Stavební lobby ohrožuje cestující více než hluk okolí železnice.
Co už chápu méně, jsou protihlukové stěny daleko od zástavby. Nechrání nikoho - a zřejmě jsou jen zdrojem zisků stavebních firem a jim zavázaným úředníkům na Ředitelství silnic a dálnic. Příkladem například protihluková stěna na silnici I/13 na konci obchvatu Ostrova, kde stěna chrání zahrádkářskou kolonii.
Samostatným případem jsou protihlukové stěny na železnici. Ty se budují téměř souvisle na všech nejen nově budovaných tratích (těch je naprosto mizivě - od roku 2000 jen několik málo kilometrů), ale především při všech rekonstrukcích a opravách i ve stávající trase.
Přitom od roku 1990 došlo k výraznému poklesu objemu nákladní dopravy na železnici, nová moderní vozidla mají mnohem nižší hlučnost, a po rekonstrukci železničního svršku při použití souvisle svařených kolejí na pružném uložení je jízda vlaku o poznání tišší než dříve. Tato opatření samotná snížila výrazně hlučnost v okolí železnice a nevidím naprosto žádný důvod na budování tisíců kilometrů protihlukových zdí. Tyto neprůhledné stěny snižují komfort cestujících - komu by se chtělo koukat do zdi? A nyní přichází naprosto šokující zjištění - že protihlukové stěny ohrožují samotné cestující, protože v případě nehody se velmi zvyšuje náročnost zásahu záchranných složek, pokud dokonce není téměř nemožný. Při testu, který se konal tento týden na tzv. koridou v jižních Čechách, se záchranářům ani při použití nejmodernější techniky nepodařilo stěnou proniknouit! Informuje o tom například článek na Dopravním webu.
Reakce na sebe nedala dlouho čekat a již o den později vydal tiskovou zprávu Svaz cestujících ve veřejné dopravě.
Problematikou protihlukových stěn ve vztahu k přírodě se zabývají i ochránci zvířat. Zvěř, která se mezi stěny dostane nemá šanci uniknout a je masakrována projíždějícími vlaky. A to v místech, kde hluk rozhodně nikoho neohrožuje - třeba v lesích mezi Rokycany a Holoubkovem, nebo v okolí Jesenické přehrady u Chebu.
A já se ptám - komu slouží protihlukové stěny? Po "vygooglování" hesla protihlukové stěny mám celkem jasno. Desítky výrobců na trhu, zajištěný kšeft špatnou legislativou. I proto máme nejdražší dopravní stavby na světě. Dokáže někdo situaci změnit?
Nebo zodpovědní čekají, až se na železnici stane velká nehoda a výsledky testu z tohoto týdne budou potvrzeny mrtvými v "odhlučněných" márnicích?
Miloslav Zítka
Zelená pro vlaky do Horního Slavkova
V roce 1997 stát pro svou neschopnost dělat alespoň pravidelnou údržbu uzavřel železniční trať Loket - Krásný Jez přes Horní Slavkov. Po devíti a šestnácti letech byly zprovozněny okrajové úseky tratě z obou stran. Kdy bude celá?
Miloslav Zítka
Karlovým Varům hrozí dopravní kolaps !
Karlovy Vary podléhají tlaku developerů a hodlají vyklidit stávající terminál na dolním nádraží. Nabízí řešení, které dle mého názoru je výrazně horší a zkomplikuje už i tak složitou situaci. Karlovým Varům hrozí dopravní kolaps !
Miloslav Zítka
Ministerstvo dopravy blokuje rozvoj regionální železnice.
Dnes projednává vláda materiál Ministerstva dopravy o financování regionální železniční dopravy po roce 2019. Materiál ve svém důsledku blokuje další rozvoj regionální železnice a to i proti vůli krajů.
Miloslav Zítka
Rozhodne o trati 097 rozum nebo úplatek?
Železniční trať 097, poškozená sesuvem nad dálnicí D8, by měla být rozhodně obnovena. Nebo o jejím osudu rozhodne "úplatek" Ústeckému kraji ve formě navýšení prostředků na opravy silnic v mnohem vyšší částce a ten neobjedná vlaky?
Miloslav Zítka
Kraje musí změnit pohled na veřejnou dopravu
Kolega ze Svazu cestujících ve veřejné dopravě Ing. Tomáš Tužín se zamýšlí nad systémem optimalizací železniční dopravy. Na problematiku se nedívá jen izolovaně z pohledu železnice, ale popisuje ji v širších souvislostech.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps
Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...
Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí
Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...
iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Získejte i vstupenky na MS v hokeji
Před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji přichází iDNES Premium s mimořádnou akční nabídkou....
Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě
Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 839x
Poskytovatel služeb pro sportovce
mz-sport.cz
Atlet, běžec, maratonec.
http://rozbehamevary.cz
Člen výkonného výboru Karlovarského krajského atletického svazu
Předseda atletického klubu ŠAK Chodov, člen volného sdružení ŠAK CHODOV MARATON TEAM