Diskuse
Co je, a co není vidět
Děkujeme za pochopení.
P62e72t45r 44M22a49c60h34á39ň
V Itálii(konkrétně Bolzano,Laives apod.) vídáváme ráno ve všední dny také téměř u každého přechodu dobrovolníky v reflexních vestách.
P72a98v38e67l 20D97v96o73ř32á51k
Problém je v tom, že naši řidiči jsou dost bezohlední a agresivní. Co s tím?
Na křižovatce, mám-li přednost, mi žena říká - tak jeď, máš přednost. Já na to, mám, ale ví to taky ten na vedlejší?
Mám řidičák od r. 1962 a konstatuji, že naše dopravní značení patří asi k nejhorším na zeměkouli.
P75e22t60r 32Z13á54v29l74a70d76s39k33ý
Naprosto souhlasím. Přeznačkováno. Ale to je přesně to, co jsem v článku uváděl: moc značek, malý respekt, moc policajtů, malý respekt. Čím více stát člověku říká: „jsi hlupák, kterého je třeba od narození do smrti řídit“, tím více jsou lidé k tomu modelu náchylnější a řiditelnější. A tím méně respektují ta nařízení.
Š89á72r29k27a 70M25a41t74y87á35š11o31v55á
sice nechápu,co Vám vadí na dobrovolnících, kteří si každé ráno oblečou vestu a jdou k přechodům, aby děti došly ve zdraví do školy,aby si řidiči dali víc pozor..aby rodiče měli jistotu,že jim dítě cestou nesmete nějakej spěchající šofér...dobrovolníci si v 8 hodin tu vestu sundají a jdou domů...to je všechno..dobrovolně se přihlásí , projdou školením a mohou ráno vykonávat podle mne záslužnou činnost, zatím,co jiné by vykonávat něco prospěšného ani nenapadlo...
J41a31r31a 32R63a73n45k
Jednak se v USA, Kanade a Australii jezdi okolo skol zasadne jenom 30km, znacky jsou dobre viditelne a ca. 100m pred a po skole, kdyz Vas chytnou platite jak mourovati a na prechodech jsou skutecne dobrovolnici, v oranzovych vestach, ono se totiz nekdy plati pokuta i za jay walk, prave ja mam ten spatny evropsky zvyk, ze nic nejede, tak prebehnu
P86e36t98r 57M13i43n48k24a
když kdysi dávno v dobách, kdy USA byly ještě státem svobodných občanů, dopravní předpisy se neaplikovaly. Neexistovaly tehdy. A člověk přišedší (přijeduvší) na křižovatku cest kynul rukou jinému, aby jel, že on hladce počká. A lidé se domluvili ad hoc. Ani ad iure, ani ad lege.
Mám za to, že tento odstavec jste si pro účely svého blogu vymyslel, hledal jsem něco o těch idylických dobách, kdy v USA neexistovaly dopravní předpisy. Našel jsem pouze toto: http://www.dooffy.com/cs/kriminalistika-prvni-obeti-a-problemy-automobilismu-z-historie-dopravy.html Vyplývá mi z toho, že existence dopravních předpisů se vlastně kryje s historií automobilové dopravy kdekoliv, nejen v USA.
Dále jsem se podíval na http://usa.qex.cz/Pravidla%20silni%C4%8Dn%C3%ADho%20provozu jak je to s dopravními předpisy v USA dnes a zjistil jsem, že hlavní sledované přestupky jsou:
Speeding (nedodržování maximální povolené rychlosti)
No STOP stopping (nezastavování na stopce)
Talking on the phone (telefonování za jízdy)
Through Red Light driving (jízda na červenou)
Dalšími přestupky jsou:
Tailgating (nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly)
Wrong Passing (nesprávné či nebezpečné předjíždění), tedy samé přestupky vedoucí k těžkým smrtelným nehodám, kde zrušení těchto pravidel při spoléhání na slušnost a zdravý úsudek rozhodně nepovede ke snížení nehodovosti. Při současné hustotě autodopravy ve městech a bezohlednosti velké části řidičů jsem za přítomnost policie u přechodů, alespoň před 8 hod. ráno, kdy je v ulicích nejvíce dětí, ze srdce rád.
J67i38ř71í 18H33e53r15m80á60n80e84k
To sice máte pravdu, ale americké dopravní předpisy jsou opravdu o hodně stručnější než ty naše.
Legrace je na těch křižovatkách, kde jsou ze všech čtyř stran stopky. Všichni musí zastavit a jako první se rozjede ten, kdo první přijel. Často jsem to byl já, i když jsem jako první nepřijel.
J44a77n 53F96r28o38l55í18k
Moje zkušenost z Holandska potvrzuje to co píše autor. Minimum značek, neexistence umělých překážek ve formě ostrůvků, pruhy pro chodce, cyklisty a auta rozděleny jen opticky barvou zámkové dlažby. A přes to tam nikdo nejezdí autem po "chodníku". Netvrdím, že je to tak všude, ale celkový dojem z jízdy po několika městech mě nadchl.
P30e95t92r 75Z70á37v42l89a70d66s37k41ý
Ano, do Holandska jsem kdysi vyvážel svoje výrobky. Naprosto stejná zkušenost. Plus jen to, že ten holandský parter byl naprosto spolehlivý. Mailem objednal, já vyrobil, za půl roku vyvezl, a namontoval a on zaplatil. Mluvil vlámsky, valonsky, německy, anglicky, francouzsky a trochu česky. Ale domluvili jsme se, protože jsme se domluvit chtěli. Tak to je!
O49l20č42a 92V83o32d97o76v26á
Policisté každodenně stojící v pracovní den u přechodu a převádějící děti i dospělé... mi zvyšují denně krevní tlak, denně řídím. Přebírají na sebe zodpovědnost rodičů a nejen rodičů, i dětí samotných, působí to až nevýchovně vůči dětem. Třešničku na tomto zvláštním dortu (snad by to patřilo spíše do případně dalšího dílu Kameňák...) tomu nasadili v našem maloměstě včera-dva policisté, kteří stojí denně u oněch přechodů, vedli neposednou skupinku žáčků za ruce ke škole (včetně jejich babiček, maminek a dvou okolo pobíhajících psů oné rodiny-což bývá každodenní rituál) i přes onen přechod, cirkus v rukou zákona. Ještě více tento den rozjívené děti se očividně bavily. Máte pravdu
J23i64ř86í 83H66e43r38m80á29n57e34k
A proč by se nebavily, když to jsou děti? Já ty "měšťáky" na přechodech zcela schvaluji.
J46i92ř71í 44K94o47n94r21á24d
Oni ti měšťáci tam jsou vždy první a poslední školní den - a to se tam jen motají v té změti. Pak nic. Spíš se podivuji, že nejsou přechody před školama lépe označeny a hlavně OSVĚTLENY! A úplně mě fascinuje tohle - krásné ráno, slunce svítí a veřejné osvětlení září. Klapka - hnusné ráno, mlha, viditelnost pár kroků nebo prostě podzimní přítmí - 7:30 a lampy shasnou, děti - neděti, škola - neškola. Stačí nějaký pablb, ženská píšící miloušovi roztouženou sms a je to. Možná by se oplatilo na tu drobotinu myslet trochu "selským rozumem", než budovat nějaké rychlovlaky z Ostravy na poloprázdný Mošnov...
P19a93v52e53l 93S66t21á14r44e15k
Děkuji za zamyšlení, hlavně první odstavec po perexu mě "donutil" zapřemýšlet. Já to mám trochu jinak. Pravidla silničního provozu mi pomáhají chovat se logicky na silnici. Spoléhám se tím pádem i na logické chování ostatních. Ale protože zároveň podvědomě souhlasím s Vaší myšlenkou o falešné bezpečnosti, neustále předvídám. Není to paranoia, ale snažím se přesvědčovat, že ten chodec mě vidí, že to auto mě pouští, atd. Nevěřím v provoz bez pravidel, protože mám obavu, že každý člověk by si svojí "logiku" vysvětloval po svém. Měl bych strach z chaosu, z anarchie.
Líbilo by se mi žít bez pravidel (pan Kšír for prezident), ale nežijeme v době, kdy by to mohlo fungovat. Ještě jednou děkuji za článek
P40e83t46r 82Z38á87v85l69a97d61s89k47ý
Dal jsem Vám plus, ačkoliv se domnívám, že se v závěru komentáře mýlíte.
J79o16s12e26f 70H58u87m84m12e65l
autor
vaše ,cituji...Vynucené pravidlo: já jedu zprava, já jsem na hlavní, já mám silnější auto, já mám lepší značku auta, já mám lepší SPZ, navozují přesně opačný postoj: Za mnou stojí jiná moc, než je lidská slušnost. Za mnou totiž stojí zákon (a jeho malformace)... na tyto předpisy jste přišel jak ? Asi jste odněkud spadnul a pořádně se praštil do hlavy. Kdybychom neměli dopravní předpisy, musel bych se s každým magorem na křižovatce dohadovat, kdy mně pustí. Za dohled na přechodech MP jsem vděčný z přesně stejného důvodu. U magorů se těžko mohu spoléhat na lidskou slušnost
P12e73t29r 21Z43á88v10l31a33d45s23k10ý
Ano, nepochopil jste premisu, pak nemá smysl vyvozovat důsledky lidského jednání.
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)