World of Warcraft Shadowlands: Důvody, proč se těšit na novou expanzi

Osobně se na novou expanzi těším. O Shadowlands se toho už ví relativně dost. Pokusím se shrnout důvody proč se na novou expanzi těším. Zároveň také napíšu i některé nápady, co by hře mohly pomoci.

Na poli MMORPG her není moc her, které by kvalitou dokázaly překonat nebo alespoň vyrovnat World of Warcraft. Vesměs by se tyto hry daly spočítat na prstech jedné ruky. 
V současné době běží alfa verze nové expanze. Prvotní záběry vypadají zajímavě. Nové lokace jsou unikátní. Zvlášť se mi líbí Maldraxxus a Revendreth. Naopak, původně mi Bastion nepřišel moc zajímavý, ale v rámci alfy jsem viděl část průchodu z této lokace, a můj původní názor se nepotvrdil. 
Hra projde tzv. level squish. Tedy, optimalizuje se počet levelů, což by mělo mít za následek, že nový hráči nebudou mít před sebou tak velké množství obsahu, kterým budou muset projít. Hra nově bude mít pouze 60 levelů, přičemž pro přístup do Shadowlands bude nutno mít level 50. Nové postavy budou mít dvě možnosti jak začít. Buď začnou "postaru" nebo můžou projít novou počáteční lokací, která jim poměrně návodně ukáže základní mechaniky hry. Zároveň se změnou počtu levelů se bude měnit tzv. item level. V současné době mají dobří hráči okolo 470 ilvl. V nové expanzi bude počáteční vybavení startovat přibližně na item levelu 75. Tuto změnu hodnotím velmi pozitivně, level squish je ve hře potřebný. Blizzard mohl být v tomto směru radikálnější a zeštíhlením mohlo projít i množství mincí, které ve hře získáváte. Už teď se ceny na aukcích pohybují ve statisícových číslech.   
Jsem zvědavý na systém frakcí, které v Shadowlands uvidíme. Blizzard představil, že systém frakcí by měl ovlivnit vybavení postavy a měly by se i objevit nová kouzla, která se vážou ke konkrétní frakci. Co jsem se díval na ty frakce, nepřišly mi ty kouzla moc zajímavá.
Další novinkou, kterou ve World of Warcraft uvidíme je Torghast. Bude se jednat o věž, kterou bude hráč prolézat patro po patře, aby se dostal co nejdál. V rámci průchodu bude hráč sbírat bonusy, které by mu měly průchod ulehčovat. Dle mého názoru se jedná o zajímavou novinku, nicméně neočekávám, že by měla hráče zabavit dlouhodobě. Osobně si myslím, že vydrží déle než ostrovní expedice v rámci datadisku Battle for Azeroth.
Nápady, čeho by se měl Blizzard oprostit, aby Shadowlands byl kladně přijat:

  • Menší počet nutných daily a weekly úkolů

Warfronty, world questy, úkoly v Nazjataru a Mechagonu, world bossové, visions. To je jen hodně stručný výčet úkolů, které by každý hráč měl plnit, aby získal vybavení, azerite power a další měny, které jsou ve hře používány. Blizzard by se měl inspirovat u toho, jak přepracoval systém NPC, které posílá hráč na úkoly, tedy udělat z něho pouze doplňkovou činnost, u které si sám hráč zvolí, jestli ji chce dělat.  

  • Zachovat význam raidování a dungeonů

Co se Blizzardu daří velmi dobře, je zpracování dungeonů a raidů. V minulých expanzích jsem měl pocit, že od určité chvíle je chození do dungeonů naprosto nerelevantní. Důvody jsou poměrně logické, nezískáte tam lepší vybavení. Pokud nejste člověk, co získává vybavení na tzv. transmog (změna vzhledu vašeho vybavení) nebo nesbíráte achievmenty, nemáte jediný důvod tam chodit. To se podařilo změnit v rámci současné expanze. Důvodem proč chodit dungeony, i když tam nezískáte lepší vybavení, jsou dva. Za prvé, v rámci weekly questů můžete mít za úkol porazit některého z bossů, kteří se nachází v některém z dungeonů. Nicméně druhým, tím hlavním, důvodem je tzv. mythic obtížnost. V rámci těchto mythic dungeonů získáváte lepší vybavení, než které padá z Raid Finderu.
V rámci alfa verze Shadowlands jsem viděl první náhledy, jak budou dungeony vypadat. Někteří bossové vypadají genericky, nicméně celkově mám z podoby dungeonů dobrý pocit.

  • Méně náhodnosti

Náhodnosti je ve hře až moc. Do hry přibyly tzv. korupce. To je speciální vybavení, které je opatřeno vylepšením. Tyto korupce jsou nicméně náhodné, takže aby hráč získal ty co chce, musí opakovaně hrát. Náhodnost se projevuje v mnoha dalších ohledech (náhodně se vám může vylepšit vybavení, které získáte z úkolů, atd.). 

  • Lepší zpracování vybavení

U vybavení chybí ten požadovaný wow efekt, který ve dřívějších verzích hry byl. Ve hře chybí zajímavé itemy typu Thunderfury nebo Sulfuras. Částečně je to díky transmogu, nicméně hlavním problémem je, že vybavení z posledních expanzí je až na pár výjimek zkrátka nudné.
Taktéž doufám, že Blizzard opustí přístup, že každý item má stejný počet atributů. Každý item má primární atribut (např. u mága intelekt) a sekundární atribut (vždy stamina). Dle kvality vybavení poté můžou mít další dva atributy (haste, critical strike, mastery,...). Zkrátka, v rámci zjednodušení hry se naprosto opustilo rozlišování mezi druhy zbraní (všechny zbraně mají stejnou rychlost). Doufám v to, že Blizzard více zdůrazní rozdíly ve vzhledu mezi jednotlivými druhy postav, za které hrajete. Například vybavení Zandalari vypadá téměř identicky bez ohledu, za jakou postavu hrajete.

  • Konec zjednodušování hry

World of Warcraft nikdy nebude hrou pro všechny. V rámci posledních expanzí zde byla snaha o zjednodušení herních mechanismů a postav, aby byly přístupné pro všechny. Dle neustále klesajícího počtu předplatitelů jde jasně vidět, že tento experiment se neosvědčil. Možná jsem ke hře až moc krutý, například mág je dle mého názoru dobře vybalancovaný, nicméně jiné postavy na tom tak dobře nejsou (válečník). Blizzard v rámci alfy ukázal, že hráčům alespoň částečně naslouchá a snaží se vybalancovat některé postavy.
V jakém stavu hra bude uvidíme až při vydání. Z mého pohledu převládá mírný optimismus. Na nový datadisk se těším a pevně doufám, že Blizzard do toho nehodí vidle jako v případě konce posledního raidu (z toho důvodu jsem ve svém článku raději nehodnotil příběh, o kterém toho stejně zatím moc nevíme).
 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Žďárský | pátek 26.6.2020 13:26 | karma článku: 5,31 | přečteno: 123x