- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Není to těžké. Stačí si uvědomit, že to, že někdo neslyší nebo špatně slyší, není vidět. Slepec má bílou hůl, vozíčkáře poznáme také snadno. A my? Občas je vidět sluchadlo, někdo mluví rukama… Existuje mnoho desater o komunikaci s lidmi se sluchovým postižením. Co je základem?
1) Když hned nereagujeme – nejsme hloupí! Třeba jen neslyšíme.
2) Upoutejte pozornost – nemusíme hned dostat ránu do zad, stačí poklepat na rameno.
3) Nekřičte! Mluvte zřetelně a hezky vyslovujte – každopádně přirozeně, nic se nemá přehánět. Odezírání je náročné, někdy si zkuste vypnout u TV zvuk.
4) Musíme na Vás při komunikaci vidět – udržujte oční kontakt a zůstaňte pod světlem. Stíny a šero nám odezírání opravdu ztěžují.
5) Nebojte se použít tužku a papír! Mobil je také výborná pomůcka.
6) Znakový jazyk neumí a nepoužívají všichni, gestům a řeči těla však rozumíme všichni.
7) Nebojte se začít!
Pojďme si povídat a najděme společný jazyk!
Další články autora |
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč