Je nutný každoroční zimní silniční kocourkov ?
Číst zprávy z médií ohledně zimní údržby komunikací je
opravdu zábava. Obzvlášť pokud se vám poštěstí číst tyto
zprávy ze zahraničí. Na začátku podzimu si přečtete, že
silničáři jsou na tu letošní zimu opravdu připraveni, nic
nepodcenili a všeho je dost. V půlce prosince se píše o
tom, že letošní zima je opravdu krutá a docházejí tak
zásoby soli a nestačí technika. Takováto krutá zima je ale podle silničářů každý rok a přestože na ni jsou každý rok náležitě připraveny, stejně je nakonec zaskočí tím, že je ještě krutější než se předpokládalo. Kocourkov ...
Celý studijní rok trávím v Estonském Tallinnu. V místě, kde
trvá to, čemu mi říkáme krutá zima, od konce října do půlky
dubna. Sněhu ve městech neni 10cm ale minimálně půl
metru. Když sněží, tak nesněží tři dny ale týden, nebo
každé dva dny přibližně 6 hodin. Navíc vše ještě komplikuje
silný vítr vanoucí od moře, který u nás trápí jenom horské
oblasti. Přesto nemůžu říct, že bych zažil jedinou situaci,
kdy by nejela měststká hromadná doprava na čas kvůli
sněhu, nebo by byla nějaká silnice nesjízdná. Při procházce
městem mezi více jak metrovými závějemi podél silnic je
pak informace o kalamitě v Praze, kde napadly 3cm nového
sněhu opravdu úsměvná.
Méně je někdy více, tvrdí známe přísloví. To lze uplatnit i v
přápadě používání soli. V Tallinnu se solících směsí používá opravdu málo a jen na některých místech. Většina silnic je jen prohrnována, na některých zůstává uježděný sníh
prosypaný jemným štěrkem, po čemž se jezdí mnohem
lépe, než po rozsolené břečce. Ta navíc při dalším
ochlazení zamrzá a led násleně zvětšuje thliny na silnicích
na dobře známé hluboké díry. Po zimě v Estonsku díry na
silnicích nenajdete a pokud ano, urřitě ne v rozsahu jako u
nás. Nevím jestli to je jiným druhem asfaltu nebo zimní
údržbou, ale zkrátka jde to.
Nechci se nijak dotknout lidí pracujících jako silničáři. Vím
že je to náročná práce se zastaralou technikou a
nedostatkem materiálu, navíc plat neodpovídá náročnosti
práce, kdy při stálém sněžení musí jezdit i 16 hodin denně.
Těchto lidí si vážím. Je to spíš námět k zamyšlení pro jejich
vedení, odpovídající za přípravy a strategii. Možná by nebylo
naškodu vyslat tyto experty na několikatýdenní školení do
Estonska či Skandinávie. Věřím že by se to vyplatilo
mnohem víc, než drahé nákupy soli a neufinancovatelné
jarní "opravy" děravých silnic.
Číst zprávy z médií ohledně zimní údržby komunikací je opravdu zábava. Obzvlášť pokud se vám poštěstí číst tyto zprávy ze zahraničí. Na začátku podzimu si přečtete, že silničáři jsou na tu letošní zimu opravdu připraveni, nic nepodcenili a všeho je dost. V půlce prosince se píše o tom, že letošní zima je opravdu krutá a docházejí tak zásoby soli a nestačí technika. Takováto krutá zima je ale podle silničářů každý rok a přestože na ni jsou každý rok náležitě připraveny, stejně je nakonec zaskočí tím, že je ještě krutější než se předpokládalo. Kocourkov ...
Celý studijní rok trávím v Estonském Tallinnu. V místě, kde trvá to, čemu mi říkáme krutá zima, od konce října do půlky dubna. Sněhu ve městech neni 10cm ale minimálně půl metru. Když sněží, tak nesněží tři dny ale týden, nebo každé dva dny přibližně 6 hodin. Navíc vše ještě komplikuje silný vítr vanoucí od moře, který u nás trápí jenom horské oblasti. Přesto nemůžu říct, že bych zažil jedinou situaci, kdy by nejela měststká hromadná doprava na čas kvůli sněhu, nebo by byla nějaká silnice nesjízdná. Při procházce městem mezi více jak metrovými závějemi podél silnic je pak informace o kalamitě v Praze, kde napadly 3cm nového sněhu opravdu úsměvná.
Méně je někdy více, tvrdí známe přísloví. To lze uplatnit i v přápadě používání soli. V Tallinnu se solících směsí používá opravdu málo a jen na některých místech. Většina silnic je jen prohrnována, na některých zůstává uježděný sníh prosypaný jemným štěrkem, po čemž se jezdí mnohem lépe, než po rozsolené břečce. Ta navíc při dalším ochlazení zamrzá a led násleně zvětšuje thliny na silnicíc na dobře známé hluboké díry. Po zimě v Estonsku díry na silnicích nenajdete a pokud ano, urřitě ne v rozsahu jako u nás. Nevím jestli to je jiným druhem asfaltu nebo zimní údržbou, ale zkrátka jde to.
Nechci se nijak dotknout lidí pracujících jako silničáři. Vím, že je to náročná práce se zastaralou technikou a nedostatkem materiálu, navíc plat neodpovídá náročnosti práce, kdy při stálém sněžení musí jezdit i 16 hodin denně. Těchto lidí si vážím. Je to spíš námět k zamyšlení pro jejich vedení, odpovídající za přípravy a strategii. Možná by nebylo naškodu vyslat tyto experty na několikatýdenní školení do Estonska či Skandinávie. Věřím že by se to vyplatilo mnohem víc, než drahé nákupy soli a neufinancovatelné jarní "opravy" děravých silnic.
Jan Kostovič
100 Kč – někdy dost, jindy málo
S přáteli z našeho spolku jsme o víkendu uspořádali večerní benefiční běh, jehož výtěžek byl věnován handicapované holčičce. Hojná účast, příjemná atmosféra, ale jedna věc mi přesto vrtá hlavou – vybralo se dost?
Jan Kostovič
Hlavně dělejte něco okolo baráku!
Často poslední dobou slýchávám ve svém blízkém okolí povzdechy typu: „Vždyť on vůbec nic nedělá okolo baráku."
Jan Kostovič
smutní poutnící
samá rozmrzelá tělaranní šero, bahno stále zmrzléněmé duše a slečna, co usmát by se chtělamimika a rysy však pevně stuhlé
Jan Kostovič
Činoherák v ohrožení. Ústečtí radní, styďte se ! (vím, že nebudete)
Činoherní studio v Ústí nad Labem: Společně s Experimentálním prostorem Mumie jedno z mála záchytných míst pro osoby s nedostatkem kulturních zážitků a dostatkem touhy po společenském životě. Nemluvím jen o těch s divnými účesy, úzkými kalhotami, velkými zimními kabáty a výraznými černými brýlemi s hranatými obroučkami, ale také o úplně obyčejných Ústečanech nebo přespolních studentech, kteří zkrátka jednou za čas dostanou chuť vypadnout od bedny nebo z hospody a zažít něco jednoduše fajn.
Jan Kostovič
Chlívák
Měl jsem tě rád a doufal, že vždy budu mít,proč se jen ozval kamarád a řekl, že jdeme pít.Po sklenicích piva přišly menší rumu,nastala chyba, měl jsem zmizet domů.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Carlsona vysílají v ruské televizi. V pořadu řešil klíšťata jako biozbraň USA
Na ruské státní televizi Rossija 24 se objevil pořad amerického moderátora Tuckera Carlsona. Jeho...
Návrat Kalouska, školné i nadstandardy. Místopředseda chystá oživení TOP 09
Vysíláme Během horké fáze kampaně do eurovoleb nechce tříštit pozornost, ale ve druhé polovině roku chystá...
Smrtící dopad sankcí. Prezidenta Íránu nezabil kismet, ale rozpadlý vrtulník
Premium Íránský prezident porušil prastarou zásadu, že starým letadlům a novým boeingům se má člověk radši...
Policie stíhá advokáta a bývalého důstojníka StB za zpronevěru 157 milionů
Kriminalisté vyšetřují zpronevěru peněz z advokátní úschovy se škodou 157 milionů korun, o případu...
Dvojdům ve vysokém standardu 129 m2, pozemek 479 m2
Artistů, Praha
14 900 000 Kč
- Počet článků 72
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1537x