- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Případ A: Do diktátu napíšete slovo "pravDěpodobně" (D je tiskacím, zbytek psacím). Po opravě od učitele je toto slovo jako jediné přeškrtnuto a z diktátu máte 5. Jaká bude vaše nová verze slova?
1) pravděpodobně
2) PRAVDĚPODOBNĚ
3) jiná, např. flabtefotovmě
Podpříklad: V matematice jste jako výsledek u příkladu uvedli druhá odmocnina z osmi. Tento výsledek je přeškrtnutý, nezískáváte ani bod. Jak budete postupovat při opravě příkladu?
1) budete hledat jiný výsledek
2) budete hledat jiný výsledek
3) napíšete: tři krát druhá odmocnina ze dvou.
Případ B: V matematice se učíte o vektorech a máte vždy nad písmenko označující vektor nakreslit šipku. Doma se staršímu sourozenci podíváte do skript z univerzity a tam objevíte, že se dá vektor značit i podrtrhnutím písmenka, bez šipky. Použijete tento nový způsob ve škole. Učitelka vám sdělí, že to tak nemáte psát. Zeptáte se proč. Odpověď: Je to sto let za opicemi.
To vám nestačí a použijete podtržení znovu. Tentokrát se dočkáte argumentu: Příště ti to nebudu opravovat a máš rovnou za pět.
Pokud dokážete vysvětlit, jaký je rozdíl mezi odmocninou z 8 a 3xodmocninou ze dvou, že jedno je výsledek správný a druhý špatný, a pokud dokážete obhájit dva argumenty z případu B, můžete začít vyučovat na průměrném gymnáziu a konkurovat učitelům s titulem a praxí.
P.S. Tak to prý není tři krát druhá odmocnina ze dvou. Spletla jsem se, pointa byla ale pouze v tom tvaru rozložený-nerozložený, to přesné číslo si já vůl na matiku nikdy nezapamatuju.
Další články autora |