Výrobní strategii určuje majitel firmy, tedy Volkswagen

Zbytečná hysterie je kolem úmyslu vedení německé automobilky, že by škodovka neměla konkurovat jiným firemním značkám. Už dříve chtěli ruští majitelé převést výrobu letadel z Kunovic do Ruska.

V obou případech zdůrazňuji, že je právem vlastníků rozhodovat o výrobním programu konkrétní firmy. Takže jestli by ti ruští rozhodli o převodu výroby letadel L 410 na území Ruské federace, je to jejich nezadatelné právo, i když se nám to nemusí líbit. A stejně je v kompetencích akcionářů Volkswagenu určit výrobní program pro mladoboleslavskou Škodu. Jenom této společnosti vděčíme za zachování výroby aut pod značkou s okřídleným šípem. Ona totiž přinesla potřebný kapitál, který umožnil vývoj nových typů aut a rozvoj výroby.

Ilustrační foto

V posledním roce socialismu bylo v České republice vyrobeno podle webu automix.denik.cz v roce 1989 183 tisíc osobních aut. V roce 2018 jen pod značkou Škoda poslali dělníci na svět 886 tisíc osobních aut. Obavám se, že kdyby tato naše největší automobilka byla zprivatizována českou cestou nebo zůstala státní firmou, tak by jí chyběl potřebný kapitál na nutnou modernizaci výroby a čekal by ji nevyhnutelný krach.

Ptal jsem se některých českých manažerů společnosti Bosch, který má také německého vlastníka, a u nás v Českých Budějovicích zaměstnává na čtyři tisíce lidí včetně odborníků ve výzkumném a vývojovém centru a nejedná se tedy o pouhou montovnu, jestli se k ním Němci z vedení chovají povýšeně a arogantně. Odpověděli shodně a jasně, že ne. Naopak berou je jako rovnocenné partnery a firemní kultura v této společnosti by mohla být vzorem pro mnohé české podnikatele. Je faktem, že Bosch je nejlepším zaměstnavatelem v Jihočeském kraji.

Kdysi jsem četl v Reflexu rozhovor s jedním z vrcholových manažérů Volkswagenu a ten si pochvaloval lidi ze Škodovky, kteří podle něj na rozdíl od Španělů ze Seatu mají vůli a snahu řešit problémy.

Obávám se, že mnozí ti, co by chtěli diktovat jedné z největších světových automobilek, co má nebo nemá dělat, v životě neřídili ani malý dvoreček, moc toho neumí, ale jinak se cítí jako ředitelé zeměkoule. Mohu je ujistit, že jejich názory nikdo z Volkswagenu nebude brát vážně. Není to v žádném případě jejich fabrika a nějaké socialistické představy o společném vlastnictví jsou mimo.

Na závěr nabízím porovnání pracovních nabídek na srovnatelné pozici THP českobudějovického Bosche a Letu Kunovice. Vyhodnocení nechám na laskavém čtenáři.

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-predseda-predstavenstva-schafer-diess.A200802_223133_automoto_fdv

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/tradicni-ceska-letadla-l-410-budou-vyrabet-rusove-odborari-z/r~d2bf7b16527311e7b65b0025900fea04/

https://automix.denik.cz/magazin/moderni-autoprumysl-slavi-v-cr-30-let-srovnani-z-let-1989-a-2019-20190628.html

http://www.let.cz/jobs/SAMOSTATNÝ%20MATERIÁLOVÝ%20SPECIALISTA.pdf

https://jobs.smartrecruiters.com/BoschGroup/743999712470297-vyvojar-specialista-na-plasty?trid=b40fc9c0-61f5-440e-a8d5-156e4acd9b83

https://www.idnes.cz/auto/magazin/octavia-scout-nejlepsi-skodovka-do-terenu.A070219_132301_auto_testy_fdv

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Ziegler | úterý 4.8.2020 17:47 | karma článku: 20,24 | přečteno: 881x