Slavíky měl vyhrát Ortel

Anketa Slavík je jen nafouknutá bublina, továrna na peníze a jeden podprůměrný zábavný večer v televizi. Dokazuje to „skorovítězství“ téměř neznámého, v rádiích nehraného, do televize nezvaného pana Hnídka.

Bílá-Gott-Kabát. To je svatá trojice, která stále dokola a dokola ovládá tuto anketu. Podívejme se schválně, jak průkazné je hlasování. Podle pravidel ankety dostává od hlasujícího první interpret 3 body, druhý 2 body a třetí 1 bod. Jestliže Bílá obdržela zhruba 41 tisíc bodů (všimněte si, že nejde o hlasy, ale body), tak pro ni poslalo sms zhruba 13 a půl tisíce hlasujících (předpokládám totiž, že ji většina smskujících chtěla vidět na první pozici). Gotta podle tohoto propočtu poslal na první místo podobný počet hlasujících a Kabát něco přes 10 tisíc hlasujících (měl něco přes 30 tisíc bodů).

  Kapela Ortel dostala zhruba 20 tisíc bodů (pořadatelé započítali loňský výsledek). Pokud pro kapelu vloni hlasovali opravdu hlavně skalní fanoušci, kteří se na své interprety těší, chodí na jejich koncerty do nároďáků, kulturáků a klubů, a kterým se líbí silácké kontroverzní texty někdy i balancující na hraně zákona, byli to téměř určitě lidé odlišní od hlasujících pro Gotta, Bílou nebo Kabát. Jestliže tedy své oblíbence posílali na první místo (tudíž jim udělovali po 3 bodech), pro kapelu Ortel hlasovalo něco přes 6 a půl tisíce příznivců. Pokud vezmeme v potaz, že jen FB profil pana Hnídka (alias Ortela ) sleduje přes 20 tisíc lidí, pak naprosto nechápu, co se pořadatelům z Musica Bohemica ,s.r.o. (organizátor Slavíků) nelíbí.(Na konci výsledků firma vydala prohlášení).

  V pravidlech opravdu pořadatel uvádí, že je nepřípustné, aby „ došlo k využití databází, adresářů či sociálních sítí k organizovanému vyzývání (agitaci) k podpoře určitého subjektu a to nad rámec zásady fair play nebo pravidel“. Fanouškovský FB profil „Tomáš Ortel Českým slavíkem 2017“ má ovšem jen zhruba tisíc sledujících (plus mínus Tonda a Fanda z Horní Dolní). Jak může taková „masa“ lidí ovlivnit tak „důvěryhodnou“, „všemi uznávanou“ anketu?  A jak je tedy možné, že Mistr může na svém FB profilu dělat víceméně to samé jako fanoušci Ortela? (FB profil Karla Gotta, který má bezmála čtvrt milionu sledujících, obsahoval taktéž odkaz na to, jak má vypadat smska pro božského Karla.)

  No je to velmi prosté! Protože do Slavíka už dávno nikdo nehlasuje. Je to zapomenutá anketa, která jednou za rok zaplní jeden večer na hlavní televizní stanici. Kdo z vašeho okolí dává hlas svému oblíbenému zpěvákovi? Zeptejte se svých dětí, známých, kolegů z práce, kdo hlasoval. Dozvíte se to, co já. Vůbec nikdo. Proto je tak velmi snadné, aby skalní fanouškovská základna čítající pár set  mladých mužů často s extremistickým myšlením, poslala tohoto podprůměrného zpěváka do čela Slavíka.

  Co je na tom ale nejvíce vtipné, je fakt, že velká televizní stanice celou tuto šarádu uveřejňuje s velkou parádou v hlavním vysílacím čase jako anketu o nejpopulárnějšího zpěváka-zpěvačku-kapelu a 1,5 milionu diváků, kteří pořad sledují, tomu dokonce věří. A tak se stávají nejen  přispěvateli v nafukování této bubliny, ale zároveň dobrovolnými konzumenty mnoha reklam, které se na tuto pseudoanketu navážou. A to včetně hlavního sponzora, který by nám asi rád nalil čisté minerální vody….Ta však zůstane po letošku trošku zakalená.

 

Autor: Zuzana Růžičková | neděle 26.11.2017 21:11 | karma článku: 39,04 | přečteno: 2915x