Vysvědčení - Finanční gramotnost: nedostatečně!
google.cz
Flagrantně se nám situace zobrazuje v zadluženosti českých rodin (a potažmo i státu) podléhajících lákadlům utrácení. Poučka našich rodičů, (když vystudujete a budete hodně pracovat), dnes totiž vede k tomu, že o co více vyděláme, o to víc zaplatíme státu na daních, a ocitáme se v bludném kruhu „krysího dostihu“: výplata, složenky, nájem, (hypotéka), režie domácnosti, výplata, složenky, nájem… Jsme chyceni v kolotoči neustálého nedostatku peněz. A i když vyděláme větší peníze, naše nároky, hlad a touhy, porostou zároveň s nimi a náš pocit neustálého finančního tlaku se ani nepatrně nezmění.
Nadále budeme pracovat pro (na) našeho zaměstnavatele (z hodnot, které vytvoříme, si ponechá nemalé procento), pro (na) vládu (odvedeme daně, rovněž nemalé), pro (na) naši banku (která nám vede běžný účet, zřídila hypotéku, či jinak bohatne z našich prostředků), dále nás stát, kraj, obec, oblaží dalšími přídavnými daněmi (ať už se jedná o DPH, spotřební daně, dálniční poplatky, daně ze psů, nemovitostí, dědické, poplatky u lékaře…), a naše „bohatství“ zůstává konstantně nulové, žijeme od výplaty k výplatě.
Jediná šance, jak prorazit z „krysího závodu“ je totiž pochopení a zběhlost v účetnictví a v investování, což jsou však předměty, které naše školství z jakési lenosti a setrvačnosti nevyučuje, upřednostňuje nadále biflování různých neužitečných dat, která lze v případě potřeby najít za několik okamžiků přes internet ve Wikipedii. A jak může vzdělávací systém vyučovat něco, co sám nezná??? Ani my, nejsme-li v obou oborech vzděláni, (a nejsme), nejsme schopni děti těmito znalostmi vybavit.
Položte si sami sobě otázku. Víte, co je výsledovka, bilance, co jsou aktiva a pasiva, co jsou toky peněz?
Osud našich dětí je tedy nadále pevně určen ke kolotoči krysího závodu. Vzdělání se nezměnilo, svět se změnil. A nám tady, po převratu dvojnásob. Děti tráví roky v zastaralém školském systému, studují předměty, které nikdy nebudou potřebovat, (proč každý kantor pokládá ten „svůj“ předmět za nejdůležitější na světě?) a připravují se na svět, který už dávno neexistuje.
Nejnebezpečnější rada, kterou dnes dětem můžeme dát, je: „choď do školy, dostaň samé jedničky, vyhledej si pak dobrou a jistou práci“! Je to zastaralá a špatná rada!!!
Tím nechci říct, že vzdělání není nutné. Naopak! Ale naše školství programově vychovává chudé lidi, voliče Špidlů, Paroubků, Filipů a podobných. Vzdělání je základem úspěchu, ale jiné vzdělání. Povzbuzovat děti, aby se staly zaměstnanci (ať firmy, státu, armády…) znamená, že za svého života zaplatí na daních mnohem více, než je jejich spravedlivý podíl. A chudí rodiče vychovají také chudé děti. Finanční inteligence je mentální proces.
Příště o prvním ze šesti základních pravidel, jak být bohatý.
Petr Závladský
Jestliže je místopředsedou vlády… (elipsis)
Ano, už se bojím napsat to na plné pecky, protože jsme se ocitli znovu v prostředí cenzury, svoboda slova je udílena „svobodně“ bolševikům a estébákům a kritici jsou znovu perzekvováni. Systém se nezměnil. Jen režiséři hry se občas změní.
Petr Závladský
Nikdo už o tom nehovoří
Asi je pravdou, že lidé jsou už jen totalitní ovce. Jde o nový software iDnesu. Je zaveden už téměř dva měsíce. Jenže stále řádně nefunguje!!!
Petr Závladský
Co je, a co není vidět
Policajti na přechodech vlastně snižují bezpečnost lidí a dětí! Jsem teď pracovně v Pardubicích. Když jedu ráno do školy, na každé zebře stojí člen Městápa, který řídí bezpečné přecházení dětí přes vozovku. Má na sobě předpisovou reflexní vestu a v ruce plácačku, kterou omezuje dopravu. (Má k tomu vůbec zákonný rámec???)
Petr Závladský
Big Beat(les)
Strašně rychle ty roky běží. Dnes je tomu přesně 45 let, co se rozpadla legendární skupina The Beatles. Asi bychom museli hledat hodně hluboko v džungli, abychom našli někoho, komu ta dvě slova neříkají vůbec nic.
Petr Závladský
Endy nepozorovaně zavádí fašismus
Napsal jsem ten titulek poněkud drsně, ale když rozebereme, jaké charakteristické znaky fašismus měl, vidíme, že to konstatování není úplně mimo mísu.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici
Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...
Hrál na počítači a nechodil ven. Policisté u něj doma našli varnu pervitinu
V bytě na okraji Brna našla policie varnu pervitinu, podezřelý muž skončil ve vazbě. Stíhaná je i...
Na synagogu ve Varšavě kdosi hodil Molotov, čin odsoudil Duda i ambasáda USA
Neznámý útočník v noci na středu hodil tři zápalné lahve na synagogu v centru Varšavy. Případ...
Zatýkáme migranty pro první vlnu deportací do Rwandy, oznámil Londýn
Britská policie ve středu začala se zadržováním migrantů, kteří do Británie přišli nelegálně a byli...
Učitel/ka MŠ pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami
Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)