Nečeské a nesportovní "Facebook profilování" politických stran

Oblíbenost profilů na sociálních sítích bývá v poslední době používáno, jako metrika pro vzájemné porovnávání významnosti. V posledním roce se v médiích objevily informace o „nakupování fanoušků“ a řešila se především kauza SPO(Z). Jak jsou na tom při vzájemném porovnání ostatní české politické strany?

Podle webu www.socialbakers.com dosahovaly 2.4.2014 dané statistiky těchto hodnot.

Většina z 14 největších politických stran v ČR dosahuje počtu fanoušků nad 90%. KSČM a NS-LEV21 se pohybují okolo 80%, přičemž u NS-LEV21 je 18,9% fanoušků ze Slovenska, což může být způsobeno, jak blízkostí, tak špatným zacílením FB reklamy. U KSČM jsou největší počty zahraničních fanoušků z Německa (3,1%), Slovenska (2.6%) a Itálie (2,5%), což vzhledem k celkově nízkému oblíbení strany na FB, se nejeví jako „nakoupení fanoušci“.

Jiná situace je však právě u SPO(Z), kdy z ČR je jen 56%, přičemž největší počty fanoušků ze zahraničí jsou z Turecka (10,2%) a Brazílie (6,1%).

V tomto směru je však zcela nejhorší situace u Občanské konzervativní strany (OKS), jež má z ČR jen 20,8% fanoušků a její největší „zahraniční fanoušci“ jsou z Brazílie (15,4%), Turecka (7,2%) a Thajska (5%).

 

Čtete na podobné téma:

Změna oblíbenosti politických stran na Facebooku-02/2011 až 02/2014

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Josef Zbořil | středa 2.4.2014 10:09 | karma článku: 11,35 | přečteno: 502x