Rozpory Bible (IX)
Křesťanství, zhruba do sta let po „smrti Ježíše“, mělo zcela jinou náplň a ambici, než je forma dnešního křesťanství. Zejména římskokatolické pojetí vedlo k nejhoršímu pokroucení a zneužití prvotních hodnot. Společnost byla rozdělena na laiky, kteří byli schopni uvěřit a na „odborníky“, kteří zprostředkovávali styk laiků s Bohem. Z této skupiny se brzy stala kasta. Kasta, která ochutnala moc a přepych. Z věřících se stali ovládaní a z církve mocní (lhostejno, zda to budeme dokladovat mocí kardinálů na královských dvorech, Salemskými procesy s čarodějnicemi, či tuzemsky známějšími procesy z Velkých Losin v rukou zvrhlíka Jindřicha Františka Bobliga z Edelstadtu. [1678-1696])
Vraťme se však k osobě Ježíše Krista a k Bibli. Velerada jej odsuzuje na smrt, ačkoliv zásady židovského soudnictví to neumožňují. Dokonce tak, jak to židovské tradice vůbec neznají. I sama Tóra nedovoluje takovéto postupy.
Mojžíš uvádí (21,10), že: „Kněz na jehož hlavu byl vylit olej pomazání… neroztrhne svého roucha…“. Ale Matouš svědčí (26,65), že: „velekněz roztrhl roucho své…“. Zákon mu to výslovně zapovídal. A zbytek židovské velerady by to nesměl strpět.
Podobně můžeme nalézt, že Židé (Jan 12,28): „…do paláce nevešli, aby se neposkvrnili…“ Ale Matouš (27,62) svědčí, že: „den po pátku… shromáždili se kněží a farizejové u Pilata Pontia…“. Jak by to bylo možné? Nesměli se poskvrnit ani v předvečer svátku, natož přímo ve svátek. Nemohli vzít s sebou stráž a nemohli následně pečetit kámen na hrobě Ježíše. To odporuje všem pravidlům.
Velerada (zřejmě nejvíce Kaifáš) nakonec hledá řešení v jiné judikatuře, v moci římské. Ale otázka je stále stejná: kdo a proč lže?
Jakoukoliv víru můžeme vnímat v zásadě dvěma pohledy: „Jestliže věřím, nesmím pochybovat“. A druhým pohledem: „Jestliže pochybuji, nemohu věřit“.
Dokladuje nám to například Tomáš, který patrně přešel z druhého stavu do prvního (ovšem, klaďme si otázku, zda se nesetkal s opravdu živým Ježíšem, kterému vkládal prsty do ran).
Celá poprava INRI vyvolává řadu otázek, a pokud se vyhneme biblickému výkladu, nemusí být od věci názor některých biblistů, že Ježíš nemusel nutně zemřít, ani být zapečetěn v podezřele vhodně umístěném hrobě, ani nemusel „vstát z mrtvých“. Všechno to mohly být alegorie. Četl jsem i verzi, že po zotavení se z ran odešel Ježíš z Jeruzaléma někam na východ, snad do odlehlé části Persie, či až do Indie, kde dožil svá léta. Pravdu se však asi nikdy nedovíme. Ale tuto možnost bychom (pokud nejsme fanatiky) měli umět připustit jako možnou.
Já samozřejmě chápu, že bigotně věřících se tyto články musí dotýkat v neuralgickém bodě. Ale ať si uvědomí, že jestliže já nevěřím jejich přesvědčení, nejsem Satan, kterého nutno zabít, upálit na hranici, či ukřižovat. Jen jsem si, bez svolení, vybral jiný názor. Jeden z možných.
To možná vadí nejvíce. Svoboda myšlení.
Petr Závladský
K poučení z krizového polistopadového vývoje ve straně a společnosti
Úspěšně znormalizovaný Ústav pro studium totalitních režimů vydal ve spolupráci s Technickou univerzitou v Liberci na sklonku roku 2015 sborník odborných prací „Každodenní život v Československu 1945/48–1989“.
Petr Závladský
Dobrý den, můj přítel,
Je to občas veselé, když člověk někde zveřejní svou mailovou adresu, jak se dobré duše celého světa hned starají, aby člověk neživořil, nedřel tady za nějaký mrzký peníz, ...
Petr Závladský
Zálohování dat
Před pár dny tady uveřejnila paní Zuzana Součková článek o nutnosti zálohování dat. Jak pod jejím původním článkem, tak i na FB se objevila řada podnětů typu: „zálohoval bych, ale nevím kam“. Stručný přehled je takovýto:
Petr Závladský
One way ticket
Xenofobie je strachem z neznámého, ale my jsme (i díky informatice) velmi dobře informováni! Tedy se jedná o strach naopak ze známého, o strach z reálného nebezpečí. A samozřejmě pociťujeme odpor proti hrozícímu násilí.
Petr Závladský
Maličko o kavkách a také o lidech
Jsem jen z donucení filosof. Chtěl jsem si původně jen tak klidně žít své dny a dívat se na květiny jak kvetou a voní, vidět stromy jak kvetou a plodí, a sledovat ptáky jak zpívají, vidět, jak neúprosně po podzimu přichází zima...
Další články autora |
Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů
Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát
Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...
Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia
„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...
Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka
Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...
Komentátor Schmarcz se po extempore se Šlachtou dočkal vyhazovu z televize
Televizní stanice CNN Prima NEWS ukončila spolupráci s komentátorem Martinem Schmarczem. Ten se při...
Rychlík z Prahy narazil na Slovensku do autobusu, zemřelo pět lidí
Pět lidí lidé zemřelo a pět dalších se zranilo při srážce rychlíku s autobusem na jihu Slovenska....
Bouřky nyní sužují východ Česka, od západu se z Německa valí další
Česko zasáhl v odpoledních hodinách pás bouřek. Nový se pak ze západu postupně přesouvá směrem na...
Cizincem ve vlastním městě. Přistěhovalci Bardellu nesnášejí, venkov uhranul
Premium Národní sdružení kráčí ve Francii k volebnímu vítězství, ne všude se však těší oblibě. Partaj...
Straně Le Penové radí s bezpečností ruská exmodelka. Je to agentka, viní ji
Francouzská nacionalistická strana Národní sdružení, která by po předčasných volbách mohla...
NABÍDKA PRONÁJMU NOVOSTAVBY LUXUSNÍHO BYTU 2+KK, BRNO ULICE SOVINEC
Sovinec, Brno - Štýřice
16 000 Kč/měsíc
- Počet článků 651
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1688x
Ale vidím, že se do toho „socíku“ chce většina lidí v tomto státě vrátit.
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
- Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)
- Co je vidět a co není vidět (Frédéric Bastiat)
- Liberalismus (Ludwig von Mises)
- Cesta do otroctví (F. A. Hayek)
- Kapitalismus a svoboda (Milton Friedman)