Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

V Itálii(konkrétně Bolzano,Laives apod.) vídáváme ráno ve všední dny také téměř u každého přechodu dobrovolníky v reflexních vestách.

0 0
možnosti
Foto

Problém je v tom, že naši řidiči jsou dost bezohlední a agresivní. Co s tím?

Na křižovatce, mám-li přednost, mi žena říká - tak jeď, máš přednost. Já na to, mám, ale ví to taky ten na vedlejší?

Mám řidičák od r. 1962 a konstatuji, že naše dopravní značení patří asi k nejhorším na zeměkouli.

1 0
možnosti
Foto

Naprosto souhlasím. Přeznačkováno. Ale to je přesně to, co jsem v článku uváděl: moc značek, malý respekt, moc policajtů, malý respekt. Čím více stát člověku říká: „jsi hlupák, kterého je třeba od narození do smrti řídit“, tím více jsou lidé k tomu modelu náchylnější a řiditelnější. A tím méně respektují ta nařízení.

0 0
možnosti
ŠM

sice nechápu,co Vám vadí na dobrovolnících, kteří si každé ráno oblečou vestu a jdou k přechodům, aby děti došly ve zdraví do školy,aby si řidiči dali víc pozor..aby rodiče měli jistotu,že jim dítě cestou nesmete nějakej spěchající šofér...dobrovolníci si v 8 hodin tu vestu sundají a jdou domů...to je všechno..dobrovolně se přihlásí , projdou školením a mohou ráno vykonávat podle mne záslužnou činnost, zatím,co jiné by vykonávat něco prospěšného ani nenapadlo...

1 1
možnosti
JR

J41a31r31a 32R63a73n45k

14. 4. 2015 9:39

Jednak se v USA, Kanade a Australii jezdi okolo skol zasadne jenom 30km, znacky jsou dobre viditelne a ca. 100m pred  a po skole, kdyz Vas chytnou platite jak mourovati a na prechodech jsou skutecne dobrovolnici, v oranzovych vestach, ono se totiz nekdy plati pokuta i za jay walk, prave ja mam ten spatny evropsky zvyk, ze nic nejede, tak prebehnu;-)

0 0
možnosti
PM

P86e36t98r 57M13i43n48k24a

13. 4. 2015 22:55

když kdysi dávno v dobách, kdy USA byly ještě státem svobodných občanů, dopravní předpisy se neaplikovaly. Neexistovaly tehdy. A člověk přišedší (přijeduvší) na křižovatku cest kynul rukou jinému, aby jel, že on hladce počká. A lidé se domluvili ad hoc. Ani ad iure, ani ad lege. 

Mám za to, že tento odstavec jste si pro účely svého blogu vymyslel, hledal jsem něco o těch idylických dobách, kdy v USA neexistovaly dopravní předpisy. Našel jsem pouze toto:  http://www.dooffy.com/cs/kriminalistika-prvni-obeti-a-problemy-automobilismu-z-historie-dopravy.html  Vyplývá mi z toho, že existence dopravních předpisů se vlastně kryje s historií automobilové dopravy kdekoliv, nejen v USA.

Dále jsem se podíval na http://usa.qex.cz/Pravidla%20silni%C4%8Dn%C3%ADho%20provozu  jak je to s dopravními předpisy v USA dnes a zjistil jsem, že hlavní sledované přestupky jsou:

Speeding (nedodržování maximální povolené rychlosti)

No STOP stopping (nezastavování na stopce)

Talking on the phone (telefonování za jízdy)

Through Red Light driving (jízda na červenou)

Dalšími přestupky jsou:

Tailgating (nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly)

Wrong Passing (nesprávné či nebezpečné předjíždění), tedy samé přestupky vedoucí k těžkým smrtelným nehodám, kde zrušení těchto pravidel při spoléhání na slušnost a zdravý úsudek rozhodně nepovede ke snížení nehodovosti. Při současné hustotě autodopravy ve městech a bezohlednosti velké části řidičů jsem za přítomnost policie u přechodů, alespoň před 8 hod. ráno, kdy je v ulicích nejvíce dětí, ze srdce rád.

0 0
možnosti
Foto

To sice máte pravdu, ale americké dopravní předpisy jsou opravdu o hodně stručnější než ty naše.

Legrace je na těch křižovatkách, kde jsou ze všech čtyř stran stopky. Všichni musí zastavit a jako první se rozjede ten, kdo první přijel. Často jsem to byl já, i když jsem jako první nepřijel.

0 0
možnosti
JF

J44a77n 53F96r28o38l55í18k

13. 4. 2015 22:46

Moje zkušenost z Holandska potvrzuje to co píše autor. Minimum značek, neexistence umělých překážek ve formě ostrůvků, pruhy pro chodce, cyklisty a auta rozděleny jen opticky barvou zámkové dlažby. A přes to tam nikdo nejezdí autem po "chodníku". Netvrdím, že je to tak všude, ale celkový dojem z jízdy po několika městech mě nadchl.

1 0
možnosti
Foto

Ano, do Holandska jsem kdysi vyvážel svoje výrobky. Naprosto stejná zkušenost. Plus jen to, že ten holandský parter byl naprosto spolehlivý. Mailem objednal, já vyrobil, za půl roku vyvezl, a namontoval a on zaplatil. Mluvil vlámsky, valonsky, německy, anglicky, francouzsky a trochu česky. Ale domluvili jsme se, protože jsme se domluvit chtěli. Tak to je!

1 0
možnosti
Foto

Policisté každodenně stojící v pracovní den u přechodu a převádějící děti i dospělé... mi zvyšují denně krevní tlak, denně řídím. Přebírají na sebe zodpovědnost rodičů a nejen rodičů, i dětí samotných, působí to až nevýchovně vůči dětem. Třešničku na tomto zvláštním dortu (snad by to patřilo spíše do případně dalšího dílu Kameňák...) tomu nasadili v našem maloměstě včera-dva policisté, kteří stojí denně u oněch přechodů, vedli neposednou skupinku žáčků za ruce ke škole (včetně jejich babiček, maminek a dvou okolo pobíhajících psů oné rodiny-což bývá každodenní rituál) i přes onen přechod, cirkus v rukou zákona. Ještě více tento den rozjívené děti se očividně bavily:-). Máte pravduR^R^

2 0
možnosti
Foto

A proč by se nebavily, když to jsou děti? Já ty "měšťáky" na přechodech zcela schvaluji.

1 0
možnosti
JK

Oni ti měšťáci tam jsou vždy první a poslední školní den - a to se tam jen motají v té změti.:-) Pak nic. Spíš se podivuji, že nejsou přechody před školama lépe označeny a hlavně OSVĚTLENY! A úplně mě fascinuje tohle - krásné ráno, slunce svítí a veřejné osvětlení září. Klapka - hnusné ráno, mlha, viditelnost pár kroků nebo prostě podzimní přítmí - 7:30 a lampy shasnou, děti - neděti, škola - neškola. Stačí nějaký pablb, ženská píšící miloušovi roztouženou sms a je to. Možná by se oplatilo na tu drobotinu myslet trochu "selským rozumem", než budovat nějaké rychlovlaky z Ostravy na poloprázdný Mošnov...

1 0
možnosti
PS

Děkuji za zamyšlení, hlavně první odstavec po perexu mě "donutil" zapřemýšlet. Já to mám trochu jinak. Pravidla silničního provozu mi pomáhají chovat se logicky na silnici. Spoléhám se tím pádem i na logické chování ostatních. Ale protože zároveň podvědomě souhlasím s Vaší myšlenkou o falešné bezpečnosti, neustále předvídám. Není to paranoia, ale snažím se přesvědčovat, že ten chodec mě vidí, že to auto mě pouští, atd. Nevěřím v provoz bez pravidel, protože mám obavu, že každý člověk by si svojí "logiku" vysvětloval po svém. Měl bych strach z chaosu, z anarchie. 

Líbilo by se mi žít bez pravidel (pan Kšír for prezident:-)), ale nežijeme v době, kdy by to mohlo fungovat. Ještě jednou děkuji za článek

2 0
možnosti
Foto

Dal jsem Vám plus, ačkoliv se domnívám, že se v závěru komentáře mýlíte.

0 0
možnosti
JH

autor

vaše ,cituji...Vynucené pravidlo: já jedu zprava, já jsem na hlavní, já mám silnější auto, já mám lepší značku auta, já mám lepší SPZ, navozují přesně opačný postoj: Za mnou stojí jiná moc, než je lidská slušnost. Za mnou totiž stojí zákon (a jeho malformace)... na tyto předpisy jste přišel jak ? Asi jste odněkud spadnul a pořádně se praštil do hlavy. Kdybychom neměli dopravní předpisy, musel bych se s každým magorem na křižovatce dohadovat, kdy mně pustí. Za dohled na přechodech MP jsem vděčný z přesně stejného důvodu. U magorů se těžko mohu spoléhat na lidskou slušnost

1 1
možnosti
Foto

Ano, nepochopil jste premisu, pak nemá smysl vyvozovat důsledky lidského jednání.

0 0
možnosti
  • Počet článků 651
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1688x
Občan, člověk. Často zděšený z toho, co vidí, slyší, či čte. Který se chce ještě za svého života dožít lepšího režimu, než byl ten rudý…
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.