Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

New World: Nové informace o MMORPG hře od Amazonu

Pomalu se blíží vydání MMORPG hry od studia Amazon New World. Tato hra prošla velkým vývojem, kdy ze začátku hra budila velké obavy, pak přišla řada dobrých rozhodnutí. Jak to se hrou vypadá nyní? Pokusím se na otázku odpovět.

Již je to delší doba, kdy jsem psal svoji recenzi. Důvodů je více. Má hlavní hra, kterou jsem hrál, World of Warcraft, mě přestala bavit, protože postrádá zábavu. Ale o tom třeba jindy. Druhým důvodem je, že v malém rybníčku MMORPG her se toho zase tolik nestalo.
Vítanou změnou v tomto ohledu jsou dvě MMORPG hry, na které si ovšem ještě chvíli budeme muset počkat. Jedná se o hry New World a Ashes of Creation. Do tohoto výčtu hry již nemohu zahrnout další hru od studia Amazon, a to onlinovku ze světa Pána prstenů, jelikož tato hra byla zrušena.
Dovolím si malinko off topic úvahu na toto téma. Dle mého názoru se nejedná o vyloženě špatnou zprávu pro herní svět. Prvním, ryze praktickým důvodem, je to, že alespoň studio Amazon, které nemá úplně oslnivé portfólio doposud vydaných her, se může soustředit na vývoj jediné hry a nemusí lidské zdroje a čas dělit mezi dvě souběžně vyvýjené hry. Dalším důvodem je to, že současná MMORPG hra The Lord of the Rings Online ohlásila, že příští rok by ve hře mělo dojít k upgradu grafiky a herních mechanismů. To je výborná zpráva, protože TLOTRO baví, ale zub času se již na ní projevuje. Pokud dojde v tomto směru ke vzkříšení této online hry, tak by studio Amazon mělo obrovskou a zavedenou konkurenci.
Co tedy mohu říci o hře New World? Že prošla dlouhým vývojem, ve kterém vývojáři poslouchali, co hráči chtějí. Již v minulém mém článku na téma New World, kdy skončila otevřená beta, jsem psal, že hra by zasloužila několik změn. Vývojáři vyslechli výtky hráčů a udělali řadu změn v herních mechanismech, kdy například každá zbraň již má vlastní přebíjecí dobu na schopnostech, kdy v otevřené betě to fungovalo tak, že všechny tři zbraně měly sdílenou přebíjecí dobu, tedy souboje spočívaly v tom, že se dlouhou dobu čekalo na to, kdy doběhne přebíjecí doba, abychom jako hráči mohli použít schopnost na jiné zbrani. To a řada dalších věcí se změnila. Malinko pomalejším vývojem prošla grafická část hry. Velkou výtkou hráčů bylo to, že města vypadají identicky. A nejenom města. Řada dalších herních prvků vypadala, že vývojáři použili metodu CTRL+C a CTRL+V. Do hry od té doby přibyly nové lokace, noví nepřátelé a další grafické prvky. To ovšem neznamená, že by všechny problémy byly vyřešeny. Stále jde vidět, že repertoár nepřátel není tak široký a například v nově představených dungeonech jde vidět, že k recyklaci modelů nepřátel dochází.
Další pozitivní změny se týkaly kvality hry v oblasti PVP. Změny ve hře se týkají kontrolních bodů na mapě, které frakce budou dobíjet. Další velkou novinkou je nový herní PVP režim. Doposud byl ve hře jediný režim, a to "Capture the point" (tzv. obsaď kontrolní místo). Do hry přibude nový režim, který je v současné době ve fázi alfa testování. Tento režim bude zaměřen na kontrolu míst na mapě, sbírání surovin a likvidaci nepřátel. Záběry z tohoto režimu jsem zatím nikde nenašel, nicméně bych ho dle popisu přibodobnil k režimu Warfront ze hry World of Warcraft z rozšíření Battle of Azeroth.
Do hry také byly přidány nové zbraně, které by měly rozšířit stávající repertoár zbraní, který je pořád ještě poměrně malý, nicméně změny v tomto směru jsou veskrze pozitivní a můžem čekat, že nás další zbraně ještě mohou čekat. Při ostrém startu hry doufám, že budou tyto zbraně vybalancované a nedojde k tomu, že každý hráč bude mít ty 3 stejné zbraně, protože budou natolik silné, že se nevyplatí mít cokoliv jiného.
Myslím si, že změny do této chvíle byly poměrně pozitivní. Začal jsem schválně spíše s pozitivním výčtem změn, nicméně se nově objevila informace a velkém vykřičníku, který nad hrou bude viset. Ale o tom za chvíli.
Další velkou informací, kterou jsme dostali, je datum vydání, a to 31. srpna 2021. Hra se připomněla novým trailerem.

Vybraní influenceři a streameři dostali možnost nakouknout do prvního dungeonu. Video s názorem na něj dávám k dispozici.

Dungeon vypadá zajímavě. Obrázek o obtížnosti jsme si udělat nemohli, protože úroveň hráčů vyla vyšší, než úroveň nepřátel v dungeonu. V reálu jde čekat, že dungeony budou mít vyšší obtížnost. Líbí se mi grafická stránka a hratelnost. Musím zde ovšem zmínit znovu připomínku, že vývojáři zde zrecyklovali modely nepřátel, takže v některých částech chybí originalita a jedinečnost dungeonu.
Teď ovšem k té negativní zprávě. Včera vyplula na světlo světa informace o herním obchodě, který ve hře nalezneme. Doposud jsme měli minimum informací. Osobně jsem měl za to, že se bude jednat pouze o obchod s kosmetickými doplňky. O to nepříjemně jsem byl překvapen, když jsem se dozvěděl, že v obchodě bude možné koupit různé herní předměty, které budou ovlivňovat průchod hrou, například boosty. Tuto informaci nevydal Amazon sám od sebe, někdo ji "leaknul". Vzhledem k povaze informací jde očekávat, že ten leak byl záměrný, jelikož současný stav hry je v režimu NDA (tzv. non-disclosure agreement, v podstatě dohoda o mlčenlivosti).
To, že moderní hry mají obchod s herními doplňky, je už poměrně běžná situace, ze které nemusíme být úplně nadšeni, ale často jde pro free to play tituly o jediný způsob jak vydělat. Pak jsou samozřejmě dva způsoby, jak tento obchod jde nastavit. Buď nabídnou pouze kosmetické doplňky, které mají pouze designový účel (např. League of Legends, Fortnite) nebo v obchodě nalezneme položky, které ovlivní herní mechanismy a průchod hrou. I tuto možnost bych rozdělil na dvě možnosti. Tyto "výhody navíc" můžeme rozdělit na ty, které ve hře způsobí to, že platící hráč bude vždy lepší než neplatící hráč, jak to známe třeba u mobilních her, a na ty, které dají určitou výhodu navíc, ale čistě samy o sobě nezpůsobí, že platící hráč bude vždy lepší, než neplatící hráč. Tento model známe například u Path of Exile, kdy v obchodě je možné nakoupit položky, které organizují váš inventář v bance nebo třeba u hry The Elder Scrolls Online, kdy platící hráči mají výhodu v tom, že mají neomezený inventář pro materiály na výrobu předmětů.
Osobně doufám, že tvůrci toto rozhodnutí přehodnotí a tyto herní boosty ze hry zmizí. Ač se tvůrci můžou dušovat tím, že se jedná o mechanismus, který vybalancují tak, aby nezvýhodňoval platící hráče, tak vždy se bude jednat o něco, co vždy zvýhodní platícího hráče. Nechápu, proč by hráči měli hrát hru, za kterou zaplatí a ještě, aby se v ní objevily "pay to win" mechanismy. Po pravdě se jedná o natolik nepříjemnou informaci, že budu hodně uvažovat, zda si tuto hru pořídím.
 

Autor: Jan Žďárský | pátek 14.5.2021 14:00 | karma článku: 6,30 | přečteno: 108x
  • Další články autora

Jan Žďárský

Úpadek herní společnosti Blizzard

V dnešním blogu bych se rád věnoval tomu, proč došlo k úpadku herní společnosti Blizzard, která má ve svém portfóliu značky jako Warcraft, World of Warcraft nebo Diablo.

12.8.2021 v 14:30 | Karma: 10,61 | Přečteno: 324x | Diskuse | Hobby

Jan Žďárský

Recenze MMORPG hry The Elder Scrolls Online

Jako další ze svých článků jsem si vybral hodnocení MMORPG hry The Elder Scrolls Online, jejíž vydání má na starost Bethesda.

30.6.2021 v 15:31 | Karma: 5,99 | Přečteno: 115x | Diskuse | Hobby

Jan Žďárský

Novinky z žánru MMORPG her: New World

V tomto blogu bych se rád věnoval 2 hrám, o kterých jsem si již v minulosti zmiňoval. Jedná se o hry New World od studia Amazon a Ashes of Creation. Teď se budu věnovat první jmenované hře.

24.6.2021 v 16:00 | Karma: 3,12 | Přečteno: 88x | Diskuse | Hobby

Jan Žďárský

Konference Summer Game Fest - pořádná herní nálož

Po delší době herního sucha přišla změna? Včera proběhla videoherní konference Summer Game Fest, kdy byly představeny hry, o kterých budeme číst nebo je hrát v průběhu následujících přibližně 2 let. Povedla se? Ano.

11.6.2021 v 14:00 | Karma: 0 | Přečteno: 55x | Diskuse | Hobby

Jan Žďárský

Nové informace o MMORPG hře Crimson Desert

Již několikrát jsem sepsal blog na téma MMORPG her, kdy jsem Crimson Desert již opakovaně zmiňoval. Minulý týden vývojáři vypustili na svět video ze záběrů ze hry. Do této doby byl pouze vydán příběhový trailer.

15.12.2020 v 19:16 | Karma: 5,66 | Přečteno: 149x | Diskuse | Hobby
  • Nejčtenější

Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média

6. října 2024

Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...

K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie

5. října 2024  13:02,  aktualizováno  8.10 14:41

Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....

Obsese zbraněmi, morbidní porno a stres. Vrah z fakulty střílel už na střední

3. října 2024

Premium Čtyřiadvacetiletý muž ze středostavovské rodiny bez ekonomických problémů a se slibně rozběhlou...

Malý Vilík prohrál svůj boj s rakovinou. Sbírka pomohla rodině strávit čas spolu

2. října 2024  11:16

Rodiče malého Vilíka na stránce Donio v červenci vybírali peníze, díky kterým se mohli plně věnovat...

Izraelci vpadli do Libanonu. Jedno z nejhorších období historie, řekl premiér

1. října 2024  6:32,  aktualizováno  13:39

Izrael v noci zahájil pozemní operaci na jihu Libanonu. Podle prohlášení izraelské armády jde o...

Vaše škola vyletí do vzduchu, děsil děti Chomutovan. Ukazoval jim i fotky bomb

8. října 2024  16:02

Policisté zadrželi a obvinili muže z Chomutova z šíření poplašné zprávy poté, co mezi dětmi mluvil...

KOMENTÁŘ: Maláčová ještě nehnula prstem. Antikomunistická kavárna už ale mobilizuje

8. října 2024  16:01

Sobotní sjezd naší nejstarší politické strany zvolil Janu Maláčovou do svého čela, ta následně...

KOMENTÁŘ: Na obranu státu a centrální banky. I díky nim ekonomika funguje

8. října 2024

Ekonomickou hodnotu nevytváří stát, ale podniky, napsal v komentáři pro iDNES.cz podnikatel Martin...

Jubilejní 40. ročník Prix Bohemia Radio bude delší, ceny rozdají i studenti

8. října 2024

Český rozhlas i letos pořádá mezinárodní soutěžní přehlídku Prix Bohemia Radio. Její již 40. ročník...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 135x
Jmenuji se Jan Žďárský. Pocházím z Liberecka. Rád bych se ve svém blogu věnoval počítačovým hrám, které ve volném čase hraji.  

Nejčastěji se věnuji žánru MMORPG her, ale zájem mám také o RPG nebo MOBA hry.

Seznam rubrik