- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Národní kulturní památka je ale nyní na světě a otázka, co s ní, také?.
„Celý tento problém by se měl řešit, co nejrychleji, pragmaticky a s ohledem na budoucí generace. Řešení existují, a v každém případě by neměli být dále „bití“ občané Žižkova. Zatím však trpí tím, že do těchto míst stále přijíždí značné množství nákladních aut, takže lidi obtěžuje prašnost, velký hluk a tyto kamiony také ničí povrch vozovek. Do této oblasti se také stahuje hodně narkomanů a bezdomovců, což místním obyvatelům samozřejmě vadí,“ řekl Bellu.
Podle jeho mínění by radnice Prahy 3 měla být spíše takovým mediátorem tedy rozhodčím ve sporu o budoucnost oblasti bývalého nákladového nádraží a hledat co nejlepší řešení v ose investor, magistrát, občané.
„Situace, kdy se z investora stává pro vedení městské části Prahy 3 pomalu veřejný nepřítel číslo 1 a zadělává se tak na budoucí dlouholeté soudní spory, neprospívá nikomu a ničemu,“ uzavřel Bellu.
Je jasné, že i průmyslové objekty si v některých případech zaslouží památkovou ochranu. Ovšem v tomto případě si také myslím, že tohle zrovna není tento případ. Kdyby v dobách minulých existovala důsledná památková ochrana, tak se také mohlo stát, že místo plaveckého bazénu v Podolí by byla stará vápenka a to by asi nikdo nechtěl. Prostor bývalého nádraží Žižkovy by proto měl být vyřešen ve prospěch lidí na Žižkově.
Další články autora |
Světlá Hora - Dětřichovice, okres Bruntál
2 490 000 Kč