepřipadá vám, jako bychom se ocitli ve Švýcarsku? Není divu, však to byl taky záměr knížete Otto Sigismund Schönburg-Waldenburga, který Kladskou založil.

A tady máme další mariánskou zajímavost. Boheminium. Zajisté poznáváte nejznámější lázeňské stavby, ovšem v měřítku 1:25.

Zámek v Litomyšli, nebo třeba poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře.

Nejen Mariánské Lázně, ale taky zámek Kynžvart stojí za návštěvu. Jenže bylo pondělí, a to jsou zámky zamčený.

Cheb a jeho slavný Špalíček.

Moc se mi taky líbil Bečov nad Teplou. Tam mají hrad, zámek i panoramata.

Ovšem úplně nejvíc se mi líbilo v lese. Hřiby kam se podíváš, a taky muchomůrky. Ty já mám ráda, samozřejmě že ne na jídlo, ale je na ně pěkný koukání.

Tyhle hříbky na mě koukaly, když jsem si odskočila na poznávací stezce v Kladské asi tak dva metry od dřevěnýho chodníčku.

Můj úlovek, který jsem dovezla domů a nadělala z něj omáčku. Mňam...

Muchomůrky. Krasavice, které zdobí les.

Vrátila jsem se po týdnu zpátky do Prahy. Začíná můj druhý rok bez vlastní střechy nad hlavou...

Autor: Zuzana Zajícová | pondělí 14.9.2020 9:54 | karma článku: 32,69 | přečteno: 1481x

Zuzana Zajícová

Mezinárodní den menstruace a jiné důležité svátky

Včera byl, představte si, Mezinárodní den menstruace! Ve snu by mě nenapadlo, že i taková záležitost může mít svůj mezinárodní den.

29.5.2024 v 12:59 | Karma: 25,67 | Přečteno: 674x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Ostříhala jsem se, jen se o tom nikde nepsalo

Andrej se rozešel s Monikou a ví o tom celej svět... abych byla přesná -všichni čtenáři bulváru a internetu.

27.5.2024 v 9:18 | Karma: 26,65 | Přečteno: 701x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Panský kočí – kola se mu točí aneb Seriózní a odborná studie řidičů.

Bydlení na venkově, byť za humny naší matičky Prahy, mělo svá úskalí. Například doprava do zaměstnání.

22.5.2024 v 11:57 | Karma: 28,50 | Přečteno: 784x | Diskuse| Ostatní

O (ne)opalování

No jo, je to za chvíli tady. Léto. Narodila jsem se jako blondýna. To znamená jediné; sluníčko je můj nepřítel! K zlatým kudrnám jsem totiž dostala do vínku bílou mírně nazelenalou pleť. Kdo je blond, ví, o čem mluvím.

20.5.2024 v 12:04 | Karma: 27,99 | Přečteno: 630x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Zajícová

Jak jsem způsobila mezinárodní ostudu

Nedá se nic dělat, je to tak. Způsobila jsem mezinárodní ostudu a zapříčinila totální neúspěch našeho kulturního vyslance v senzačním a jedinečném velkopořadu Eurovision Song Contest 2009...

10.5.2024 v 9:50 | Karma: 30,31 | Přečteno: 2324x | Diskuse| Ostatní

Policie v pohotovosti kvůli hrozbě terorismu. Zadržela podezřelého cizince

8. června 2024  23:01,  aktualizováno  9.6 12:41

Policie dopadla cizince podezřelého ze zvlášť závažného zločinu, po kterém vyhlásila pátrání v...

V Turecku zemřela česká zpěvačka Victoria. Zavraždil ji její vlastní manžel

14. června 2024  8:59,  aktualizováno  11:23

Česká zpěvačka Victoria byla zavražděna v Ankaře. Podle tureckého portálu Hürriyet ji zabil její...

„Ukrajinská sebevražda“. Intriky v Kyjevě čím dál víc frustrují Západ

11. června 2024  19:21

Kádrové změny nezmítají jen ruským ministerstvem obrany, rostoucí pozornost vzbuzují i rošády v...

Dar pro Ukrajinu prostřednictvím Čechů vyvolal na Tchaj-wanu bouři

10. června 2024

Premium Dar, který má pomoci Ukrajině s obnovou tamního zdravotnictví, způsobil na Tchaj-wanu politický...

Volby vyhrálo ANO před SPOLU. Stačilo! i Přísaha mají dvě křesla, propadli Piráti

9. června 2024  20:29,  aktualizováno  10.6

Volby do Evropského parlamentu vyhrálo v Česku hnutí ANO. Od voličů získalo 26,14 procenta hlasů,...

Převrat v britské politice? Nacionalisté v průzkumech poráží vládní stranu

16. června 2024

Premium Do britských parlamentních voleb zbývají ani ne tři týdny a vypadá to na velký propadák vládních...

Past na mobil v ruce. Chorvatské radary řidiče vyfotí a rovnou mu pošlou pokutu

Premium Řidiči cestující v létě na dovolenou do Chorvatska mohou být nemile překvapeni, když jim do Česka...

Čokoládová holčička osladila život v SSSR. Boj o svou tvář ale prohrála

16. června 2024

Seriál Kdo by neznal Aljonku. Nejslavnější ruská čokoláda je na trhu už téměř šedesát let a její věhlas...

Do konce měsíce výrazně zúžíme tým, slíbil Bartoš po volebním debaklu Pirátů

15. června 2024  14:30,  aktualizováno  22:39

Reformy vnitřního fungování a kampaní Pirátské strany je třeba provést do konce příštího měsíce....

Nejradši mám chleba se sádlem. A taky ráda píšu.

...že je Hodně mužských, málo chlapů (1. knížka), vím moc dobře. Jaké jsou Nezbytné pomůcky zralé ženy (2. knížka), taky vím, stejně tak vím, jak  umí být Drsný život zralé ženy (3. knížka), ale pořád ještě Tančím u tyče (4. knížka) a můj život mi právě zpestřil Lotr (5. knížka)