Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

World of Warcraft Shadowlands: Důvody, proč se těšit na novou expanzi

Osobně se na novou expanzi těším. O Shadowlands se toho už ví relativně dost. Pokusím se shrnout důvody proč se na novou expanzi těším. Zároveň také napíšu i některé nápady, co by hře mohly pomoci.

Na poli MMORPG her není moc her, které by kvalitou dokázaly překonat nebo alespoň vyrovnat World of Warcraft. Vesměs by se tyto hry daly spočítat na prstech jedné ruky. 
V současné době běží alfa verze nové expanze. Prvotní záběry vypadají zajímavě. Nové lokace jsou unikátní. Zvlášť se mi líbí Maldraxxus a Revendreth. Naopak, původně mi Bastion nepřišel moc zajímavý, ale v rámci alfy jsem viděl část průchodu z této lokace, a můj původní názor se nepotvrdil. 
Hra projde tzv. level squish. Tedy, optimalizuje se počet levelů, což by mělo mít za následek, že nový hráči nebudou mít před sebou tak velké množství obsahu, kterým budou muset projít. Hra nově bude mít pouze 60 levelů, přičemž pro přístup do Shadowlands bude nutno mít level 50. Nové postavy budou mít dvě možnosti jak začít. Buď začnou "postaru" nebo můžou projít novou počáteční lokací, která jim poměrně návodně ukáže základní mechaniky hry. Zároveň se změnou počtu levelů se bude měnit tzv. item level. V současné době mají dobří hráči okolo 470 ilvl. V nové expanzi bude počáteční vybavení startovat přibližně na item levelu 75. Tuto změnu hodnotím velmi pozitivně, level squish je ve hře potřebný. Blizzard mohl být v tomto směru radikálnější a zeštíhlením mohlo projít i množství mincí, které ve hře získáváte. Už teď se ceny na aukcích pohybují ve statisícových číslech.   
Jsem zvědavý na systém frakcí, které v Shadowlands uvidíme. Blizzard představil, že systém frakcí by měl ovlivnit vybavení postavy a měly by se i objevit nová kouzla, která se vážou ke konkrétní frakci. Co jsem se díval na ty frakce, nepřišly mi ty kouzla moc zajímavá.
Další novinkou, kterou ve World of Warcraft uvidíme je Torghast. Bude se jednat o věž, kterou bude hráč prolézat patro po patře, aby se dostal co nejdál. V rámci průchodu bude hráč sbírat bonusy, které by mu měly průchod ulehčovat. Dle mého názoru se jedná o zajímavou novinku, nicméně neočekávám, že by měla hráče zabavit dlouhodobě. Osobně si myslím, že vydrží déle než ostrovní expedice v rámci datadisku Battle for Azeroth.
Nápady, čeho by se měl Blizzard oprostit, aby Shadowlands byl kladně přijat:

  • Menší počet nutných daily a weekly úkolů

Warfronty, world questy, úkoly v Nazjataru a Mechagonu, world bossové, visions. To je jen hodně stručný výčet úkolů, které by každý hráč měl plnit, aby získal vybavení, azerite power a další měny, které jsou ve hře používány. Blizzard by se měl inspirovat u toho, jak přepracoval systém NPC, které posílá hráč na úkoly, tedy udělat z něho pouze doplňkovou činnost, u které si sám hráč zvolí, jestli ji chce dělat.  

  • Zachovat význam raidování a dungeonů

Co se Blizzardu daří velmi dobře, je zpracování dungeonů a raidů. V minulých expanzích jsem měl pocit, že od určité chvíle je chození do dungeonů naprosto nerelevantní. Důvody jsou poměrně logické, nezískáte tam lepší vybavení. Pokud nejste člověk, co získává vybavení na tzv. transmog (změna vzhledu vašeho vybavení) nebo nesbíráte achievmenty, nemáte jediný důvod tam chodit. To se podařilo změnit v rámci současné expanze. Důvodem proč chodit dungeony, i když tam nezískáte lepší vybavení, jsou dva. Za prvé, v rámci weekly questů můžete mít za úkol porazit některého z bossů, kteří se nachází v některém z dungeonů. Nicméně druhým, tím hlavním, důvodem je tzv. mythic obtížnost. V rámci těchto mythic dungeonů získáváte lepší vybavení, než které padá z Raid Finderu.
V rámci alfa verze Shadowlands jsem viděl první náhledy, jak budou dungeony vypadat. Někteří bossové vypadají genericky, nicméně celkově mám z podoby dungeonů dobrý pocit.

  • Méně náhodnosti

Náhodnosti je ve hře až moc. Do hry přibyly tzv. korupce. To je speciální vybavení, které je opatřeno vylepšením. Tyto korupce jsou nicméně náhodné, takže aby hráč získal ty co chce, musí opakovaně hrát. Náhodnost se projevuje v mnoha dalších ohledech (náhodně se vám může vylepšit vybavení, které získáte z úkolů, atd.). 

  • Lepší zpracování vybavení

U vybavení chybí ten požadovaný wow efekt, který ve dřívějších verzích hry byl. Ve hře chybí zajímavé itemy typu Thunderfury nebo Sulfuras. Částečně je to díky transmogu, nicméně hlavním problémem je, že vybavení z posledních expanzí je až na pár výjimek zkrátka nudné.
Taktéž doufám, že Blizzard opustí přístup, že každý item má stejný počet atributů. Každý item má primární atribut (např. u mága intelekt) a sekundární atribut (vždy stamina). Dle kvality vybavení poté můžou mít další dva atributy (haste, critical strike, mastery,...). Zkrátka, v rámci zjednodušení hry se naprosto opustilo rozlišování mezi druhy zbraní (všechny zbraně mají stejnou rychlost). Doufám v to, že Blizzard více zdůrazní rozdíly ve vzhledu mezi jednotlivými druhy postav, za které hrajete. Například vybavení Zandalari vypadá téměř identicky bez ohledu, za jakou postavu hrajete.

  • Konec zjednodušování hry

World of Warcraft nikdy nebude hrou pro všechny. V rámci posledních expanzí zde byla snaha o zjednodušení herních mechanismů a postav, aby byly přístupné pro všechny. Dle neustále klesajícího počtu předplatitelů jde jasně vidět, že tento experiment se neosvědčil. Možná jsem ke hře až moc krutý, například mág je dle mého názoru dobře vybalancovaný, nicméně jiné postavy na tom tak dobře nejsou (válečník). Blizzard v rámci alfy ukázal, že hráčům alespoň částečně naslouchá a snaží se vybalancovat některé postavy.
V jakém stavu hra bude uvidíme až při vydání. Z mého pohledu převládá mírný optimismus. Na nový datadisk se těším a pevně doufám, že Blizzard do toho nehodí vidle jako v případě konce posledního raidu (z toho důvodu jsem ve svém článku raději nehodnotil příběh, o kterém toho stejně zatím moc nevíme).
 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jan Žďárský | pátek 26.6.2020 13:26 | karma článku: 5,31 | přečteno: 123x
  • Další články autora

Jan Žďárský

Úpadek herní společnosti Blizzard

V dnešním blogu bych se rád věnoval tomu, proč došlo k úpadku herní společnosti Blizzard, která má ve svém portfóliu značky jako Warcraft, World of Warcraft nebo Diablo.

12.8.2021 v 14:30 | Karma: 10,61 | Přečteno: 324x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

Recenze MMORPG hry The Elder Scrolls Online

Jako další ze svých článků jsem si vybral hodnocení MMORPG hry The Elder Scrolls Online, jejíž vydání má na starost Bethesda.

30.6.2021 v 15:31 | Karma: 5,99 | Přečteno: 114x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

Novinky z žánru MMORPG her: New World

V tomto blogu bych se rád věnoval 2 hrám, o kterých jsem si již v minulosti zmiňoval. Jedná se o hry New World od studia Amazon a Ashes of Creation. Teď se budu věnovat první jmenované hře.

24.6.2021 v 16:00 | Karma: 3,12 | Přečteno: 88x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

Konference Summer Game Fest - pořádná herní nálož

Po delší době herního sucha přišla změna? Včera proběhla videoherní konference Summer Game Fest, kdy byly představeny hry, o kterých budeme číst nebo je hrát v průběhu následujících přibližně 2 let. Povedla se? Ano.

11.6.2021 v 14:00 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse| Hobby

Jan Žďárský

New World: Nové informace o MMORPG hře od Amazonu

Pomalu se blíží vydání MMORPG hry od studia Amazon New World. Tato hra prošla velkým vývojem, kdy ze začátku hra budila velké obavy, pak přišla řada dobrých rozhodnutí. Jak to se hrou vypadá nyní? Pokusím se na otázku odpovět.

14.5.2021 v 14:00 | Karma: 6,30 | Přečteno: 107x | Diskuse| Hobby
  • Nejčtenější

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci

18. května 2024  17:57

Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

ANALÝZA: Terorismus se vyplácí, vzkázali Palestincům. Gesto ve špatnou dobu

24. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Je to vzácnost, když Izraelci od rána vědí, co je ten den čeká. Ve středu to tak bylo. Od rána byly...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Rozhodněte o vítězi ankety Bloger roku 2023, hlasujte do konce května

24. května 2024

Anketa Bloger roku 2023 je ve finále a o vítězi se rozhodne do konce května. Právě do posledního...

Na Mallorce se zřítila restaurace. Nejméně čtyři lidé zemřeli, desítky zraněných

23. května 2024  22:48

Po pádu části budovy přímořské restaurace ve městě Palma na španělském ostrově Mallorca večer...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 135x
Jmenuji se Jan Žďárský. Pocházím z Liberecka. Rád bych se ve svém blogu věnoval počítačovým hrám, které ve volném čase hraji.  

Nejčastěji se věnuji žánru MMORPG her, ale zájem mám také o RPG nebo MOBA hry.

Seznam rubrik